Tips om dekk til T4 2001-mod!

Anbefalte innlegg

Trenger noen konkrete tips til både merke på felg/dekk og dim. til Caravelle 2001 mod. lang utgave. Gjerne bilder av felg hvis noen har, for jeg er så lei av å snakke med han fyrn på SuperDekk.....

 

på forhånd takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri brydd meg om laste index på dekk eller felg, men har dritt meg ut mange ganger også.

 

Punkt 1. finn ut hva du trenger av laste indeks, så leser du i STRO boka eller ser i kataloger over dekk så finner du alternative dekk størrelser som kan brukes, du hadde vel 99 i laste index, da kan f.eks 235.50x18 brukes som er 101.

 

Punkt 2. felger bør også ses på ang laste index, det står alltid i TUV papirene hva felgen tåler av vekt.

 

Punkt 3, jeg hadde gått etter vong kortet så sett på dekk ang KG.

Min skal ha 1400 på fram aksel dermed går 235.45x17 med ekstra load som tåler 730 kg

 

jeg kjører nå 225.50x17 med orginale Caravelle felger i 8x17 et45 på vinter med index 94 (bilen skal ha 96) fordi caravellen liker bedre å ha et mykere dekk på vinterføret vedrørende framkomlighet.

 

men husk at når du skal ha dekk til denne så koster dette masse penger, dimensjonene blir ikke masse produsert som f.eks 225.45x17 etc

kjøpte 7,5x16 med 225.55 dekk kostet 13500

 

ang felger og inpress så kan du som har model før 96 kjøre med lavere inpress en de etter 96, tror du greit kan ha 8,5 med et30 framme, bak er det ikke noe problem, de etter 96 kan ha 8 med et35 helst et45 da går du helt klar når du bruker bredere dekk en 235,

 

Hvis du sier til din dekk levrandør hvilken størelse du ønsker på felg i høyde og hva laste indeksen din er i vognkortet og han ikke kan gi deg svar mener jeg at ha bør finne seg noe annet å gjøre

 

alt dette er mine egne meninger

 

martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.