Østfold: Sandvik bros. Audi coupe

Anbefalte innlegg

Hei hei! En stund siden jeg var aktiv medlem her inne.

 

Etter over 13 år som aktiv bilinterressert så dabbet det litt av... Bilen min har stått nå i over 2 år og nå føler jeg for å friske den litt opp igjen så jeg igjen kan få glede av å kjøre rundt i en ekte Audi igjen.

 

Bilen er er 91 modell Audi Coupe 2.3 fwd.... desverre.. Hehe.. Vurderer inkjøp av s2 men trenger å pante noen flere flasker før jeg føler jeg har råd til en slik doning... :P

 

Hadde bilen på eu kontroll for en mnd tid siden og det ble 9 toer feil og tre ener feil...

 

Det meste kan jeg klare å gjøre selv.. Bytte bremser foran og litt sånn ymse med foringer og sånne ting..

 

Men sliter med det elektriske da jeg ikke har snøring selv..

 

Blinklysene fungerer bare innimellom... Har bare et baklys, får ikke grøftelysene til å fungere... Osv...

 

Er det noen kyndige mennesker der ute som kunne tatt på seg en liten jobb på bilen min?

 

Frister ikke så fryktelig å sette bilen på Dahles å betale borti tusen kroner timen inklusive kaffepauser osv for dette....

 

Er irritert for at jeg heller ikke har lakkoden til bilen... Hvordan kan jeg finne fram til den? Den står ikke skrevet på bilen noe sted... Dette er grundig sjekket...

 

Takker for alt av svar og tips..

 

image-upload-46-713203.jpg

image-upload-56-795996.jpg

IMG_0148-1.jpg

IMG_0075.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Øivind, velkommen tilbake!

Lukter jo styggelig jordingsfeil lang vei her, og da er vel eneste måte å søke seg frem med måleintrument. Baklysene er vel nesten 100% sikkert plaget med irrede kontaktbaner i pæreholderen som igjen resulterer i lite, eller sporadiske lys bak. Dette kan jo også ha innvirkning på f.eks blinklys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Baklyktene: Kjøp nye printplater (de som pærene festes i) hos Møller. Irring på disse er en kjent sak på coupe typ8b. Da er du i hvertfall sikret at de er bra.

 

Tåkelyktene: Prøv å få tak i ny bryter, eventuelt bytt om bryteren fra tåkebaklyset med den til tåkelysene foran. Bryterne er i praksis like, og dekslene kan du bytte over.

 

Blinklys: Rele, sikring eventuelt bytt hendlene rundt rattet. Disse får du tak i brukt om du leter litt, men husk at coupe har visker på bakruta. Uansett trenger du trolig kun å bytte bryterhendel på venstre side av rattet (to gjennomgående skruer holder høyre og venstre hendler sammen, du ser det når du har demontert dekslene rundt rattstammen og tatt av rattet).

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemt helt å oppdatere her... Så for de so mer interresert så kopierer og limer jeg inn det jeg har skrevet på ØGK forumet...

 

 

 

1. Aug:

Ja får prøve å være litt aktiv på forumet igjen jeg også da... Hehe.. Hadde bilen min på eu kontroll tidligere i sommer og hadde 3 ener feil og 9 toer feil..

 

1. Slitasje på bremseskive foran.

2. Parkeringslys defekt. Begge foran.

3. Retningslys defekt. Begge foran og begge bak.

4. Stopplys defekt. Høyre bak.

5. Skiltlys defekt.

6. Tåkelys virker ikke foran.

7. Festebolter til bærekuler sitter feil vei begge sider foran... wtf...??

8. Travers foringer. bakre, begge sider, foraksel.

9. Stor slakk i kuler. Høyre foran.

10. Feil dekk foran. (hadde punktert)

11. Manglende hjulbolter. venstre bak.

12. Utslitte motorfester foran.

13. Bilbelte. Feil ved rulle/lås, høyre foran.

 

 

 

 

Litt av ei liste me heldigvis ikke de store tingene egentlig..

 

Bilbelte låsen byttet jeg i dag. Foringer.... Et kapittel for seg selv... Har kjøpt fire nye sommerdekk som jeg må prøve å få satt over på felga mine etterhvert..

Motorfester foran....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 Aug:

 

Skrudd litt på bilen i helga... Bytta bremseskiver og klosser. Klarte jo kunststykket med å dra av den ene bolten til kalipperen..

Har prøvd mye for å få ut bolten men den sitter no jævlig... Skal opp og hente en liten propanbrenner nå (varme opp godset bolten sitter i).

Og har fått tak i en type spray som jeg kan kjøle ned mutteren med.

 

Har fått lagt om framdekka mine så nå begynner ting å hjelpe.

 

Har også fått snudd festeboltene til bærrekulene riktig vet

 

Fant forresten ut at nå er det nøyaktig 597 dager siden jeg leverte inn skiltene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 Okt:

 

Nå har jeg fått plassert den nede hos en som brenner i fingrene etter å skru bil.

Vi fant ut at to av motorfestene var røket som resulterte i at motoren var fallt ned på traværsen som igjen gjorde at det ble stor slakk i foringene til traværsen.

Har nå kjøpt både foringer og motorfester pluss et nytt stabstag og skal se i løpet av uka eller til helga om vi klarer å få fikset opp i dette.

Motorfestene på Audien er hydrauliske og koster intet mindre enn 1200 kroner på mekonomen... Og jeg trengte jo to.... Hva gjør vi da? Ebay.... Hehe... To motorfester ferdig tilsendt hit kom på litt i overkant av 600 kroner...

Penger spart

 

Planene når vi har fått byttet foringer, stabstag og motorfester vil bli å sette igang med feilsøking av det elektriske anlegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 Okt:

 

Traværsen er nå ferdig sandblåst og lakkert med sort hammerlakk.

Ellers så har vi nå fått presset i de fire traværsforingene, dratt ut og ryddet i mye gammelt ledningnett som blant annet stereoanlegg, alarm og så videre.

 

Vi har rensket litt opp i ledningene til lambda sonden og lagt på ny krympestrømpe helt i fra lambdaen og opp i motorrommet.

 

Etter litt om og men klarte vi å få byttet motorfestene på bilen også.

image-upload-24-721017.jpg

Ellers så har vi skrudd av dynamoen i dag og tatt av dynamofestet siden skruen til stramminga av dynamoen var knekt.

Vi måtte sveise på en mutter på det lille som var igjen av skruen og varmet aluminiumen til glødepunktet før den tilslutt slapp. Gjengene ble frisket opp med en gjengetapp.

 

I morgen. (Lørdag) reiser jeg og "mekanikeren" opp til røsness i første omgang for å se om det kan stå noen coupe'r der. Trenger noen smådeler om blant annet et par følere til det elektriske anlegget og for å se hva jeg mangler til luftfilter innsatsen.

 

Stor takk til Stene mopar service for utrolig stor hjelp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

11 okt:

 

I dag var jeg og Lars (min hjelpende hånd) på Østfold bildemontering og Skjeberg bilopphuggeri og fikk tak i noe småtteri.

 

* Bryter til automatchoken med ledning.

* Beskyttelsesdeksel til drivreima. (Fant ut at den ikke passet)

* Brakett til festing av batteriet.

* Plastrør fra luftfilterinnsats til framlykta.

* Koplingene til grøftelys og blinklys.

* 2 nye hjulbolter.

* Oljepåfyllingslokk.

* Bryter til varmen på spylerdysene til frontruta.

 

Ellers så har vi i dag skrudd på plass traværsen. Fant ut at bunnpanna fortsatt hang nedpå traværsen så vi hever motorfestene med 50mm for å unngå slitasje.

Vi feilsøkte litt på det elektriske anlegget. Fant ut at centrallås systemen trekker 0.5ma. Dette skal den ikke gjøre så lenge det ikke er i bruk.

Ellers så har vi rensket opp i en annen underlig løsning forrige eier har brukt..

Han kjørte konstant strøm i fra coilen og til chocken. Dette resulterte i at bilen konstant kjørte på alt for fet blanding.

Vi koplet det ut og motoren gikk mye roligere på tomgang med en gang.

 

Fant også ut hva pipingen fra motoren kom av... Strammehjulet til drivreima satt helt fast! Dermed må jeg bytte strammehjul, drivreim og vannpumpe..

 

Lekkasjen i bilen er der fortsatt... resultatet er at jeg for tredje gang må ut med stoler, gulvtrekk og isolasjonsmatter og legge inn dette på nytt...

 

Finner stadige feil på bilen, men er utrolig deiligt å få rensket opp i dette en gang for alle..

 

ivindAudimekk002.jpg

ivindAudimekk001.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 Okt:

 

Skulle til å montere inn listene ved stigtrinna på Audien her om dagen.. Fant nok en gang ut at det er lekkasje i bilen så jeg måtte dra ut gulvtrekk og isolasjonsmatter nok en gang!!

Så i går gjordet jeg det. Skrudde ut framstolene og vippa opp baksetet.

Skrudde ut midtkonsollen og fjernet luftekanalene til gulvvarmen til baksetet og dro ut gulvteppet... Det er stivt som fy!

Så var det å pelle ut isolasjonsmattene.... for tredje gang...

Hev all isolasjonen i en søpplasekk og bort me't. Gulvtrekket ligger for tørk..

Så har jeg i dag bestilt ny registerreim, strammehjul, vannpumpe og et nytt stabstag til forstillinga.

Begynner vel å montere det til uka tenker jeg.

Blir vel ellers litt montering i forstillinga i helga tenker jeg. Skal ha ut hele styrestaget blant annet for å få pussa opp det litt..

Er på go vei... men mye igjen før bilen er klar.. Men har et lite ønske om at den er "kjørbar" innen jul.

 

 

Har satt på spyling på bilen før. Og da rant det vann inn ved dekselet over varmeapparatet... Strømmet vann rett inn i bilen...

Har tettet godt med svart sikaflex og håpet på at alt var i orden. Men enten fikk jeg det ikke helt tett ellers så er det lekkasje et annet sted også.

Skal ned i morgen etter møtet hos Kaj å skru litt mere. Blant annet prøve å få løsnet strammehjulet til registerreima som sitter dønn fast... Hehe.. "Mekanikeren" min har fått en kink i ryggen så jeg må nok trå til for det meste selv er jeg redd... Hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

26 Okt:

 

Da begynner ting å snevre seg inn her. Har fått bilen ned på hjula igjen.

Har byttet registerreima, vannpumpa og strammehjulet.

Fant ut at bilen hadde kammet over en tann men ingen skade skjedd.

Vi har gått over det elektriske feilene også. Fjernet masse unødvendig elektronikk. Har byttet det meste av følere og sensorer i motoren også. Dyrt... Men nødvendig.

har fått tilbake både oljetrykk. Olje temperatur. Vanntemperatur og turteller.

Fant i dag ut at bilen har gått på kun fire sylindre og at den siste har stått. Ikke rart at jeg ikke fikk pressa bilen i mer enn 180 tidligere i år

Har fått alt av lys til å fungere igjen. Baklys, bremselys og blinklys.

Måtte sveise litt på elektrodene på venstre pæreholder bak. Det var en utrolig knotete jobb. Men vi fikk det jaggu til.

Har ikke fått tatt noen bilder da jeg alltid glemmer kameraet hjemme, men skal love å ta det med neste gang jeg skal ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får lagt bilder rett inn i tråden her og ikke bare link til bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lag deg konto på http://www.photobucket.com legg inn bilder der... Der inne får du tre forsjellige linker å den det står "img link" på kopierer du inn her

så kommer bildene opp

 

Dette er jo en lekker bil! blir bra om du får den på veien igjenn!

 

MVh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får lagt bilder rett inn i tråden her og ikke bare link til bilder?

 

 

normalt skal du skrive

 [img=bildeadressen]

eller trykke på bildeknappen når du legger inn innlegg. Men jeg ser at det ikke virker i denne tråden : klø :

 

EDIT.

Laget en tråd for deg om dette her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=137767

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha Joachim: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lag deg konto på http://www.photobucket.com legg inn bilder der... Der inne får du tre forsjellige linker å den det står "img link" på kopierer du inn her

så kommer bildene opp

MVh

 

nettopp dette jeg har gjort:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet noen nye lykter som jeg sitter å vurderer litt til Coupe'n..

Noen av de trengs litt modifisering til å få de til å passe...

Hva synes folket om disse lyktene? Harry eller kunne det passet bilen?

Om det er noen Photoshoppere her som vil teste ut lyktene på min bil ville jeg blitt glad...

 

 

aua80502610.jpg

aua80502673.jpg

1223661587.gif

1223661283.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke gå for devil eyes a?:P

bare mitt synspunkt.. de andre var jo ok..

men s2 lykter da?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggeligt med synspunkt.. Positive som negative.. Ingen ting er bestemt... Hehe..

 

S2 lykter.. Har ikke alle det da?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

normalt skal du skrive
 [img=bildeadressen]

eller trykke på bildeknappen når du legger inn innlegg. Men jeg ser at det ikke virker i denne tråden : klø :

 

EDIT.

Laget en tråd for deg om dette her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=137767

 

Står jo nederst at IMG koding er AV, så det er bare å sette på den igjen fra adminpanelet. :)

 

BB code is På

Smilier er På

kode er Av

HTML-kode er Av

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

31 Okt:

 

Var en tur nedom garasjen i dag. Har ikke selv fått vært der på en uke men Lars (mekanikeren) har fått justert cammen,

byttet bensinfilter og byttet gummiopphenga til filteret (sitter under bilen), byttet alle pluggene,

byttet fordelerlokket(var helt utslitt) pluss fordelern (måtte bruke hammeren for å slå den løs).

Bilen går fint på tomgang på cirka 1050 omd/min men synes fortsatt det er litt høyt så det kommer en fyr som skal justere tenninga ordentlig om ikke så lenge..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

32 Okt

 

Motoren har til nå gått på ca 1350rpm og på en eller annen merkelig måte så hadde tidligere eier satt en jumpeledning rett i fra coilen og til choken for å få konstant mere bensin. Hvorfor han hadde gjort det er meg en gåte... Muligens en sensor som hadde kuttet ut.

Vi har ihvertfall fått byttet absolutt alt av sensorer i motoren så det problemet er vekk..

For morro skyld så testet vi med å dra en jumpeledning fra choken til coilen og så fort vi tar pluss ledningen på choken så dør motoren ut.

 

Vi bestiller også en ny lambdasonde ( original fra Audi ) Da den "uorginale billigversjonen" ikke gir nøyaktig nok verdier.

 

Begynner å bli dyr morro dette nå, men skaffer heldigvis delene "billigt" Og mekanikeren tar betalt kun for delene..

( Lovet at jeg skulle male hverandaen hans til våren for jobben da...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 Nov:

 

Regner med at vi skal ha av dørtrekket på venstre side og lokalisere strømtapet som tapper batteriet..

Vi mener det ligger noe og murrer i forbindelse med automat åpninga til vinduene. (Åpner og lukker vinduene med alarm trykkeren).

Vi har nesten fått koplet og dratt vekk alt av ledninger til det gamle Defa systemet.

Forundret oss litt at det var to hovedenheter til Defa'n i bilen.. Og tusen vis av ledninger som gikk på kryss og tvers...

Og de fleste som har hatt Defa alarm montert på 90 tallet vet at det har vært mye rot og tull med dette systemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig får du igang coupen igjen Øivind, ikke dårlig :D

 

Forresten, det er bare 31 dager i oktober ;) Hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar i dag og fikk 50 prosent rabatt på en go alarm... Så blir bare 3000 kroner

Til helgen kjøper jeg inn nye senkefjører også. Kjøpte tidligere i år nye gule koni dempere.

 

Ellers så slenger jeg ut noen bilder jeg har tatt i det siste... Beklager kvaliteten på bildene.... Har også blitt tatt i litt hastværk... Hehe..

 

 

Lodding og reparering av ledningene fra takluka til bryteren i døra

sommer-hst042.jpg

 

Her er grunnen til vannlekkasjen min.. Mangler både pollenfilter og lokket

sommer-hst039.jpg

 

Justerer spissinga

sommer-hst038.jpg

 

Reparerer taklyset pluss sjekker strømtap i takluka

sommer-hst034.jpg

 

Motorfestet byttet

sommer-hst029.jpg

 

Strammehjulet som satt fast

sommer-hst028.jpg

 

Fjernet isolasjonsmatter for 3 gang

sommer-hst024.jpg

sommer-hst027.jpg

 

Fjernet midtkonsoll for fjerning av gulvtrekket og bytte av pærer i instrumentene

sommer-hst026.jpg

 

Her henger gulvtrekket til tørk... (opp ned)

sommer-hst025.jpg

 

Lars har nå også fått byttet Olje pluss oljefilter

Fant også igjen dekselet til Registerreima i dag... Endelig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig får du igang coupen igjen Øivind, ikke dårlig :D

 

Forresten, det er bare 31 dager i oktober ;) Hehe

 

Måtte sjekke om noen fulgte nøye med...:nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.