10x18 ET44 bak på Passat 3BG ?? Hvor mye bygger den kontra 9x18 ?

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen her har erfaring med brede felger bake på Passat 3BG ?? Har funnet meg noen fete felger men bakfelgene er 10x18 og har ET44. Hadde jo 9x18 ET35 med 255/35 18 dekk ifjor å det gikk helt fint uten subbing. Hvor mye mere bygger en 10 toms felg med ET44 enn en 9x18 ET35 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel nesten så god plass at du kan space ut til 34 eller 24 for det rette stuket. Plassen innover er jeg usikker på, men burde ikke være noe tema, siden du har såpass mye å gå på på innpresset.

 

Refererer nok en gang til Morten Ø. sin Passat, her med 10x18 (uvisst innpress):

IMG_2123copy.jpg

 

10½x18 bak her (innpresset her er også uvisst):

Photosession015.jpg

 

Photosession017.jpg

 

Konklusjon: Går det med skamsenk, går det alltids på din lett familiesenka tralle;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vanlige dempere ja,men hvilke dekk kjørte Morten med på de felgene der da ? Er ikke så gira på å valse nemlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vanlige dempere ja,men hvilke dekk kjørte Morten med på de felgene der da ? Er ikke så gira på å valse nemlig.

 

245/35 på Schmidt hjula når jeg kvitta meg med dem hvertfall, husker ikke om han gikk ned mere i dim når han bytta dekk jeg.. Han måtte vel valse bittelitt her :) Men så har jo han en god del senk og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok jeg tenkte på 255 dekk bake,men de felgene jeg har funnet er egentlig en del over mitt budsjett så vi får se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var vel også 10,5x18. Mener innpresset var rundt 28?

 

Har du justerbart på din Pål? Jeg er litt redd for at ET44 vil ta borti demperen jeg..

Det kan nok hende, ja. Tror faktisk det stemmer når jeg tenker meg om;)

 

Stygt redd for at plassen inn mot demperen kan bli dårlig jeg også.

 

Budsjett eller ei, Pål, spreng det om det er noen brukandes felger. Dimmen likte jeg ihvertfall godt;) Tar gjerne imot et bilde av felgene.

 

Forresten, Morten hadde vel 215/40 eller 225/40 på Kerscher felgene, men det gikk som det måtte gå - strekken sørget for at det ene bakdekket løsnet fra felgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på sier jeg bare ;)

 

Morten var hos meg og fikk bittelitt bedre plass på ene sia bak (snakk om mm).

Det var vel 10" Eller var det 10,5?) med 245/35-18 falken FK451 (smale dekk) på, innpresset var vel rundt 28 mener jeg å huske.

 

Han har KW2 på og innersiden på felgen "subba" forbi justeringsmutteren når bilen ble sluppet ned igjen på jekken. Hjalp mye at han har 4-motion pga at hjula demper "innover" slik at dekka faktisk nesten gikk under.

 

Vil tro ET44 går bra, hvis ikke har du jo innpresset på riktig side og kan justere litt ut om det subber på innersiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bygger en del mer innover da, 21,7mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innpresset var 29 på keskin-hjula.

 

I forhold til morten sin med 10,5 ET 29

 

8,7mm lengere inn på innsiden. (2,54/2/2= 0,63cm 6,3mm-15mm= 8,7mm)

 

21,3mm lengere inn på utsiden. (2,54/2/2= 0,63cm 6,3mm+15mm= 21,3mm)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i forhold til 9x18 ET35

 

3,7mm utover utvendig

 

Og som frode sier 21,7mm innover innvendig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hjelper egentlig lite når han forb*nna tyskern ikke gidder sende til Norge : dum :: bh :: gråter :: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hjelper egentlig lite når han forb*nna tyskern ikke gidder sende til Norge : dum :: bh :: gråter :: mad :

 

Kjipern... :(

 

Har du link til felgene eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gidder ikke lete den opp men det var noen Artec Turbo P felger i 8,5 og 10x18.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gidder ikke lete den opp men det var noen Artec Turbo P felger i 8,5 og 10x18.

 

Snadder det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snadder det :)
Ja det er pene felger!! Synd han ikke gidder svare på flere forespørsler på pent og høflig tysk om sending til Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang, felgene mine så var Schmidt hjula 10,5 med 29 i innpress,245\35 dekk, var som håkon sa kun på mm at det gikk på innsiden:)

 

Kercher hjula var 10,5x18 med 20 i innpress, de subbet mye mer på utsiden,

 

hadde også Brock B1 i 10x17 et 20, det gikk helt fint,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke helt slått fra meg 10 toms felger bake. Men skulle nesten prøvd på en felg å sett først. På S4en jeg hadde var det jo et hav av plass alle veier. (Nesten da iallfall.....hehe)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøvde rs4 felger 224*40*18 med ET 44, å da var det slik at det akkurat gikk et bank-kort mellom gummi

og fjærbeinet. når har jeg bare en vanlig 3bg uten 4-motion.

(ble testet uten spacer, å alt orginal)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøvde rs4 felger 224*40*18 med ET 44, å da var det slik at det akkurat gikk et bank-kort mellom gummi

og fjærbeinet. når har jeg bare en vanlig 3bg uten 4-motion.

(ble testet uten spacer, å alt orginal)

Hvilken felgbredde var det ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken felgbredde var det ?

 

mener det var 8 eller 8,5.. kan sjekke opp i morgen tidlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.