Gjengedimensjon bensinrør til fuelrail Audi S2 mot -6 AN

Anbefalte innlegg

Driver å leter etter en AN-6 fitting som passer denne koblinga på bensintilførsel inn på fuelrailen fra en S2..

Ala denne:

ear-592049erl_w.jpg

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=EAR-592049ERL&N=700+4294924496+115&autoview=sku

Har funnet ut at AN-6 har 9/16-18 SAE gjenger.

Gjengene i tilførselslangen inn på railen er meget likt AN-6 gjengene,men er litt slarkete..

Originalt på S2 har vel denne en liten kon helt i bunn som tetningsflate?

 

Jeg tenkte først på NPT gjenger som er konet,men de har ikke i denne dimensjonen(9/16-18")

 

Noen som har vært bort det her?: klø :

 

: bråk :

bensin.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva med 1/4" NPT?

Noen sier det er likt AN 6 gjenger,noen sier ikke..Hva er rett?: klø :

 

Ble mye spørsmål her nå :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sleit også med dette og tilkobling til AAN fuelrail,bestillte til slutt en nippel fra GH fittings.

Er noen ukurrante gjengedim på de der (husker ikke str på den i farta dessverre)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er mm gjenger der..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sleit også med dette og tilkobling til AAN fuelrail,bestillte til slutt en nippel fra GH fittings.

Er noen ukurrante gjengedim på de der (husker ikke str på den i farta dessverre)

 

Sleng ut dim visst du kommer på det da :)

 

Sikker på at det ikke er mm gjenger der..?

 

Hmm,det kan være mulig da,for jeg målte med gjengelære og stigninga var 1,5mm..

Innvending gjengemål kan være noe i nærheten av 14mm...: klø :

 

Men hvordan blir 1/4" NPT fittings målt? Er det 1/4" innvendig hull??: klø :

Ser helst at jeg bruker noe konet da det gir bedre tetning enn vanlige rettgjenger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som kan måle den store nippelen på bensinrøra til fuelrail på s2?

Vet at det er 1,5mm gjengestigning,men er ikke sikker på ytterdiameter..

Den nippelen jeg har er fra Audi 80,og er trolig M14x1.5mm.

Så jeg trenger den store nippelen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en fin gjengetabell for å identifisere gjengediameter på MM, JIC, BSP, NPTF.

Denne er brukt mye i jobben min for å finne riktige luft- og hydraulikkuplinger.

AN deler er jeg ikke så godt kjent med, enda :)

gjengetabell_hydraulikkuplinger.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan virke som det du har er: S.A.E. Inverted Flare 5/8"x18.

Inverted Flare betyr: innvendig kon, motsatt veg (egentlig: motsatt veg, innvendig kon). Fritt oversatt fra ny norsk;)

 

Er du helt sikker på at 1.5mm gjengestigning passer best? Det virket på meg som 1.4mm passer bedre, men det er i såfall tomme gjenger så det passer ikke 100%.

 

Isåfall har jeg den overgangen på lager (hann S.A.E. I.F. 5/8"x18 til hann AN6)

 

OBS: ikke bruk fittings som ikke passer 100%, spesielt ikke på bensin system. Det er så kjipt å få "ekte" flamme lakering i 100km/t

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en fin gjengetabell for å identifisere gjengediameter på MM, JIC, BSP, NPTF.

Denne er brukt mye i jobben min for å finne riktige luft- og hydraulikkuplinger.

AN deler er jeg ikke så godt kjent med, enda :)

 

 

Fin gjenge tabell, men jeg stusset litt over ytterdiameter på JIC 3/4"x16 = 19.mai: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin gjenge tabell, men jeg stusset litt over ytterdiameter på JIC 3/4"x16 = 19.mai: rolleyes

 

Den må evt. bestilles, er på lager kun 1 dag i året :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan virke som det du har er: S.A.E. Inverted Flare 5/8"x18.

Inverted Flare betyr: innvendig kon, motsatt veg (egentlig: motsatt veg, innvendig kon). Fritt oversatt fra ny norsk;)

 

Er du helt sikker på at 1.5mm gjengestigning passer best? Det virket på meg som 1.4mm passer bedre, men det er i såfall tomme gjenger så det passer ikke 100%.

 

Isåfall har jeg den overgangen på lager (hann S.A.E. I.F. 5/8"x18 til hann AN6)

 

OBS: ikke bruk fittings som ikke passer 100%, spesielt ikke på bensin system. Det er så kjipt å få "ekte" flamme lakering i 100km/t

 

Hmm..

Er nok innvendig kon på dette røret ja..hehe

Syns å huske jeg målte 1.5mm med gjengelæra,meget godt mulig jeg tar feil her...: klø :

Visst du mener på denne passer,så må jeg ha en...:)

 

PM sendt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp,endelig noen som finner frem der..:)

Søkte på 'inverted flare' ,men fant ikke disse : klø :

Da var den lagt i Wishlista mi,og tusen takk for at du tok deg tid..:tilber:hehe

Denne kommer sikkert godt med til flere her,er vel garantert ikke bare meg som trenger sånne adapter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem... Har lenge vurdert å begynne å selge fittings og slanger til bil og race bruk, det virker som det ikke er mange som er oppegående på akkurat disse tingene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er fin fin informasjon. Denne tråden burde vært *klistret*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er fin fin informasjon. Denne tråden burde vært *klistret*

Kunne lagt den til i tråden til Lars Olav Tveito her,på 'Oversikt over DIY/FAQ-tråden'

Noen som kan fikse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk det her Andreas, har du fått fittings nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk det her Andreas, har du fått fittings nå?

Jepp,kjøpte fittings fra Summit jeg..

Men ser det skulle vært en smule større krage på den,for at kobberring skal ligge skikkelig..

Får satse på det er tett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var m14x1,5 ? gjengene som går igjen mye på orginalt bensin og olje system er M12x1,5 M14x 1,5 og M18x1,5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var m14x1,5 ? gjengene som går igjen mye på orginalt bensin og olje system er M12x1,5 M14x 1,5 og M18x1,5

Jepp,M14x1,5 på S2..Og så er det vel M12x1,5 på f.eks B4 med KE-Jet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er ikke tur og retur forsjellige ? eller er det M14x1,5 på begge ?

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er ikke tur og retur forsjellige ? eller er det M14x1,5 på begge ?

 

Jan Brede

Ja tror det.M12x1.5mm på andre mener jeg å huske: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

målene på mine bensinrørfittings orginalt er m14x1,5 og m16x1,5, dette er da s2 med 3b motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.