Xenon?hva?hvilken?kanskje=)

Anbefalte innlegg

Just gått helt surr i den "STORE" xenon verdenen: flau :

jeg har planer om å ha Xenon i alt av lys, nær-fjern-grøftelys.

men må jeg da ha 6 av disse boksene som er til xenon kittene?

eller finnes det noe enklere?

og va med bi xenon? har ikke helt skjønt åssen det funker men bare det at det er 2 pærer i 1:confused:

og vilken styrke? ser at di fleste har 6000K men vilket lys er "best""hvitest"

er linselys tingen å ha når man skal ha xenon?

er kansje mye på en gang men dette med xenon er ikke noen enkel ting: bråk :

men vet det er en hau her med kompetanse innen dette: rock :

 

Mvh Atle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når det gjelder xenon er det ikke så vanskelig.

 

visst du skal ha 3 enkle sett på blir det 6 ballaster ja(bokser)

 

det finnes dessverre ikke noe enklere

 

bixenon er det samme som en standar H4 pære. som har du lysstryker. dette er ikke noe å anbefalle dersom du ikke har lykter for dette orginalt. nor du ikke har på a3 din.

 

lysstryke/kelvin er et godt spørsmål. 4300 er mest hvit og gir da best lys. 6000 har litt mer blå skjer i lyset og ser penere ut mener nå jeg, men det blir litt dårligere lys.

 

nå skal det si at xenon blir veldig mye bedre enn vanlig halogen så du merker uansett stor forskjell selv med 6000.

 

det er ikke noe krav til å ha linselys når du har xenon. men, det er en fordel når du skal på kontroll. men, lyser blir uansett faktisk bedre om du ikke har linselys.

 

håper jeg fikk svart på det du lurte på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6000k er det hviteste lyset, 4300 er standarden for norske markedet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja fikk svar på alt:)takker

men er det noen spesielle sett til grøftelys eller er det bare di vanlige?

hvor er det best prisen på slike xenon pakker da?

disse 6 ballastene hvor skal man gjemme alle dem:O

og på kontroll for man vell juling uansett vist man ikke har auto høydejustering og lyktespyler:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de aller fleste grøftelys har H3 pærer hvis jeg ikke husker helt feil, men xenon i grøftelysen er ulovelig uansett: bråk : 2000 i bot eller avskilting på stede: eek : ballastene er jo egentlig ikke så store, så de er ikke noe problem og hjemme unna... pluss at de skal tåle vann og vær... så de trenger ikke ligge tørt:)

når det kommer til kelvin... så er det slik at jo mer kelvin jo blåre blir det, men når du nermer deg 8000k går det over til mer lilla... fra 8000k og opp hvil være nermest ubrukelig om vinteren siden det blå/lilla lyset ikke reflekteres like godt av snøen som det mer hvite... så er d jo om vinteren man trenger godt lys da:), hva som er den optimale tempraturen skal jeg ikke gå inn på for det vet jeg ikke;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4,3k ser mer "originalt" ut, men foretrekker (og har) 6k selv. Ser i mine øyne mye bedre ut :).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 6000K xenon i nær. fjærn og grøftelys.... er meget fornøyd med det. Syns det ser kurant ut og :) Som det nevnes over her... blir endel ballaster, ja! Har H7 i hovedlysa og H3 i sprederne. Blir et behagelig blått lys (syns nå jeg da) Kjører forøvrig med linselys....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de aller fleste grøftelys har H3 pærer hvis jeg ikke husker helt feil, men xenon i grøftelysen er ulovelig uansett: bråk : 2000 i bot eller avskilting på stede: eek : ballastene er jo egentlig ikke så store, så de er ikke noe problem og hjemme unna... pluss at de skal tåle vann og vær... så de trenger ikke ligge tørt:)

når det kommer til kelvin... så er det slik at jo mer kelvin jo blåre blir det, men når du nermer deg 8000k går det over til mer lilla... fra 8000k og opp hvil være nermest ubrukelig om vinteren siden det blå/lilla lyset ikke reflekteres like godt av snøen som det mer hvite... så er d jo om vinteren man trenger godt lys da:), hva som er den optimale tempraturen skal jeg ikke gå inn på for det vet jeg ikke;)

 

Jeg har H7 i tåkene ;) Har ALDRI hørt at xenon i tåkene gir avskilting på stedet. Ulovlig er det heelt sikkert, men at de tar skilta tror jeg ikke ;) Jeg har 8000k i tåke, nær og fjern (50w fjern) og blei stoppa i mørket med ALT på.. De sa ingenting :nana: Men var litt heldig da : haha :

8000k lyser ganske så blått. 10000k enda blåere, på gensen til å bikke lilla, og fra 12000 og oppover er det vel ganske lilla :)

Men husk, at med høyere kelvinverdi forkortes levetiden på pærene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

xenon i grøftelysen er ulovelig uansett: bråk : 2000 i bot eller avskilting på stede: eek :

 

man kan få bot ja. men, avskilting på stedet er ikke lov pga feil lysbruk, heller ikke med solfilm eller kjøring for fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter det jeg har fått med meg er at 6000k er tingen:)

å xenon i alt, å at ballastene ikke er noe stress å gjemme bort.(hvor har dere andre festet di)?

men hvor er dette greiest å kjøpe? tenke på pris og kvalitet:D

 

Takker for alle svar

MVH Atle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor det er festet på bilen veit jeg ikke. men, det er egentlig lettere om du ser på dette selv når du får dem å monterer dem.

 

når det gjelder pris så er det flere her på forumet som selger disse settene til rundt 800-1000 kroner for et sett.

 

Tom Are i denne tråden selger http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=117153&highlight=xenon

 

Rune selger i denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=98271&highlight=xenon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker:)

det eneste jeg lurer på nå er om det blir for mye med 55w i grøftelys?

eller va slags styrker er best/greiest å bruke i di forskjellige lysene?

 

Takker meget for gode svar

 

Mvh Atle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

35 i nær og grøft 55 i lang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

35 i nær og grøft 55 i lang

 

x2

 

Eg køyre også med 35 i hoved og grøftelys + 55 i langlysa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.