Vinterdekk/felger til A4 B8

Anbefalte innlegg

Ca. 59 dager til B8n min ruller på norske veier. Har begynt å tenke litt på hva slags vinterfelger/dekk jeg skal ha. Sommerfelgene er RS4 II i 255/35 R19. Tror vel at jeg har lyst på min. 17" helst 18" på vinterhjulene. Hvilken dimensjon snakker vi om på vinterfelger/dekk da ? Vinterdekk skal vel være en del smalere en sommerfelgene.

 

Ønsker tips til felger og dekk, og altså synspunkter om dimensjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan 225/45/18 være en grei dimensjon på vinterhjulene ? Synes liksom B8 minst må ha 18"

 

Ekstremt kjedelig med tanke på at jeg har 19" RS4 II på sommerhjuelene, men vurderer 18" RS4 II i "gunmetal" tror jeg det heter. Her Photoshoppa inn på en Fantomsort B8

 

fs03gm.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne jeg... Noen med B8 har fått kjøpt seg vinterdekk/felger ? Har lyst på gunmetal, men synes vanskelig å få tak i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne har ikke jeg sett før, men helt utrolig hvor pent det der ble!!!

 

Men så til spm ditt. Jeg skal ha 17;) og jeg har 20" på sommeren...:) Gidder rett og slett ikke å kjøre med 18", vil ha litt comfort:)

 

Med det bildet der, er det et bevis på at A4 B8 leveres med enderør på hver side... Da har jeg jobb i vinter:)

 

Og, ja, dimensjonen 225.45.18 er nok det du må ha;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45/18?? Blir ikke det litt mye rulleomkrets?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med det bildet der, er det et bevis på at A4 B8 leveres med enderør på hver side... Da har jeg jobb i vinter:)
Yup, er standard på 2.0T (180hk) og oppover...

 

Standard dimensjon__225/55/16 = omkrets 2054

Vinterdekk__________225/45/18 = omkrets 2073

 

Diff +0,9% så det skulle vel være greit

 

Var det noe spesielt med nav størrelsen på B8 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja da så...! Litt større enn på B6 altså

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke dekk/felger får du bilen levert på da ?

 

Jeg bruker org felgene på vinter dekkene.

 

( kjøpte 19" rs4 2 utenom til sommer )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yup, er standard på 2.0T (180hk) og oppover...

 

Standard dimensjon__225/55/16 = omkrets 2054

Vinterdekk__________225/45/18 = omkrets 2073

 

Diff +0,9% så det skulle vel være greit

 

Var det noe spesielt med nav størrelsen på B8 ?

 

Nav-størrelsen på nye A4 er 66,6 mm så det meste av replicafelger passer ikke.

 

F.eks den nye RS6-felgen er å få med rett senterhull.

2de0_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den RS6 II felgen har jeg, men jeg byttet de bort i et sett med 17" og Conti vinterdekk...

 

Nye A4 har større dekk dim ja Jørgen, som sagt tidligere i tråden:) på mine 20" har jeg 245.35.20, som da skulle vært 225.35.20, men jeg vil ha litt mere gummi på disse veiene;) Men fortsatt innenfor det lovlige.

Og 66.6 i Nav tilsier at mye fra MB passer av felger, for de har 66.6 i nav... Og nye A6...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye A4 har større dekk dim ja Jørgen, som sagt tidligere i tråden:) på mine 20" har jeg 245.35.20, som da skulle vært 225.35.20, men jeg vil ha litt mere gummi på disse veiene;) Men fortsatt innenfor det lovlige.

 

hehe, ja stusset litt bare på at det plutselig var forandret, tenkte det var samme som 8E.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ja stusset litt bare på at det plutselig var forandret, tenkte det var samme som 8E.

 

Trodde også det, men skvatt litt da bilen kom på 225.50.17... Og jeg trodde det var feil...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maila til velocitymotoring og fikk svar etter 2 minutter....:tilber:

 

gunmetal.jpg

 

Med audi senterkapsler, mva og frakt havner disse på 9.200,-

 

Skal da være 5-112 ET38 og 66,6mm i hub size..

 

Felgene er 18x18,5, hvilken dimensjon vinterdekk vil passe på dette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45x18 eller 245/40x18.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk!!

 

Har maila velocity igjen for å forsikre meg om at det faktik er 66'6mm nav størrelse siden de skriver at felgene passer _alle_ A4 modeller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og, ja, dimensjonen 225.45.18 er nok det du må ha;)

 

Låner denne tråden litt og har et spørsmål om load index..

 

Skal kjøpe vinterdekk til en B8 avant og tenkte å ha 225/45-18 på den. Yokohama ig20 er et alternativ men fikk høre fra min forhandler at disse hadde for lav load index (91). Alternativt tenkte jeg på Hakka R i 225/40-18 (load index 92)

Noen som vet hva load index minimum må være på B8 avant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt og har et spørsmål om load index..

 

Skal kjøpe vinterdekk til en B8 avant og tenkte å ha 225/45-18 på den. Yokohama ig20 er et alternativ men fikk høre fra min forhandler at disse hadde for lav load index (91). Alternativt tenkte jeg på Hakka R i 225/40-18 (load index 92)

Noen som vet hva load index minimum må være på B8 avant?

 

Det ser du i vognkortet (LI)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser du i vognkortet (LI)

 

Skulle sett etter om jeg hadde hatt det, men bilen min har ikke blitt produsert ennå.. Hadde derfor et håp om at noen andre skulle vite det: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle sett etter om jeg hadde hatt det, men bilen min har ikke blitt produsert ennå.. Hadde derfor et håp om at noen andre skulle vite det: klø :

 

Hehe. ja da blir det verre.. Finnes vel ett par i klubben som har svaret :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte opp med 245-45-18 på mine. Var et par situasjoner i vinter der det nok hadde vært lurt å ha noe litt smalere...Kjøp i hvert fall veldig gode dekk om man skal ha denne dimensjonen på vinter.

 

Vognkortet til en 2009' 1.8TFSI MLT AVANT:

AudiA4 B8 1.8T MLT AVANT Vognkort.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilke felger endte du opp med på vinterhjula da, og dekkene er vel 245/40-18 vil jeg tro?

Hadde 245/40-18 på vinteren selv i Nokian hakka R dekk, og det fungerte veldig bra.

En fin dimensjon er jo også 225/45-18, Michelin har også den dimensjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ikke helt fornøyd, men var lite å velge imellom for 1 år siden som passet. Ble replica R8-felger med Vredestein 245/45-18.

 

a4b8-009.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes felgene ser bra ut jeg, et bra alternativ til RS4 felgene som "alle" har. Kan ikke helt forstå at dekkene er 245/45-18, da dette er en Allroad dimensjon som burde være for store på en A4. Jeg skal også kjøpe nye vinterhjul til en ny A4 Avant jeg har bestilt, fint om du har flere bilder av disse hjulene. Hvor kjøpte du de forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge Dekkskift var dette riktig dimensjon... Ser i hvert fall ikke for store ut. Jeg har sportsunderstell (-20mm) på min. I fjor høst fantes ikke RS4-replica som passet, for mindel hadde dette jo blitt et kjedelig valg mtp. at jeg har RS4 på sommerfelgene også...

 

Ikke spesielt gode vinterbilder, men ser i hvert fall ut hvordan disse passer på en Avant.

 

a4b8-007.jpg

 

a4b8-008.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.