Mistet forlovelsesring - metalldetektor? Desperat!

Anbefalte innlegg

Samboern min har vært uheldig og mistet forlovelsesringen sin. Vi har endevendt hele huset, trålet hele hagen, parkeringsplassen, gått rundt med arbeidslamper i mørket i håp om å finne noe blankt... Har til og med prøvd å ringe en synsk person for å se om det kunne hjelpe, men den gang ei. Så da prøver jeg en siste lille ting i ren desperasjon her : Er det noen som har en metalldetektor til utlån, eller vet hvor noe sånt kan leies? Er snakk om en forholdsvis dyr ring, så vi er ganske sugne på å finne den igjen for å si det sånn, i tillegg til at den selvsagt har personlig verdi for oss begge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... "mistet" ? ;) Hun har ikke bare glemt den igjen ett sted da? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde et øyeblikk du hadde vært ute på fylla nå Knut. :)

Min erfaring med metalldetektorer er at de slår ut på alt og ingenting, veldig lite stabile når det kommer til søking etter en bestemt ting.

 

Som Thomas skriver; den er ikke "bare" forlagt et sted i huset da? For å miste en ring mens en holder på ute må en vel nesten stå med begge henta i jord/søle og virkelig ikke ha styring på fingrene. :)

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Thomas skriver; den er ikke "bare" forlagt et sted i huset da?!

 

Jeg mente mer som i "glemt den igjen på ett random nattbord" : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er nok mest sannsynlig forlagt et eller annet sted i heimen ja, men spørsmålet er selvsagt hvor. Ho har alltid hatt to faste steder å legge ringen, nemlig på badet eller på nattbordet. Som sagt, vi har flytta på alt av møbler stortsett i hele huset, tømt skap og skuffer, tømt vaskerom og vrengt lommer i klær, tømt støvsugeren, you name it. En smule frustrerende.

 

Men, takk for tips ang detektorer. Hovedsaklig blir det evnt for å lete ute. Spørs vel kanskje på treffsikkerheten som du sier Knut Arne... Er bare litt rådvill akkurat nå, så er villig til å prøve det meste ( føler egentlig vi har gjort det nå ). Den er nok ikke bare mistet sånn helt plutselig heller nei, den sitter/satt jo relativt godt. Vi får lete litt mer i dag så får vi heller trå til med en metalldetektor om det ikke gir resultater.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frøkna kom til meg for en liten mnd siden, hadde mistet husnøkkelen og var helt rådvill. Stresset seg opp og greier, fant den så liggende inne i trekket i vesken senere på dagen.

 

Veldig ofte blir den forlagt inne, falt ned fra et bord etc og den kommer for en dag senere ved en tilfeldighet.

Husk at jo mer dere stresser, jo mindre blir sjansen for å finne den. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innimellom nattbord og seng, mellom madrass (hvis dere har slik continentalseng), falt ned fra nattbord og blitt klemt mellom vegg og gulvlist, blitt med skittentøy i vaskemaskin og ligger inni gummifoldene i døra? Mange finurlige steder den ringen kan gjemme seg på.

 

Lykke til i letinga!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke en sulten katt eller hund i huset vel ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff kjipt og miste den da.... håper du finner den da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For to år siden "mistet" jeg den ene Viper nøkkelen, jeg snudde omtrent hele leiligheten på hode men fant den ikke, jeg måtte nesten innse at nøkkelen var borte.

 

For en uke siden fant jeg den helt tilfeldig i en kaffekopp innerst inne der hvor kaffekoppene står. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frøkna kom til meg for en liten mnd siden, hadde mistet husnøkkelen og var helt rådvill. Stresset seg opp og greier, fant den så liggende inne i trekket i vesken senere på dagen.

 

MEN, skulle det vise seg at ringen også ligger i veskefòret så dukker det jo opp ett par andre ubesvarte spm ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konemor fikk et stort hjerte med bling på til en eller annen anledning, og hadde det på seg da hun kledde på seg inne, gikk kun ut i bilen, (12m over gårdsplassen) kjørte til jobb, gikk 15 m. over gårdsplassen der, og tok av seg jakka nesten med en gang inne. Der så en at kjedet falt ned (låsen ødelagt), og hun gikk straks ut og lette etter smykket, men helt borte. (Ingen som var der ute mens hun gikk inn) Ikke i bilen, ikke hjemme.. Hvor blir slikt av? en sølvfaget dings ca 5cm i diameter med masse stener på må da synes lett?? (frost ute, men alleikevel) Lykke til med leting, før i tiden var Arngren 'konge' på metalldetektorer, og ville vel trodd at Clas hadde? Tipsene til Lars M og Elisabeth var jo bra, da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bikkja har ikke spist den da?

Ikke si sånn a! ;) Tro meg, tanken har slått oss begge og jeg har til og med kjent ekstra etter når jeg har plukket opp dritten etter bikkjene ( i pose seff :D ) :o

 

Innimellom nattbord og seng, mellom madrass (hvis dere har slik continentalseng), falt ned fra nattbord og blitt klemt mellom vegg og gulvlist, blitt med skittentøy i vaskemaskin og ligger inni gummifoldene i døra? Mange finurlige steder den ringen kan gjemme seg på.

 

Lykke til i letinga!

Har lett i både vaskemaskin, tømt filter i tørketrommel osv. Har tatt av både overmadrass og snudd begge de andre madrassene uten hell. Dratt frem kommoder, natt bord osv. Men, en ring er jo ikke stor så kan fort "gjemme" seg på de merkeligste steder..

 

Har ikke en sulten katt eller hund i huset vel ?

Joda, vi har katt også, men tror neppe den har spist ringen ( håper jeg da, litt verre å sjekke møkka der :P )

 

For to år siden "mistet" jeg den ene Viper nøkkelen, jeg snudde omtrent hele leiligheten på hode men fant den ikke, jeg måtte nesten innse at nøkkelen var borte.

 

For en uke siden fant jeg den helt tilfeldig i en kaffekopp innerst inne der hvor kaffekoppene står. :D

Tror jeg skal gå og sjekke kaffekoppene jeg! : vinke : Vet jo aldri...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting som slår meg her. Siden hun hadde fast plass på badet hun pleier å legge den fra seg. Har dere sjekket i vannlåsene under vaskene og eller event i sluket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vi sjekket nesten alt tenkelig i hele huset, uteplass, anekset, bilen, samtlige butikker ho var innom dagen den mest sannsynlig ble borte ++++

 

Så en siste kikk bak noen bøker i nattbordet, og joda! DER lå den fanken meg "inni" en bok:o Kan nok tenkes junior har vært litt på ferde her, så nå legges den heretter kun på badet og iløpet av uka blir det nok forsikring sånn i alle tilfeller.. En smule flaut og irriterende, men aller mest letta over at den kom til rette igjen da. Har sett utallige ganger i nattbordet, men det første man ser seg blind på er øya sies det: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WEEEEEEEE

det var bra den dukket opp igjen:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha! Kjempebra! :D

Jeg har en snekkervinkel, en rull K-rør og en Letti-dunker jeg ikke finner for alt i verden, har du sett de også? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha! Kjempebra! :D

Jeg har en snekkervinkel, en rull K-rør og en Letti-dunker jeg ikke finner for alt i verden, har du sett de også? :P

 

Kan vi ikke engang finne saker og ting i eget nattbord, tror jeg jeg skal holde meg langt unna å påta meg leteaksjoner for andre :P hehe. Dog har jeg både vinkel, K-rør og letti-dunker+klammer i garasjen om det blir krise ;)

 

Helt utrolig at vi hadde lett fra torsdag til tirsdag uten å finne den, for så å finne den på nattbordet. Det var hakket før jeg dro en hvit løgn og sa vi hadde funnet den ute i grusen eller noe for å holde LITT verdighet i behold, men men: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Vi prøvde jo faktisk dette også, men ser ikke helt at det ble blink med "bilder" av vann, høyt gress, går kantsteiner, noe mørkt, at ringen lå veldig godt gjemt og var vanskelig å finne samt denne dama kunne se at samboern kom til å bruke masse penger på en ny ring... Enda godt ho hadde skivebom :P Men i nøden spiser fanden fluer og det er jo ikke så mye å tape på en liten telefonsamtale, med unntak av n tusenlapp eller noe i telefonregning sikkert : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.