Tips/hjelp til Shining av Golf II

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

bruksgolfen ser ut som om den har vært i krigen. dvs. mye bulker, en del riper og sår i lakken.. ser helt jævlig ut og ser ikke ut til å ha blitt polert noen sinne..

 

 

tenkte jeg egentlig skulle prøve og få den i litt bedre stand, beste ville vært lakk. men tenkte og freske den opp bittelitt før den tid..

 

 

men det jeg da lurer på . leser rundtomkring her og skjønner egentlig lite av dette..

 

er en del "inngrodd" møkk i lakken. og det nytter aldri og få den helt ren. hva slags fremgangsmåte og produkter bør jeg bruke.. helst ikke for dyrt. og absolutt ikke noe som heter turtle. det har jeg fått så langt oppi en viss plass at jeg bli sprø bare på tanken

 

slenger inn noen bilder av hvordan den ser ut i dag. møkkete som fy. masse riper (fleste riper er ikke riper som går helt inn, mest klarlakk riper)

 

er det håp for denne bilen tror dere?

 

Fargen er Royal Blue Metallic. bilen er delvis omlakkert i årenes løp. foruten litt 1k lakk jeg har klatta på her og der. så er det meste 2k lakk :)

 

tips ønskes. kan og nevne at jeg har en slags poleringsmaskin. dvs. ser ut so men vinkelsliper. funker som en vinkelsliper, men har justerbarhastighet og noe som kalles "soft-start". trur det er 150mm plate på denne? usikker. men kan få sjekka. sitter en slik ullsokk på denne :)

 

IMG_0093.JPG

 

IMG_0094.JPG

 

IMG_0096.JPG

 

budsjett er stikkordet her :) og har lyst til å gjøre jobben selv,ikke sette den bort til noen som tar en milliard for bare å se på den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdt på å si jeg skulle sende deg en tur inn på detailers club norway , men så du nevnte budsjett :P Det baller FORT på seg.

Men der kan du snappe opp tips og triks, da folk hovedsaklig er bilpleieinteresserte der.

 

Start med en skikkelig kraftig vask, med avfetting, og deretter vask skikkelig med ordentlig shampoo.

Deretter hadde det vel passet seg med en runde med clay. For så å ta en lakkrens, polish, og evt. voks.

Siden du har maskin bør du kjøpe en ordentlig backinplate og pads.

 

Allerede her har det jo ballet på seg en del kronasjer. Du får lese litt på detailersclub norway, og bilpleie-kategorien her på forumet, så finner du ut hva du skal gjøre balansert med budsjettet ditt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som Espen her foreslår...

Den bilen der blir en utfordring, noe som er gøy når du ser resultatet til slutt...

Må nok til med litt våtsliping enkelte steder også... les litt om Menzerna produktene på http://www.scandicshine.no, det er gode produkter....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker. da har man lagt ut på detailerclub og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.