Toyo piggfrie vinterdekk slitesterke?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har fått tilbud på toyo piggfrie vinterdekk (185 65 15") til min 87 a100 turbo quattro avant

Er det noen som har erfaringer med disse?

Tenker på kjøreegenskaper og slitestyrke.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fullgte med noen 'godt brukte' Toyo Garit 'nøttedekk' til S4'n da jeg kjøpte den, sannsynligvis vært med siden bilen ble tatt inn i '95.

Gripemessig må jeg si jeg var imponert, selv om det var relativt lite dybde på mønsteret. Bra på våt is, i hvertfall. (har egentlig ikke noe å sammenligne med på quattro da..)

Jeg kjørte på de til i vår, da det ene fordekket revnet under merkelige omstendigheter, og fortsatt var det 'lovlig' dybde.

Skal du kjøpe fra Wheelie? De har i hvertfall Toyo til lav pris..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Toyo piggfire til min for noen uker siden. De er av dimensjon 235/40 17", og jeg er veldig imponert over hvor bra de er på våt asfalt. Sitter bedre enn noe annet jeg har prøvd før, både når det gjelder sommer og vinterdekk. Har ikke vært noe

snø ennå, så det gjenstår å se hvordan de er der. Regner med at de er bra :)

Det samme gjelder jo slitestyrken, er spent på hvordan de takler den tunge bilen min...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er de også med sånn nøttesymbol?

Og Load index bedre enn 91? Mine var 91, men sprakk etter 'bare' 9 år.. ;) Utrolig femkommelighet, i hvertfall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.