Skiguard 850 eller 950 på A4 B7 Avant?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal gå til innkjøp av skiboks til A4'n, og har bestemt meg for Skiguard. Dog er jeg usikker om jeg skal gå for 850 eller 950.

850 er en pen og klassisk skiboks, men 950 er en mindre og lavere. Hva mener dere? Vil gjerne ha kommentarer, ikke bare "stemmer" :).

 

850: Pen og populær boks som blir seende slik ut på min bil.

850.jpg

 

950: Ikke ulik 850, men har ikke samme høydeforskjell bak og fremme og er lavere. Den er 2cm lengre, 1cm bredere og 4cm lavere. Den har 50l mindre lastekapasitet (hvilket er uviktig, jeg får plass til mine langrennski der uansett :P).

950_2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett over ferien kommer det en ny boks, men mye tøffere design. Den har mer markerte linjer foran og minner faktisk litt om facelift fronten på de nyeste audiane.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte deg en pm, fordi jeg jobber på thp som lager skiboksene for skiguard men så nettopp at du bodde i Bodø så da blir det jo litt langt unna. Men jeg ville helt klart holdt ann litt fordi den nye boksen som kommer er skikkelig stilfull! Får den til og med med elektisk åpner via fjernkontroll hvis du ønsker det:D Hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gått for 850 siden boksen kommer til å henge litt over ruta, da får du ikke effekten av at 950 ligger "klistret til taket" uansett grunnet framspringet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir helt klart aktuelt å vente på den nye boksen. Er ennå en stund til snøen kommer : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Good Good. Truer den vil se helt konge ut på bilen din. Skal prøve å få sendt deg bilde onsdag:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiguard 850 på A4 B7.

IMG_7898.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

850 ser jo meget bra ut på B7. Hvilke lasteholdere er det du har, Inge?

 

Noen som har testet ut Skiguard Takheis. Må jo være helt genialt (for de med egen garasje).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiguard takheis er enkel og kjekk. Vi selger rimelig mange av disse. Ikke hørt noe om en eneste klage eller noe med disse:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

850 ser jo meget bra ut på B7. Hvilke lasteholdere er det du har, Inge?

 

Regner med det er Thule. Det er de som Møller leverer når man bestiller skibox ferdig montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett over ferien kommer det en ny boks, men mye tøffere design. Den har mer markerte linjer foran og minner faktisk litt om facelift fronten på de nyeste audiane.

 

Kan du legge ut et bilde slik at vi andre kan se boksen også? Jeg har en Touran 2008 som jeg opprinnelig hadde tenkt å montere en 850 boks med tunell nå i august men kanskje jeg og skal vente da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder kommer i morra. Sjefen hadde tatt bilder så han skulle sende disse til meg i morra så da blir de lagdt ut på nettet snarest:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spent på utseendet på den nye boksen. For jeg også vurderer Skiguard boks.

 

Jeg har en passat 2006 stasjonsvogn. Hvilke fester bør jeg velge for at boksen kommer tettest mulig taket?

Og finnes det fester som ikke går utenfor railene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bildene av den nye boksen (På feil bil da;)). Dette er modellen med elektrisk åpning med fjernkontroll. Så den med vanlig dempere vil det bli et håndtak av noe slag bak. Dette jobbes det med nå for å fordigstille den ikke elektiske:D

 

PICT0521.jpg

 

PICT0520.jpg

 

PICT0524.jpg

 

PICT0526.jpg

 

PICT0530.jpg

 

Hva syntes folket?:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm....vet ikke helt jeg. Mulig bildene lyver men den ser noe større ut enn 850'en, spesielt i front. Har den økt i volum i forhold til 850? Har alltid likt 850 sin lave front mens denne var litt mer firkantet. Kan det ha noe med den elektriske motoren å gjøre eller vil den uten motor ha samme dimensjon? Mulig den ser bedre ut i virkeligheten enn på bildene, savner 850'en sin smekre form. Har du bilder av den på en mindre bil enn BMW'en, mulig at den svære BMW'en påvirker hvordan boksen ser ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser ikke dumt ut :D. Rått med elektrisk åpner : rock :. Boksen virker mer avrundet enn tidligere modeller, passer veldig bra til de som har mye bue over taket. Er også interessert i målene på denne. Vil tro at dette er eneste av den nye modellen? Eller kommer det flere utgaver?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere spørsmål fra meg:

- pris(er) på denne boksen

- tilgjengelighet (jeg trenger/ønsker ny boks relativt kjapt, er det mulig å skaffe denne nå?)

- lakkering - antar/håper at denne også kan leveres ferdig lakkert i bilens farge?

- innvendige mål - med et lite barn i pulk-alder hadde det vært kjekt om jeg kunne fått plass til en pulk inni boksen uten at den ser ut som en A-jolle opp-ned på taket, har sett på Packline FX-S som er nesten like lav som FX men som har akkurat de få cm ekstra plass i høyden til at en pulk går inni (den har (innvendig?) høyde på 29cm, bredde på 90cm og 225cm lengde, og totalt volum på 460l)

Jeg har en 2002 A4 Avant, og trenger sårt ekstra stueplass...

 

Hvis det er noen som kjenner til kampanjer nå om dagen på Packline FX-S eller Skiguard (gjerne denne nye!) i Oslo-området så hadde tips vært veldig fint! Jeg skal stikke innom Torshov Bilrekvisita i morgen og sjekke (de selger Packline, vet jeg), og kanskje rekker jeg innom Møller Skøyen også. Andre steder det kan være verdt å sjekke?

 

~Christopher

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.