nån som virkelig KAN polere?

Anbefalte innlegg

Jeg tørket av mellom "sliping" med AG Bodyshop og polering med Super Resin Polish. Hvilken maskin brukte du?

Jeg erfarte at jeg måtte jobbe ganske mye med Bodyshopen for å få vekk de dype ripene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ååii: eek :

satan for en forskjell ...

tørket du av da før du gikk med finere polerduk over da?

 

Tørket ikke av noe etter første runden med Bodyshopen. Var bare tynt lag med bodyshop. Gikk på med super resin polish etterpå og tørket av alt til slutt.

 

Det beste er å tørke av etter første runde, så polere med finere polish. Så bra ut dette :)

 

Synes den var litt vanskelig å tørke av så derfor kjørte jeg bare på med finere som var lettere å tørke av etterpå. Skal den bodyshop'en stå til den tørker så den er lett og ta av?

 

Jeg tørket av mellom "sliping" med AG Bodyshop og polering med Super Resin Polish. Hvilken maskin brukte du?

Jeg erfarte at jeg måtte jobbe ganske mye med Bodyshopen for å få vekk de dype ripene.

 

Ok, må forske litt mere på det.. :)

 

Til bodyshopen brukte jeg en stor "vinkelsliper" beregnet på polering med hastighetsreg og litt stor pad. Til Super Resin Polish brukte jeg bare en sak fra biltema jeg lånte fra en på jobben for å prøve. Den med 2 litt små pads. Fungerte helt greit til bruket egentlig.

Måtte jobbe litt med den bodyshopen for å få bort litt, men må bare prøve meg fram med hvordan hastighet osv jeg kan kjøre på og hvor mye bodyshop jeg kan ta på. Øvelse gjør mester.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det grunn til å bli engstelig når polerduken blir RØD?

ha brukt ag bodyshop på panseret en gang tidligere, men turte ikke fortsette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke klarlakk på bilen så må du forvente at duken blir rød. Proffene måler vel tykkelsen på lakken når de polerer, for å ikke slipe gjennom lagene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørket ikke av noe etter første runden med Bodyshopen. Var bare tynt lag med bodyshop. Gikk på med super resin polish etterpå og tørket av alt til slutt.

 

 

 

Synes den var litt vanskelig å tørke av så derfor kjørte jeg bare på med finere som var lettere å tørke av etterpå. Skal den bodyshop'en stå til den tørker så den er lett og ta av?

 

 

 

Ok, må forske litt mere på det.. :)

 

Til bodyshopen brukte jeg en stor "vinkelsliper" beregnet på polering med hastighetsreg og litt stor pad. Til Super Resin Polish brukte jeg bare en sak fra biltema jeg lånte fra en på jobben for å prøve. Den med 2 litt små pads. Fungerte helt greit til bruket egentlig.

Måtte jobbe litt med den bodyshopen for å få bort litt, men må bare prøve meg fram med hvordan hastighet osv jeg kan kjøre på og hvor mye bodyshop jeg kan ta på. Øvelse gjør mester.. :)

 

Kan være at den var vanskelig fordi du ikke kjørte den helt ut. Ellers så kan autoglym pro være litt tricky.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg erfarte at Bodyshopen bare ble "borte" og at jeg måtte anstrenge meg for å se den matte hinna som jeg da tørket bort. Følte den var kjempedrøy i bruk, hadde bare litt på padsa og jobbet på små områder i gangen. Nå vet ikke jeg om det er forskjell på 04B som du har og 03B som jeg brukte når det gjelder dette. Den du har er vel enda grovere?

 

Spent på om jeg får det til med Golfen jeg skal hente, regner med å ta den en skikkelig runde også...selv om jeg ikke vet hvordan den ser ut (prøve å polere bort rusten? ;)).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke klarlakk på bilen så må du forvente at duken blir rød. Proffene måler vel tykkelsen på lakken når de polerer, for å ikke slipe gjennom lagene.

 

nå er fargekoden på min bil slik at klarlakken er i fargen.

men burde jeg la være å bruke det da når padsen blir rød? : klø :

ville vært kjipt å skulle ødelegge..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er fargekoden på min bil slik at klarlakken er i fargen.

men burde jeg la være å bruke det da når padsen blir rød? : klø :

ville vært kjipt å skulle ødelegge..

 

Er du veldig skeptisk og usikker, kan du få noen med lakkdybemåler til å sjekke, så du ikke sliper gjennom (ved bruk av roterende).

Pads BLIR misfarget av lakk uten klarlakk oppå, uansett. Er ikke dermed sagt det er farlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen med lakkdybdemåler på forumet her da?: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan dra innom et lakkverksted så måler dem for deg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.