Anbefalte innlegg

Hei..

Noen som vet om noen som forhandler eller selger billig xenon i tromsø?? ska være til en 01 A4..

syns æ hørte litt tidligere om at d e en kar som selg billi xenon, men huuuske kæm e jo en anna sak..

vis go pris, så kansje 2-3 sett e aktuell.. da til tåkelys og..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kjenning av meg selger selger billig xenon kit. Ta kontakt på pm så kan jeg ordne deg nummer til han. Er flere i klubben som har kjøpt fra han og kittene han selger er av god kvalitet.

 

Mvh

Preben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg ikke tar feil så holder Audun Stokkan (nestleder i Troms Lokallag) på med dette ;) Gjorde det før hvertfall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo enkelte i klubben her som selger veldig rimelige xenonkit da, ligger under kategorien Gruppekjøp ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg selger. Kvalitets sett. Klubbmedlemmer kan få noen prosenter:) Har det meste på lager til enhver tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send pm om pære typene, så skal jeg finde en pris til deg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send pm om pære typene, så skal jeg finde en pris til deg:)

 

PM sendt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg selger. Kvalitets sett. Klubbmedlemmer kan få noen prosenter:) Har det meste på lager til enhver tid.

 

Har du H7? eventuell pris? ska iallefall ha på nærlys, kansje på langlys og tåkelys..

noen som veit hvilke pærer det er på tåkelysan mine? og hvordan man får bytta den? : rolleyes

Er det noe som heter H7U?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ebay har mange, di fleste sender som gave og dermed ingen toll. fra du bestiller har du det som regel etter 1-2 uker.

Settene ligger fra 400kr sette ferdig levert. Kvaliteten er det ikke noe å si på. fleste kommer fra samme produsent uansett.

 

Fks:

http://cgi.ebay.com/XENON-HID-CONVERSION-KIT-H7-4300K-6000K-8000K-10000k_W0QQitemZ380068398041QQihZ025QQcategoryZ42613QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

 

Finnes jo selvfølgelig dyrere sett om du vil betale meir og :P

 

tips bare

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du H7? eventuell pris? ska iallefall ha på nærlys, kansje på langlys og tåkelys..

noen som veit hvilke pærer det er på tåkelysan mine? og hvordan man får bytta den? : rolleyes

Er det noe som heter H7U?

 

H3 tipper jeg, drar bare ut dekslene i fronten så er det vel 3 skruver som holder lykta fast, så drar du den litt ut og åpner lokket på baksiden for og så skifte pæra :)

 

Har ikke hørt om H7U

 

Og om du skal ha xenon i tåkelysene må du modifisere et nytt lokk da xenon pæra bygger mere bakover en ka det er plass til inni der :) Lett og få fukt inn etter slike modifikasjoner. Men om du tetter godt er det ingen problem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ebay har mange, di fleste sender som gave og dermed ingen toll. fra du bestiller har du det som regel etter 1-2 uker.

Settene ligger fra 400kr sette ferdig levert. Kvaliteten er det ikke noe å si på. fleste kommer fra samme produsent uansett.

 

Fks:

http://cgi.ebay.com/XENON-HID-CONVERSION-KIT-H7-4300K-6000K-8000K-10000k_W0QQitemZ380068398041QQihZ025QQcategoryZ42613QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

 

Finnes jo selvfølgelig dyrere sett om du vil betale meir og :P

 

tips bare

 

I know ;) takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H7U er helt vanlige H7-pærer. Det står det på alle H7-pærer. Hvorfor vet jeg ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe spm ang xenon.

Ettermontert xenon gir vel feil "lysbilde" da det skal være ett temmelig rent kutt fra lys/mørkt. Det hender vel ofte at ettermontert xenon blender andre da?

Må det godkjennes ?

6000K gir bedre lys enn 12000K ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe spm ang xenon.

Ettermontert xenon gir vel feil "lysbilde" da det skal være ett temmelig rent kutt fra lys/mørkt. Det hender vel ofte at ettermontert xenon blender andre da?

Må det godkjennes ?

6000K gir bedre lys enn 12000K ?

 

Lysbildet kommer helt an på lykten du monterer dette inn i. Er lykten din av typen med en linse rundt pæren, blir lysbildet helt perfekt. Blender ikke om du har justert lysene dine riktig. Har du ikke justert de rett, blender de med halogen pærer og. Monterer du derimot i lykter med vanlig reflektor, blir lysbildet ikke så bra, og det vil virke blendende på møtende bilister i de fleste tilfeller.

 

Godkjenne ettermontert xenon er vel bare og glemme. Dette tror jeg aldri at du kommer til og få godkjent.

 

6000K gir nok et skarpere lys ja. Om du spør meg, er 6000k det ideelle. Går du under, blir lyset for hvitt, går man over blir det mere blått. 12000k gir nærmest lilla lys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av egen erfaring syntes jeg 4300k er det beste.. Kan si en ting at det er mest effektivt lys i 4300k.. Går du høyere opp i skalaen får du mindre lys..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og om du skal ha xenon i tåkelysene må du modifisere et nytt lokk da xenon pæra bygger mere bakover en ka det er plass til inni der :) Lett og få fukt inn etter slike modifikasjoner. Men om du tetter godt er det ingen problem :)

 

teip funker til alt.. går vel kansje og kutte av litt bak, så pæra får plass, så tape igjen, eller er ledningen varm? kansje jeg må revurdere Xenon i tåkelys da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lysbildet kommer helt an på lykten du monterer dette inn i. Er lykten din av typen med en linse rundt pæren, blir lysbildet helt perfekt. Blender ikke om du har justert lysene dine riktig. Har du ikke justert de rett, blender de med halogen pærer og. Monterer du derimot i lykter med vanlig reflektor, blir lysbildet ikke så bra, og det vil virke blendende på møtende bilister i de fleste tilfeller.

 

Godkjenne ettermontert xenon er vel bare og glemme. Dette tror jeg aldri at du kommer til og få godkjent.

 

6000K gir nok et skarpere lys ja. Om du spør meg, er 6000k det ideelle. Går du under, blir lyset for hvitt, går man over blir det mere blått. 12000k gir nærmest lilla lys.

 

Ja, 6000 gir bedre en 12000, og 4300 gir bedre en 6000.

 

Jeg bruker BARE 4300, for det er det som leveres orginalt til bilene nå. Ergo, du får som regel ikke problemer med kontroll...:) Så er det et mye finere lys. 6000 er blått med et snev av lilla skjær.

 

Dette er nok diskutert i det vide og det brede her inne, søk litt i forumet, så finner du nok;)

Men jeg ville anbefalt 4300:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smak og behag. Kommer helt ann på kor matt lykten din er. Har du ei veldig matt lykt, så må du mye høyre opp på enn på ei klarglass lykt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler 6000k. Man får vel godkjent ettermontert xenon dersom man har automatisk høydejustering og lyktespyling om jeg ikke tar helt fei..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smak og behag. Kommer helt ann på kor matt lykten din er. Har du ei veldig matt lykt, så må du mye høyre opp på enn på ei klarglass lykt!

 

Høyere opp i hva? Der er mest EFFEKTIVT lys i 4300k.. Mest lumen altså.. Men selfølgelig. Smak og behag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler 6000k. Man får vel godkjent ettermontert xenon dersom man har automatisk høydejustering og lyktespyling om jeg ikke tar helt fei..

 

Også må man ha lykter som er typegodkjent for xenon, og det er så vidt meg bekjent ingen halogenlykter som er. Xenon og halogen har forskjellig kutt i lysbildet på nærlys, fjernlys er vell en annen sak?

 

http://www.vvme.com

Er en del på forumet som har kjøpt av denne karen, ligger også en tråd om det på til salg andre steder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler 6000k. Man får vel godkjent ettermontert xenon dersom man har automatisk høydejustering og lyktespyling om jeg ikke tar helt fei..

 

Fins det automatisk høydejustering på halogenlamper, det har aldri jeg hørt om:) Må i såtillfelle ettermonteres det også, og det er litt mere jobb:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyere opp i hva? Der er mest EFFEKTIVT lys i 4300k.. Mest lumen altså.. Men selfølgelig. Smak og behag.

 

Jepp, og det er et finere lys i 4300, bli ikke altfor blått, og ser orginalt ut.

Men ja, det er smak og behag;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyere opp i hva? Der er mest EFFEKTIVT lys i 4300k.. Mest lumen altså.. Men selfølgelig. Smak og behag.

 

Du har samme lys lengde på 4300K, 6000K og 8000K. Bare fargen som er forskellen. For de med MATTE lykter, vil jeg si at 6000K er bedre en 4300K. Fordi ei matt lykt stjeler mye "farge". Å da vil ei 4300K bli for lys. Jeg har prøvd 4300 på mine lykter, å de er matt. Var ikke halvparten så bra som 8000K. Men hadde jeg valgt i dag, ville jeg nok å kjøpt 6000K.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.