Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan det er å kjøre 18" dekk på vinteren? Kjøpte meg nemlig det her om dagen, 225/40-18 med pigg. (Nokian Hakkapelita)

Tenkte ikke på at det kanskje sitter dårligere på veien... :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel slik at jo tynnere dekkene er på vinterføret jo bedre er det? vertfall etter som jeg har forstått... virker litt overkill med 18" da. så kommer jeg rullendes med mine 14" med 175 dekk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det går bra jeg.. jeg har 225/45-17 og synes det er helt fint.. har ikke merket at det er så dårlig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 225/45-17 piggfrie på vinteren her i Oslo. Det går kjempebra. Ser ikke noe problem å kjøre med 18" i Fredrikstad, for der er det "ille" lite snø om vintern sø :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte med 225/40-18 SpWinter i 1 og 1/2 sesong. Satt bra så lenge ein tenkte seg om. Største forskjellen er i grunn at når det først slipper, så slipper det til gangs. (sikkert litt betre med piggdekk). Dei dekka eg hadde var kansje mest tenktsom autobanedekk. Dei var i vertfall overraskende bra på 0-føre, slaps og myk is. Men farlige i 15minus og snø, som egentlig skal vere beste føret...

Hadde uansett ikkje problem med å holde følge med (og oftest kjøre fra) trafikken på dårlege vestlandsveger... men ha litt respekt for 40profil på vinterføre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 225/40 18"på a6en. Går helt fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med 225/35-18. Helt supert etter min mening. Blir mulig litt grovt i dyp snø: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte med 225/40 x 18 i fjor vinter og det gikk helt fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er lite forskjell på kjøreegenskapene om du har lav eller høy profil...

det som teller er jo bredden, og du merker nok stor forskjell på 155 kontra 225 :)

 

kjører man forsiktig(les: med hue) så går det jo stort sett bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer mye ann på gummiblandingen. men Pigg kommer man sikekrt bra frem. H dekk uten pigg går i alle fall dårlig. Med S6 og 225/45-17 på Isbanen på Sigdal ble det bare 2 runder.

Sykt glatt. De hadde det bedre de som hadde rallypigg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange gode svar!! Kjekt å høre tenkte jeg:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.