Nord:Reisebrev: Rudskogen 2008. Alta-Töre-Gävle-Rudskogen T/R

Anbefalte innlegg

Dagen var enderlig kommet, vi skulle dra til Rudskogen på Hovedtreff.

 

Ikke skulle man tro at vi skulle få det så gøy som det vi faktisk opplevde på denne turen. Bortsett fra BB-Racing`s lite sammarbeidsvillige henger hjul, så gikk turen smertefritt.

 

Jørgen og Tom fra Troms skulle reise til Bjerkvik å vente på Øystein Beddari fra Nordland. Han skulle plukke gutta på i Bjerkvik, for så å sette kursen mot Töre, der jeg skulle vente på dem.

 

Fredags natt rundt klokken 02.00 ankom jeg og Kjetil Pedersen (Finnmark Lokallag), Töre. Kjetil skulle reise ned til Trondheim for å selge bilen sin, og lite viste han at han skulle gå glipp av alt det morsomme vi fikk oppleve på denne turen, hadde han vist det i dag hadde han nok også kommet nedover:)

 

Så noen bilder fra turen, i startrekkefølge:)

 

Bilde 1. Fra Krusset Kautokeino-Karasjok, MYE MYGG!!

Bilde 2 og 3: Kjetil mente at bilen hadde stort problem og ville ikke holde helt til Trondheim uten å bli tapet:p

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 015.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 017.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 018.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var vi kommet litt lengre inn i de finske skoger, bilde 1 og 2.

 

Bilde 3 er fra ankomsten til Töre

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 020.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 024.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 027.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var det tid for litt kveldsmat:)

 

Bilde 3 er bare Kjetil imponert over at jeg skal forvandle A4`en til en sovesal... Ehh.... soveplass;) Det er egentlig enkelt, plasser 20" felgene i passasjersetet og bagen i førersetet, og vips så er det en seng:D

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 028.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 029.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 030.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kom Øystein & Co, da var Kjetil startet videre for mange timer siden, da han skulle en annen vei.

 

Bilde 2: Slik så utsikten vår ut en periode...:) Og det komiske var at hengeren blinket med retningslysene en annen vei en bilen, så vi hadde litt morro med det (nei det skal ikke mye til for å more en nordlending);)

 

Bilde 3: Jørgen skulle ha en dokumentasjon på at vi hadde vært i Sverige:)

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 033.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 035.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 036.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kom det da en bobil som absolutt skulle yppe seg på Øystein... Vi lo godt da han kom durende forbi oss i en hastighet på 110 kmt. Det var såvidt det gikk:)

 

Slik kjøring blir man bare trøtt av! (bilde 3)

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 038.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 039.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 040.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kom det for oss at vi bare passerte Øystein og Tom likegreit. Siden det bare var jeg som var våken, var den avstemmingen enstemmig:)

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 046.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 047.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 048.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten mat og drikke duger hvertfall ikke disse...:)

 

Så kom vi til Ö-vik og fikk oss enderlig en matbit, det ble på en kro med dårlig mat, og jeg som sverget til Mc Donalds, jaja....:)

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 058.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 060.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 061.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glada Huddik Skolan, hmm... den skulle kansje noen ha gått på.. En skole for de som er en surpomp, og skal omvendes.

 

Så var vi kommet frem til hytten, enderlig. Etter 28 timer var jeg på plass. Litt svikt i gulvet er da ikke noe:)

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 062.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 063.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 064.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montering av feltseng klokken 03.00 på natten er et must, spes da det var sengeplasser i øverkøyen.: klø :

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 065.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 066.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 067.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men sove fikk vi uansett... Ehh... helt til noen skulle ha oss opp på førermøte klokken 06.00...: klø :: haha : Da fikk vi ikke sove lengre....:)

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 070.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avslutningsvis må jeg ta med et utsiktsbilde fra hytta vår, den var ikke slik foreskrevet. Tatt fra annonsen: -Hytten har en utsikt mot innsjø med fossefall, unik for fiskemuligheter for hele familien. Hytten har flislagt dusj og bad. Topputstyrt kjøkken med alt en husmor kan ønske seg.

: smil :

 

Eneste som var av fossefall her var alle som var å pissa ved siden av hytten hele døgnet:)

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 075.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 076.JPG

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 077.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg hadde på mitt kamera.. Resten kan Tom, Jørgen og Øystein fylle inn...:)

 

Takk for nå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra reportasje Ken Arne! Morro å lese, nesten som en følte at en var med på turen... (noe jeg gjerne skulle vært) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra reportasje Ken Arne! Morro å lese, nesten som en følte at en var med på turen... (noe jeg gjerne skulle vært) :)

 

Det hadde vært morro med flere med ja;) Velkommen skal alle være til neste år:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var det med å teipe på "badlook" på den Touranen egentlig ? Den skjønte jeg ikke helt....roadkill-folie eller no slikt ? Morsomt reisebrev :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var det med å teipe på "badlook" på den Touranen egentlig ? Den skjønte jeg ikke helt....roadkill-folie eller no slikt ? Morsomt reisebrev :)

 

Insekter, lettere å ta bort, slipper å gnikke så mye:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig bra Ken:D

Men det var ett kort reisebrev iforhold til hvor mange mil dere har kjørt :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig bra Ken:D

Men det var ett kort reisebrev iforhold til hvor mange mil dere har kjørt :rolleye:

 

Jeg regner med at det kommer mere flere bilder og kommentarer fra Jørg-1 og 2-m.... Kansje Øystein har nån å;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er bildene fra 2m og Jørg1??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sover fortsatt................?

 

Kult å lese og se her, skjønner turen på 400 mil gikk smertefritt da ingen "hendelser" er nevnt ;)

Må forresten benytte anledningen og takke for hilsenen over eteren søndag ettermiddag :D

 

Edit: Hvem er innehaveren av gullutsagnet i hytta natt til søndag: "det hær... det lik æ dåli..!"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Hvem er innehaveren av gullutsagnet i hytta natt til søndag: "det hær... det lik æ dåli..!"

 

Det e mæ, og det va når han Ken Arne og Skotner selv ramla over mæ mens æ lå i feltsenga mi å sov. Den knakk.. Flaks at æ va såpass bedugget at æ ikke merka det før neste morra. : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sover fortsatt................?

 

Kult å lese og se her, skjønner turen på 400 mil gikk smertefritt da ingen "hendelser" er nevnt ;)

Må forresten benytte anledningen og takke for hilsenen over eteren søndag ettermiddag :D

 

Edit: Hvem er innehaveren av gullutsagnet i hytta natt til søndag: "det hær... det lik æ dåli..!"

 

Kom det på P3?? Håper det;)

Det e mæ, og det va når han Ken Arne og Skotner selv ramla over mæ mens æ lå i feltsenga mi å sov. Den knakk.. Flaks at æ va såpass bedugget at æ ikke merka det før neste morra. : haha :

 

Du sa det når det lå 1 liter melk utover gulvet;) Og klappet hånda på gulvet, da kom d "d hær like æ dåli....) hahaha;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo faktisk flere bilder fra turen, disse hadde jeg glemt...

Når man kjører mange mil, dukker det opp mye rart...:)

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 079.jpg

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 089.jpg

VACN-Hovedtreff 2008 Rudskogen 078.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.