Er vinterdekka kommet på eller?

Anbefalte innlegg

Noen som har montert vinterlukkan eller? Er jo fint temp om dagene så må vel vente litt lengere ;p

 

Mvh Børge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke enda. men er meldt kaldere mot helga. Så kanskje man er heldig :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal tyne sommerhjulene lengst mulig:p

 

Ifølge Yr.no blir det plussgrader ivertfall frem til helgen, så tar det tidligst da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt om på Boran siden madammen kjører mellom Ørnes/bodø. Men a3n får ha sommerhjula så lengeså mulig...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha, jah ser ut som det blir iallefall 4-5 grader uti neste uka :) Men begynner med pendlerjobb neste uka så mulig jeg må finne fram vinterdekka. 17" rs4 felg med 225/40r17 på pigg! Får se hvordan d blir på litt slaps osv : klø :

 

 

Mvh Børge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vinterdekkan kom på for en uke sia. kjørte til trondheim. greit å ha hvis plutselig været legger om... Ser jo at jeg kunne ventet. Men nå slipper jeg å bytte senere:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk på mine på tirsdag. Skal nordover i helgen, så best å være sikker:)

Nye S8-felgen i 19" med 235/35 Nokian Hakka R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk på mine på tirsdag. Skal nordover i helgen, så best å være sikker:)

Nye S8-felgen i 19" med 235/35 Nokian Hakka RSi

 

Er i 19" sinnsykt stort på vintern? 235 må vel spore som et uvær om du treffer litt slaps osv?

 

Jeg er redd for at mine 225 blir for brede men...time will tell :P

 

Mvh Børge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er i 19" sinnsykt stort på vintern? 235 må vel spore som et uvær om du treffer litt slaps osv?

 

Jeg er redd for at mine 225 blir for brede men...time will tell :P

 

Mvh Børge

 

Kan nok sikkert ikke sammenlignes med et 205-dekk nei, men tenker at Nokian er rette valget i denne dimensjonen. Har kjørt tre forskjellige 18" de to siste vinterne og erfarer at i store dimenasjoner er dekkvalg og gummiblanding avgjørende. Mine dekk er hastighetsbegrenset til 170 km/t pga myk gummiblanding, så jeg har trua på at dette går bare fint i vinter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går la jeg om til vinterdekk...var egentlig litt godt siden det er mye høyere profil. Biln er nesten ubehagelig stiv med 18.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La om nettop, å 1000meterne er kommet på...så da er d vel vinter snart : klø : Er vel meldt fare for minusgrader i begynnelsen av uken så. Spent å se hvordan der er å kjøre på "lav" profil i vinter....kjenner det er deilig med litt bredde på felgene nå iallefall som det er avbert så di ikke vagler så mye :P

 

Mvh Børge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk på mine på tirsdag. Skal nordover i helgen, så best å være sikker:)

Nye S8-felgen i 19" med 235/35 Nokian Hakka RSi

 

Fikk på Nokian RSI idag jeg og.. 225/40-18..

Hva synest du?

Synest de er helt grusomme på asfalt hvertfall.. Ikke at de glepper så lett, men vagler så jævlig med mjuke dekk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg venter egentlig bare på Christer. Er snø ned til 400m her og jeg håper de kommer snart.

 

Blir vel 225/45-17, noe som jeg ikke har alt for høye forhåpninger til, helst ville jeg hatt på 205/55-16, men det er plent umulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk på Nokian RSI idag jeg og.. 225/40-18..

Hva synest du?

Synest de er helt grusomme på asfalt hvertfall.. Ikke at de glepper så lett, men vagler så jævlig med mjuke dekk...

 

Ja, enig med deg! For mykt og føles ustabilt på våt asfalt.

Jeg skrev forøvrig feil tidligere, er Hakka R jeg har, ikke RSi som er den gamle modellen.

Blir spennende å se hvordan dekkene funker når snyen legger seg, forhåpentligvis i neste uke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.