Anbefalte innlegg

noen som har erfaring med å montere 90`fangere på audi 80 typ 81 ? jeg sliter, og tenkte noen kunne gi meg tips

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har skrudd av de gamle fangerne vel?? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du spesifiserer "hva" du sliter med, blir det lettere å komme med tips som kan løse problemet..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok... hvordan får jeg av ramma som sitter på fangern ?

ramme bak.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må det festet på ramma av, for å få av hele ramma ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De plast tingene som stikker ut av bjelken der har mot-haker og holder plasten fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sverre Andre Blindheim

De plast tingene som stikker ut av bjelken der har mot-haker og holder plasten fast.

 

Plus mest sannsynelig vil noen knekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er klar over det, men de blir jo ødelagt om jeg skal tre di gjennom for mothakkene blir ødelagt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er eneste måten å gjøre det på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men må også det på skrudde festet ogsså skrues av for å ta av ramma, eller kan den være på ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Torgeir Loe

men må også det på skrudde festet ogsså skrues av for å ta av ramma, eller kan den være på ?

 

Jeg mener og trur det kan sitte på. Sikkert noen som kan gi 100% sikkert svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror jeg at du kan si med 100% sikkerhet, er ingen av skruene som går i plasten.

 

Du ser jo også det på stålet, det er bøyd ut der hvor festet sittet. Det er vel ingen andre grunner enn at hodet på skruene skal ha plass, samt styrke i bjelken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mothakene på disse plastklipsene kan jo vanligvis trykkes litt sammen slik at du får de av.

 

Slik er det nå i hvert fall på de jeg har sett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting med dette å gjere, men du må vel også lage nye fester i bakkant på framfangaren? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm, jeg må bytte ramme bak, for den på bilen er ikke tilpassa fangeren, men det lar seg ikke gjøre å ta av ramma bak...

hva gjøre da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Torgeir Loe

ok... hvordan får jeg av ramma som sitter på fangern ?

 

Hvorfor må du ta av stålet`(i AKTE kaldt støtfanger)? Da jeg bytta på min GT til 90-fangere var det bare to fester på siden som måtte byttes (tror det var bak), samt at et ekstra feste i øverkant bak måtte monteres for å få fangeren helt inntil skjermen (og de plastdekslene som er mellom fanger og skjerm ved hjulbuen da selvfølgelig). Mao, bolt on :)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

grunnen til at jeg må bytte er at 90 fangerne ikke passer på ramma, dvs de festene inni fanger. altså de mothakkene osv. kan finne bilde som viser hva jeg mener...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse plast tappene på fangeren passer ikke til hullene på ramma til bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg et tips: Fjern "støtfangeren"(ramma tror jeg du kaller det) som nå sitter på bilen. Den er festet med to bolter, slik som du ser på 90-fangeren. Da setter du bare på 90-fangeren. Boltene på 90-fangeren passer rett i hullene som er etter den org. fangeren.

 

Da tror jeg ting skulle gå litt lettere.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm. det lar seg ikke gjøre, fordi disse botene som er festet til festene på ramma, er skrudd på fra innsiden av ramma. det vil si som jeg da kan se, at der botene er, er de runde og flate, slik at det ikke går an å skru av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når det gjelder fronten, fikk jeg skrudd av ramma, men da jeg skulle prøve å montere fangeren, gikk det ikke, pga tåkelysa blir i veien. dvs ikke noe plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Torgeir Loe

når det gjelder fronten, fikk jeg skrudd av ramma, men da jeg skulle prøve å montere fangeren, gikk det ikke, pga tåkelysa blir i veien. dvs ikke noe plass.

 

For å få på frontfangeren må du bruke vinkelsliperen litt ja.

 

Om du ser inni bagasjerommet ditt, så ser du de to boltene fra "ramma". De er festet med en 13mm mutter. Skrur du av muttrene skal det være bare å trekke "ramma" rett bakover fra bilen. Så er det klart for 90-fanger.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. men igrunn rart at det ikke er likt på 80 og 90 da. er jo samme karosseri...

kan ikke huske å ha lagt merke til de boltene i bagasjerommet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.