Noen som vet av noen med hjulbuevalse?

Anbefalte innlegg

Er det noen som sitter med ei hjulbuevalse, evt som kjenner noen som har her i Troms(ø)?

 

Bør vel få strukket litt på skjermene på Golfen. Mest lyst å gjøre det selv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de leier ut på bilxtra her i byen, kanskje de gjør det i Tromsø og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du skal gjøre det selv, så husk og varme hjulbuene med varmluftpistol-- 50 grader ca:) fikk mine valset i sverige, men hørt at stig på tromsø billakkering hadde noe sånt liggende for ei stund tilbake siden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ørjan johansson har liggende mener jeg å huske, han tok vel en liten skvett penger for å gjøre det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du skal gjøre det selv, så husk og varme hjulbuene med varmluftpistol-- 50 grader ca:) fikk mine valset i sverige, men hørt at stig på tromsø billakkering hadde noe sånt liggende for ei stund tilbake siden :)

 

kan høre med stig. men trur ikke han har det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte å spa opp scan fra The Golf sin mal for hjemmesnekret valse.

Skal se om jeg får fatt i et skateboardhjul til en fornuftig penge så kanskje jeg sveiser sammen en valse av jekken i Golfen og litt stålbiter - om jeg ikke får lånt da.

 

Har valset skjermkantene på en '96 Vectra med varmluftspistol, mothold og en knallhard gummihammer. Klarte å få det bra uten at lakken sprakk.

 

På Golfen min så er skjermkantene såpass fri for lakk anyway at jeg sikkert varmer enda mer enn 50'C for lettere å kunne få et godt resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men om du skal få laget sånn som du tenker på så må du jo få freset ut den plata som skal skrues på navet... koster sikkert litt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neshda, kapper ut senteret på en gammal stålfelg og sveiser fast jekken i :) Si fra når du er ferdig med den, så skal jeg se om jeg har noen skateboardhjul liggende ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en glimrende plan, Jørgen!

 

Og som du sier, man trenger ikke frese ut hull - jeg vil vel prøve å borre ut dobbelt boltsirkel slik at den passer 5/112 også. Borer da et par hull og sliper imellom dem.

 

Spørs om jeg ikke må på Smith og høre med dem om de har noen kappbiter...jekk aka widow maker har jeg allerede liggende.

 

Fant et bilde av en som har ghetto-rigget en slik:

alpine006_320x240.jpg

 

Får prøve å få det littegrann finere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekk porto så skal du få låne min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk gått til innkjøp av en Hjulbuevalse ilag med en kompis av meg, den er ikke kommet enda, men den kommer vell i denna uka.

Send PM visst du er intrisert i å leie den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt å vite i tilfelle det plutselig er vår og jeg enda ikke har fått mekket meg en hjemmelaget valse.

På Golfen har jeg litt lyst å strekke så langt det overhodet er mulig å få til og som ser greit ut - bekymrer meg ikke for lakken akkurat!

 

På Passaten derimot skal jeg bare brette inn leppa litt både foran og bak, sånn at jeg kanskje kan slippe den ned noen mm til og enten ha bredere felger bak eller space ut 20" som jeg har. Får se hvordan den økonomiske tilstanden til familien Jenssen er til våren - om det blir 9,5x19" bak eller om jeg fortsetter med de felgene jeg har.

Samme gjelder Golfen, om det blir noen bredere ringer på BBS'ene....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.