Anbefalte innlegg

Biltilsynet på Hafslund påpekte sotede frontruter med en gang, men sa ingenting om uorginale xenon...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltilsynet på Hafslund påpekte sotede frontruter med en gang, men sa ingenting om uorginale xenon...

 

Uffda... Er på Hafslund jeg har time. Nå har jeg tatt ut Xenon og satt i halogen, så da er det i orden, men har svak solfilm på rutene foran, og sterk solfilm på rutene bak. Hva skjedde når de oppdaget det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uffda... Er på Hafslund jeg har time. Nå har jeg tatt ut Xenon og satt i halogen, så da er det i orden, men har svak solfilm på rutene foran, og sterk solfilm på rutene bak. Hva skjedde når de oppdaget det?

 

Vil vel tro at de ber deg ta den av, er ikke værre enn det.

Men er jo litt kjipt i tillegg,jeg ville latt den sitte der, og heller vente og se og bli bedt og ta den av enn og rive den av i forkant.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er det som er planen min. Går det ikke så går det ikke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er det som er planen min. Går det ikke så går det ikke :)

 

Jepp, det er sant, men det er noen av de på Hafsund som er veldig greie faktisk:)

Så,lykke til!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det !! Da krysser jeg fingre og tær :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du ordnet alt av papirer da?? Pappirer på at bremmsere er justert, fire hjuleskontroll, å at lysa var justert riktig??

Alt dette måtte jeg ha pappirer på når jeg skulle gokjenne a4`n. Det med bremmsene har jeg ikke peiling på hva var for noe, var noen med med bremmsene bak mener jeg å huske. men min er godkjent med 60 eller 70 mm senk da.

Kan ha noe å si det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Martin

 

Har på plass: Vognkort del 1 og 2, TUV godkjenning senkefjærene, papirer på firehjulskontroll. Var dette jeg fikk beskjed om å ta med meg når jeg ringte. Spurte om jeg trengte papirer på justert lys, men fikk beskjed om at det trengte jeg ikke. Mener dere hu tok feil? I så tilfelle vrenger jeg innom et verksted og får papirer på det. Kan vel ikke koste så mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke du skal trenge papirer på at lysa dine er riktig stilt :S

men du kan jo alltids stikke innom ett verksted og spørre om de kan se om lysa dine er riktig justert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke justert lysa når jeg godkjente min på hafslund forrige sommer.. bare tuv og 4hjulskontroll. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Stemmer jo bra med det hu dama jeg snakka med sa da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når skal du godkjenne den da? Er spent ang solfilmen.. Skal ha mondien inn til eu-kontroll innen februar og har jo sotet helt frem på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag er det akkurat 1 uke til... Datoen er altså 28/10-2008. Gir beskjed i denne tråden om hvordan det gikk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delvis OT men når eg var på biltilsynet med forrige bilen min, så måtte eg ikkje ha papir på at bremsene var stilt, er vel lasteventil det er snakk om(?) og lysa var heilt på tur, men det stilte han på biltilsynet og spurte bare kven som hadde tatt EU på den siden den var heilt på bærtur.

 

Litt mer OT, Fin bil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ivar...

 

Stemmer bra overens med de opplysningene jeg fikk når jeg ringte for å bestille time. Fikk beskjed om å ta med vognkort del 1 og 2, godkjenningspapirer på senkefjærer, samt dokumentasjon på nylig utført firehjulskontroll. Jeg spurte da om det var nødvendig med dokumentasjon på justerte lykter, noe damen i andre enden sa at jeg ikke trengte.

 

OT Reply: Min bil du tenkte på? Takk for det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ved et bilde som viser solfilm bak/foran. Er en betydlig forskjell, så jeg håper :)

b889441b0ad4dd177bc6aae1e14ce035.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør med bakrutene nede. Er vel ikke ulovlig å ha åpne bakruter for å skjule litt soting vel? ^^,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakrutene er ikke problemet her. De kan man nemlig ha solfilm på. Det er rutene foran som ikke er lov å sote. Som du ser på bildet av bilen min, er det ikke så kraftig solfilm foran, så jeg håper det går greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende jeg bare møtte en idiot av en jævel da.... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper han tenkte mer på at dersom du har bakrutene nede slipper du mer lys inn i kupeèn, ergo syns filmen på rutene foran mindre. Men ville vel heller satset på kupebelysning evnt kjøre vinduene litt ned foran. Eller bare ta det som det kommer ;) Spent på resultatet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag var jeg på Hafslund Trafikkstasjon. Senk ble godkjent uten problemer. Han sa ingenting om soting av rutene heller. Så har nå fått midlertidig vognkort inntil nytt kommer i posten.

Er ikke sikker på om han la merke til sotingen foran. Som bilde jeg la inn i en tidligere post viser, er det ikke så godt å se faktisk. Så detta gikk bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.