MKs clutch må skiftes... hjelp

Anbefalte innlegg

hei,

jeg har en Golf 2 som eg skal få på veien snart, men før må jeg skifte clutchen. Og det har je aldri gjort før. Så eg skal høre om det er noen her som kan hjelpe meg her i clubben??

 

Den som gjør jobben skal selvfølgelig få litt betaling!!!

Ny clutch er også handla...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tips: hør med Tom Bakland.. han er en kjærnekar.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kopierer bare inn et svar jeg ga til en annen kar her på forumet:

det du gjør er at du kobler fra alt som sitter koblet til girkassen, fjerner batteriet, sette en jekk under motoren, så løsner du motorfeste som sitter på høyre side, og et "motorfeste" som går under girkassen og til chassie..den er rett ved siden av giroverføringen..(vet ikke om det er sånn på golf 2, er det på polo 96 modell hvertfall). Enkelt og greit fjerne alt som kan holde den fast.Du må også skru av drivakslingene fra girkassen. Så starter du å skru ut skruene fra girkassen til motoren. Og når du er klar til å ta ut girkassen slipper du jekken litt ned, sånn at motoren tilter litt ned mot høyre(blir da lettere å lirke ut girkassen). så drar du girkassen rett ut.. Men ikke klask den rett ned i gulvet. Ta den ut pent

 

Når det er gjort er det ganske rett fram.. Men et par ting. Når du skrur ut clutchen må du huske å legge den nye skive samme vei som den gamle inn til motoren! Og du må sentrere den nye clutchen..

 

det var alt tror jeg. Jeg hadde aldri gjort det før eller sett noe gjøre det, jeg brukte ca 2-3 dager..da var jeg litt slapp. En instruksjonsbok til rep av golf 2 skader ikke heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.