Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har "small reds" på en rs2, men skal bytte til "big reds"..

Så da lurte jeg på om noen kan fortelle meg hva jeg trenger av deler foran og bak, og kanskje delenr til de forskjellige delene hos autotuning i råde, blir der jeg skal handle..

 

 

Runar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger vel bare calippere med tilhørende klosser og 322mm skiver? Søker du finner du nok delenr.

Bak er det vel ikke mye å skifte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Autotuning har de litt greie på RS2 så der kan du bare si at du skal ha de store skivene forran til RS2. 322x32mm. Caliperene forran må du kjøpe org. bigreds til RS2, da de er de eneste som har luftenippler montert rette veien. Caliperene er de samme som på Porsche 993TT, men der står caliperen forran skiva(istedenfor bak som på RS2), så luftenipplene og det lakkerte røret som forbinder de to halvdelene av caliperen sammen står motsatt vei. Hvis du skjønner.. :) Det går ann å bytte om på disse, men da blir ikke caliperene like fine etterpå..

Jeg kjører med caliperene "feil vei", har gått bra hittil, merker ikke noe rart, men det kan hende det sliter litt skevt på klossene.

 

Bak er størrelsen på skiva og caliperen den samme. Eneste forskjellen på vanlig RS2 bakbremser og "sportbremsene" til RS2 er den hullborrete skiva. Som forøvrig også er en RS2-only del. Den finnes ikke til Porsche desverre så prisen blir deretter... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erhm... Harald: Viss du tar venstreside calipperen fra 993, og setter den på høyreside på en Rs2, og samme med andre siden... Da kommer ikke calippern opp/ned eller feil vei lenger vel....????:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for hjelpa karer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erhm... Harald: Viss du tar venstreside calipperen fra 993, og setter den på høyreside på en Rs2, og samme med andre siden... Da kommer ikke calippern opp/ned eller feil vei lenger vel....????:P

 

Da kommer luftenipplene feil vei.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kommer luftenipplene feil vei.. :)

 

Da bytter man om på calipperene en gang til, så blir det rett:p Niplene kan vel lett byttes med dette røret som forbinder de to halvdelene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det kan byttes om på, men de nipplene som er lakkert sitter iallefall sabla godt på caliperene mine, og når jeg har brukt såpass med penger på nye calipere så skal jeg ikke ha en masse avskala lakk og stygge nipples.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det kan byttes om på, men de nipplene som er lakkert sitter iallefall sabla godt på caliperene mine, og når jeg har brukt såpass med penger på nye calipere så skal jeg ikke ha en masse avskala lakk og stygge nipples.. ;)

 

Vil ikke krangle med deg her på en sein lørdagsnatt, menne... På mine nye Rs2 calippere er ikke disse lakkert... og OM man vil sette de bakom fjærbeinet istedet for foran som her på bildet så er det jo bare å bytte om calipperne, de er jo kliss like, bortsett fra at lufteniplene er selfølgelig er forskjellige? Se for deg at du setter denne på andre siden av bilen, da vil jo niplene peke nedover, og visa versa... Er ikke helt med på problemstillingen;)

por2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo.. men du må jo se på den pila på caliperen som peker rulleretningen. Luftenipplene kan man jo få få rette veien, men pila blir feil. Altså minste stempelet i caliperen står sist i rulleretningen og ikke først som det burde.

Er de caliperene fabrikknye? Det ser veldig ut som om de er overhalte da de har feil størrelse på porsche skrifta og det røret har alltid vært lakkert såvidt jeg har sett.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autotuning skaffern også hullborra skiver bak å.Kjøpte der e på sedanen,lik dårli håndbrekke der å.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autotuning skaffern også hullborra skiver bak å.Kjøpte der e på sedanen,lik dårli håndbrekke der å.

 

Stemmer det .. men det er litt forskjell på hullborringen på originalskivene å de autotuning skaffer : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.