Noen som har testet Strata Zeno (eller var det xeno? fra sharif?)

Anbefalte innlegg

Er dette greie dekk, kjører stort sett rundt i Oslo til og fra jobb..

 

Noen med erfaring. Skal evt. ha 225/45-17"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris er det på dem da?

 

Litt OT: Har du sjekket på dekkonline.com? Jeg kjøpte 4 stk Goodyear Excellence 225/45-17 der. Kom på ca 3800,- levert på døra hjemme. I tillegg var dekka, utifra merking på dekk, 3 uker gamle da jeg fikk dem.

 

Betalte lokal kar her for å legge om, ca 600,- totalt ca 4400,-. Samme kar måtte ha 4000,- for Nankang NS2 dekk i samme dim ferdig pålagt. Ca 400,- i differanse fra Nankang til Goodyear. Jeg var ihvertfall ikke i tvil. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Baronen i shariffskogen skal ha 3080,- ferdig på bil. For 75,- pr dekk setter han også på dekkene som står på felgene jeg skal bruke over på noen andre 17" jeg har.

 

Skal sjekke dekkonline.com først, er jo litt i tvil siden jeg spør her.

 

"er laget av yokohama" sa karen bak disken. "Skeptisk" sa jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne, kjøpte du strata dekk fra Sharif? Er de grei nok eller er du misfornøyd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt, hadde håpet noen hadde gjort det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en mail jeg sendte til Sharif:

 

Fra: Ole Jørgen Frimann Nilsen [mailto:olefrini_87@hotmail.com]

Sendt: 25. august 2008 08:19

Til: support@dekkindustrien.no

Emne: Spørsmål

 

 

 

Hei

 

Jeg skal kjøpe meg nye felger, og da lurer jeg på hvor mye ekstra det koster å få med Goodyear dekk i stede for Nankang eller strata dekk?

Pakken jeg er interessert i er M167 (RS6) i 19". Dimmen jeg vil ha er 225/35-19. På en Audi A6 2001 er det ET35 eller ET45 som er best?

 

Hvordan er nankang egentlig? Har hørt at folk er generelt fornøyd men egenskapene på våt vei kunne vært bedre, og siden jeg bor i Bergen er dette viktig for meg.

 

Her er svaret jeg fikk fra Sharif:

 

Hei

 

 

 

Takk for din henvendelse

 

Vi levere kun pakkene med nankang eller strata. I dette tilfelle vil du få strata dette dekket er veldig bra dekk. Suverene egenskaper på våt vei. Dette er en ny modell for nankang. Du blir garantert fornøyd

 

 

 

Mvh

 

Sharifs dekkindustri as

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kjørt i en dag på dette strata dekket, kun på tørt føre da. De støyer litt, men ikke plagsomt mye. Henger bra på tørr vei, så det gjenstår å teste de på våt vei. Dimmen jeg har er 225/35-19 på en A6 01 modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er vel ikke lenge til det regner i Bergen : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er vel ikke lenge til det regner i Bergen : smil :

 

Hehe, nei du sier noe der, men er tørt ennå: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt Strata i 1 veke,er ett helt ok dekk,ikkje fååt prøvd det på vått føre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt Strata i 1 veke,er ett helt ok dekk,ikkje fååt prøvd det på vått føre.

 

 

Fått testet det på vått føre nu,er ett skikkelig møkkadekk,er livsfarlig.Spinner og sklir for ett gott ord.Skal skifte dekk så fort som muligt.: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har disse dekkene selv jeg på S4`n, i dimensjon 225/40-18, og på min bil funker de veldig bra på vått føre... Bilen sitter godt i svingene og har ikke hatt noe problem med vannplaning heller.. Disse sitter på min BRUKSBIL, da jeg ikke er så interessert i å sette en bra rundetid på bane på vått føre akkurat, men til mitt bruk holder de ihvertfall i lange baner!

 

Prøvde og clutche den ut i en rundkjøring istad på regnføre med sperra på, og det bare akselererte... var i sakte fart på 1 gir.. så for meg holder det i massevis!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt dette dekket en del på en Honda Ridgeline, bråkte noe jævlig på tørr asfalt og var livsfarlig på våt vei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette greie dekk, kjører stort sett rundt i Oslo til og fra jobb..

 

Noen med erfaring. Skal evt. ha 225/45-17"

 

Testa de i 205/55 16 på Passat 3BG og det funka helt ok mht komfort og støy, men testet ingenting som har med å pushe grenser på vått eller tørt føre å gjøre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.