nån som virkelig KAN polere?

Anbefalte innlegg

har drevet å polert på audin, for å få bort sånne vaske swirls. men d blei jo langt ifra bedre...

har brukt roterende maskin, å AG produkt...

så.. non som vet kosn i f... æ får bort de der vaske ripen?: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du forteller din fremgangsmåte, hvilke produkter du har brukt, etc, så er det lettere for folk å komme med tips.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt hende du trenger litt grovere midler, f.eks. rubbing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AG (Auto Glym) er ikke laget for roterende maskin, med mindre det er proffserien.

Hvis du bruker vanlig forbrukerserie fra AG, brytes disse ned alt for fort, og kan brennes inn i lakken.

Ta deg en tur inn på Scandic Shine, og finn produkter for ditt bruk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min fremgangsmåte:

vask---tørk---polere med autoglym super resin polish, ved hjelp av en roterende polermaskin. :o

får liksom spor etter der polermaskinen har vært...

noen som kan gi "privat timer" ? : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt hende du trenger litt grovere midler, f.eks. rubbing.

er litt redd for å rubbe bilen, lakken er ikke det den engang var så tørr ikke fordi jeg er redd for å bare ødelegge skiten:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, Super Resin Polish er ikke laget for roterende maskin. Den tåler rett og slett ikke varmen som utvikles når du bruker roterende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er litt redd for å rubbe bilen, lakken er ikke det den engang var så tørr ikke fordi jeg er redd for å bare ødelegge skiten:o

Er nettopp da du treng skikkelig polering Niklas!

Kunne godt gitt dæ nån "tima" -men æ bor jo et støkke unna.

Martin Gerhardsen har vel litt peil, du kan sikkert lære noe om du får han med på polering?

Ser gjerne på bilen din når æ kommer opp tel byen om du ikkje har det førr travelt.

Kanskje på Roadshow?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Call Enoksen! Han er mannen du vil snakke med:) Jeg var lamme han en dag mens han gitt fort over A3'a til brodern. Lærte virkelig mye av det! (Takk Jørgen! Bildene blir lagt ut nå i bildetråden:) )

Anbefaler at du får han til og shine bilen din når han er i byen! Han skal få ta min, når jeg får råd! Ingen tvil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nettopp da du treng skikkelig polering Niklas!

Kunne godt gitt dæ nån "tima" -men æ bor jo et støkke unna.

Martin Gerhardsen har vel litt peil, du kan sikkert lære noe om du får han med på polering?

Ser gjerne på bilen din når æ kommer opp tel byen om du ikkje har det førr travelt.

Kanskje på Roadshow?

æ skal på radshowet ja:)

hadde vært kult å få litt hints og tips.. å kanskje ei prøvepolering bare for å demonstrere teknikken? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Call Enoksen! Han er mannen du vil snakke med:) Jeg var lamme han en dag mens han gitt fort over A3'a til brodern. Lærte virkelig mye av det! (Takk Jørgen! Bildene blir lagt ut nå i bildetråden:) )

Anbefaler at du får han til og shine bilen din når han er i byen! Han skal få ta min, når jeg får råd! Ingen tvil!

da skal æ spare opp, å ta turen til enoksen i harstad når æ får råd så, kan han polere hele biln: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen tvil om at produktene har alt å si. Jeg er ingen "poleringsguru" og har vel ingen planer om å bli det heller. men jeg har i flere år hatt roterende maskin, brukt autoglym resin osv.

I år kjøpte jeg en del meguiars produkter fra autogeek som er beregnet for roterende maskin. Gikk over bilen en chevy forige helg. den så helt jævlig ut før jeg begynte med vaskeriper++ ikke minner igjen av det, over all forventning.

en del jobb men jeg gjorde som følger: vask med avfetting-vask med shampo-clay-grov polish med maskin-fin polish med maskin-et eller annet sealer for hånd-voks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen er denne til maskinpolering av bil med litt riper og "sliten" lakk?

FineAbrasive.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FineAbrasive.jpg

Bra ;) Men husk å gå over med noe finere etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT.. : Hva tar Enoksen for full shining? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FineAbrasive.jpg

Jeg brukte den på en cyklomaskin over hele min som hadde masse riper, og gikk etter med AG Super Resin Polish. Ble kanon. Kan se resultatet i tråden i signaturen min (nesten mot slutten av tråden).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra ;) Men husk å gå over med noe finere etterpå.

Takk, da skal jeg kjøpe en sånn for å prøve på frua sin bil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte den på en cyklomaskin over hele min som hadde masse riper, og gikk etter med AG Super Resin Polish. Ble kanon. Kan se resultatet i tråden i signaturen min (nesten mot slutten av tråden).

Da er det ikke noe tvil, dette skal prøves! Ble jo nesten som nytt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en i dag, men er 04B.

Skal prøve på en sliten jetta dør jeg har stående og sjekke resultatet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gi oss tilbakemeldinger, og helt før, underveis og etter bilder;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang så ble ikke såååå bra synes jeg.. Men ble vanvittig forskjell da.. :)

Ikke noe underveis bilder, men før og etter.. Fikk faktisk nesten helt bort det stygge merket ved dørhåndtaket.

Men vet ikke helt åssen man skal gjøre det, skal middelet tørkes av etter man har "slipt" og etterpå polere med finere? Nå gikk jeg på med maskin og det middelet først, så brukte jeg en annen maskin med finere polish oppå det som var + tørket av igjen til slutt. Kjekt med litt å prøve seg fram på. :)

DSC_1190small.JPG

DSC_1191 small.JPG

DSC_1193 small.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ååii: eek :

satan for en forskjell ...

tørket du av da før du gikk med finere polerduk over da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er å tørke av etter første runde, så polere med finere polish. Så bra ut dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.