Bergen: Noen med VAG COM som kan hjelpe med Varsellampe som lyser??

Anbefalte innlegg

Avgasskontrolsystem lampen lyser på dashbordet i min Audi A3. Noe er gale. Kjørte innom Audi Minde for å høre om de kunne finne ut hva som var gale. Men nei, de hadde ikke ledig tid på verkstedet før i August! Er det mulig.: bh :

 

Noen som vet om det er mulig å lese av hvilken feilmelding som ligger i bilen ved hjelp av VAG COM?

 

Er det er noen i Bergensområdet som da kan være behjelpelig med VAG COM til å lese av hvilken feilmelding det her er snakk om. Kan stille på kort varsel i Bergen og omegn.

 

Er kjempetakknemlig om noen kan være behjelpelig! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg har VagCom, men har den som går opp til 04 modeller, tror det går på din, men ikke helt sikker. Jeg bor på Håkonshella i Mathopen. Det er forbi Haakonsvern...... Jeg kan hjelpe deg jeg, er hjemme fra kl 12 idag. Ring meg på 47637060 så kan vi prøve. Det beste er om du kommer ut til meg, men kan også evt. møte deg på Esso v/vestkanten hvis det er bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott!

 

Min er jo 04 modell så håper det går! Jeg kan godt prøve å komme en tur ut til deg. Søker frem et kart på Gulesider og satser på at jeg finner veien.;) Hva sier du til at jeg dukker opp rundt kl 13?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gikk jo greit med kabelen min:)

her er den koden vi fikk opp:

 

Wednesday,02,July,2008,15:26:09:01220

VAG-COM Version: Release 704.1

 

Address 01: Engine

Control Module Part Number:

Component and/or Version:

Software Coding:

Work Shop Code:

1 Fault Found:

 

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 000 - -

Freeze Frame:

RPM: 2898 /min

Torque: 218.0 Nm

Speed: 72.0 km/h

Load: 65.9 %

Voltage: 14.36 V

Bin. Bits: 11000000

Absolute Pres.: 2233.8 mbar

Absolute Pres.: 1499.4 mbar

 

Har den begynt å lyse igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

16683/P0299/000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

Possible Symptoms

Reduced Power Output

Limp Mode

Possible Causes

Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking

Charger Pressure Control defective

Possible Solutions

Check Hoses/Pipes to/between Components

Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

Special Notes

When found in 2.0l TFSI:

Check Boost Pressure Control Valve (N249), for cracked rubber diaphragm. A new/optimized Valve is available, see TPL 2016331 for details.

Retrieved from "http://wiki.ross-tech.com/index.php/16683/P0299/000665"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, lampen lyste ikke på veien hjem ihvertfall.

 

Når du har funnet ut at et av symptomene kan være "Reduced Power Output" så kan det stemme. Har ikke vært den samme kraften i pedalen de siste dagen. For meg ser det ut som det kan være en feil i tilknyttning til turboen. Defekt slange eller trykkkontroll ventil, som du indikerer. Det føles litt som det er her problemet ligger. Spørs om jeg ikke skal få den inn på et verksted for en sjekk.

 

Supert at du tok deg tid til å sjekke bilen min og finne mulig årsak!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, lampen lyste ikke på veien hjem ihvertfall.

 

Når du har funnet ut at et av symptomene kan være "Reduced Power Output" så kan det stemme. Har ikke vært den samme kraften i pedalen de siste dagen. For meg ser det ut som det kan være en feil i tilknyttning til turboen. Defekt slange eller trykkkontroll ventil, som du indikerer. Det føles litt som det er her problemet ligger. Spørs om jeg ikke skal få den inn på et verksted for en sjekk.

 

Supert at du tok deg tid til å sjekke bilen min og finne mulig årsak!

 

Mulig det er den ventilen ja....

 

Jo bare hyggelig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser at det er 6år siden men hva ble løsningen? har samme feilkode...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser at det er 6år siden men hva ble løsningen? har samme feilkode...

 

Hvilken bil/motor er det du har feilkoden på da? Er typisk at turboen er koksa/defekt hvis du har sånn feilkode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 5 1.9 men bilen går som den skal... hm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være at selv om du føler den går som den skal at den ikke oppnår det ladetrykket den mener den skal ha. Da får du den feilkoden. Hadde nylig inne en bil på jobb med samme feilen. Det var golf 5 2,0tdi da mener jeg. Du kan jo prøve å gjøre ren turboen da evt rævkjøre den litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil funnet. 1 cm fra dpf ligger denne vakumklokka og suger luft. Ligger varme beskyttelse rundt men dette har vist hjulpet lite. Latterlig patent. Stag og overføringer overalt.

 

32ba1d5295ec7b35eccd0b63b2c51fda.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis noen har trenger jeg aspa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he blir bare mer og mer imponert over vag. Ventilen er ikke å få løs. Må ha komplett egr kjøler 5200 takk

 

e119aa1ef655095eee228e0eec9c7dc6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de er flink å selge "hele" deler istedenfor løse komponenter!!

Hadde en vakuumklokke på min forrige A6 3.2 som satt i ene innsugshuset til manifold.. Satt en på hver side av "V" motoren.

Små fine klokker som sikkert koster 50kr å lage og festet med to skruer, men neida.. 3500,- per stk da man ikke får kjøpt de løst..

 

Men flott du fant feilen da: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.