hvor kjøpe VAG servo olje

Anbefalte innlegg

hvor kjøper man dette i trondheim til en grei pris ? er man "låst " til møller her eller ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke så dyrt hos Audi, og jeg har ikke sett noen andre i Norge som selger tilsvarende olje i mindre kvanta, kun 20 liter og oppover.. :) For all del, ikke engang finn på å fylle ATF-olje eller hva noen tilfeldige sjapper kaller "servoolje" om du ikke vil ha total lekkasje i alt som er..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal inn med ny pumpe så lekkasjer vil jeg gjerne unngå :) var heller det at møller ligger litt dårlig til når enn busser til jobb i trondheim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel kunne gå fint med enhver mineralbasert hydraulikkolje. Samme som citroen bruker på fjæringa si for eksempel. Fåes også kjøpt på biltema, og blant annet Esso.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal inn med ny pumpe så lekkasjer vil jeg gjerne unngå :) var heller det at møller ligger litt dårlig til når enn busser til jobb i trondheim.

 

 

Ta Møller-bussen oppover\nedover? Mener den stopper i munkegata, før den går videre til Sykehuset og NTNU før den ender opp på møller etterpå.

 

Går nedover kl 08.00 også, så kjør dit om morgenen og sett igjen bilen der, ta bussen ned til munkegata og hiv deg med opp på slutten av dagen, kjøp olje og kjør hjem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sette igjen bilen på møller ?? : bråk : skal enn no først kjøre til byen så er det ikke no problem å komme seg til møller :P

enn får vel ta den laaangt turen innover med bil da tenker jeg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mye mindre trafikk på omkjøringsveien, for ikke å glemme gratis parkering.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var heller det at møller ligger litt dårlig til når enn busser til jobb i trondheim.

Har jo og muligheten til å hoppe av bussen på Innherredsveien ved YX eller nær KBS og labbe bort på Leangen da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) gratis parkering har jeg på jobb om jeg må :P gåing er en form for mosjon jeg avstår fra med høye kneløft (hvis jeg hadde giddi å reist meg )

nei det blir nok enten å få noen til å kjøpe med til meg eller at en kjører i vei selv :P

med det samme enn er inne på det , er det no kobberringer eller noe enn bør dra med seg fra møller med det samme , når en skal skifte servopumpe ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BMW bruker visst samme væske.. den Grønne flaska. billiger er det også :) Hvis det er noe lettere tilgjengelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt tidligere, så bruker citroen også akkurat samme olja. Fryktelig så blinde folk skal se seg på "Kun VAG servoolje"

 

Forskjellen på grønn hydraulikkolje vs vanlig ATF olje er at den grønne oljen er mineralbasert, mens den røde er syntetisk.

Kom ikke her og innbill meg at oljen de selger hos VAG-forhandler inneholder noen "vidundermidler" som er HELT nødvendige for at levetiden på servosystemet ikke skal reduseres betraktelig!

 

Med andre ord så kan du trygt kjøpe olje på både Biltema, YX, og Esso. Tror en del statoil-stasjoner også har denne oljen i varesortimentet sitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilxtra har både Citoren LHM+ olja og en egen servolje som har VAG spesifikasjoner (G002 00o) som heter CHF11S. Eneste ulempen er at den ikke er noe spesielt billigere enn orginalt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Citroen-olje skal gå og den CHF11s-saken er jo laget for å erstatte originaloljen, men ATF-olje er også rød og må IKKE, jeg gjentar IKKE brukes i servosystemet på biler som krever G002000/G004000.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men nå er vel G002000 grønn er den ikke det da? eller er det bare at jeg har brukt CHF11S alt for lenge til å huske.. det er ihvertfall den som brukes på BMW, og funker som snus..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

såså :P jeg skal skaffe meg mineral olje , bare for å gjøre dette komplett no da så er jeg fargeblind så det skal bli interessant å finne rett type : eek : holder meg til tall type jeg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

100 spenn for en liter med LHM+ fra citroen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.