Anbefalte innlegg

Hei..

 

er det bare og ta seg god tid så går du fra dette:

 

5c246104.jpg

 

til dette???

 

attachment.php?s=&postid=131435

 

Er det bare og polere MASSE også klarlakke etterpå??

eller er dette bare en jobb for "proffer"???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en tolmodighet er det nok noe de fleste får til! Problemet er at de er mye penere uten klarlakk, men uten klarlakk er de ett sannt h.......e å holde pene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God tid, såre fingre og ingen klarlakk på toppen. Jeg har forsøkt klarlakk men fikk den ikke til å sitte på den polerte flaten. Dessuten så syntes jeg at felgen fikk et svakt gulskjær etter at klarlakken ble påført.

 

Fjern lakken, gjerne kjemisk (Duxola), så er det bare å starte med f.eks 200 våtslip og oppover. Velger du å glassblåse så blir overflaten ruere og dermed mer poleringsjobb for deg. Sandblåsing tør jeg ikke tenke på en gang!

 

Mvh

KMR

Oslo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm..

 

hørest ut som jeg må ut og kjøpe hjul til sommeren snart da og sette meg god til rette i boden... og pusse i vei...

men hvordan er det og holde rent da? vil det ikke "korrodere"? eller går det greit?

 

 

kan dette være så ille da mon tro??? har jo polert diverse dill og dall tidligere...

noen som har gjort noe tilsvarende? som kan komme med tips og råd?

 

hva er forresten duxola og hvor finner jeg dette?

og hvor "farlig" er dette og bruke... både for meg og felgen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo høre med Arild som nylig polerte sine kanter på ATS felgene, står mer om det her

 

6b26e2a4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond W Grøvdal

hva er forresten duxola og hvor finner jeg dette?

og hvor "farlig" er dette og bruke... både for meg og felgen?

 

Duxola er lakkfjerningsmiddel... fåes bl.a. på OBS!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jovisst vil de korridere, men ikke verre en at du fint holder irr vekke ved hjelp av en shining hver andre måned. Dvs, dette kommer helt ann på værforhold, støp osv osv.

 

På de to settene med felger som jeg har polert så fant jeg ut at et godt lag med voks var det som ga best resultat mot irr. Du får kjøpt poleringsblokker for aluminium og disse fungerer utmerket :

 

http://shop.gasolin.no/catalog/product_info.php?cPath=30&products_id=254&osCsid=8a6a3e4bf17010050d08523832c2aa7b

 

Kreativitet er også en kjekt å ha. Har hørt om dem som har løftet bilen, satt en felg på og deretter startet opp med bilen i gir. Vips så har du en "dreiebenk"

 

Edit: steike hvor rask du har svart Tord! Tittet på tråden til Arild og den gir et bra inntrykk av hvordan dette kan gjøres enkelt og greit, selv på felger som er blåste.

 

Om Duxola er farlig? tja, når du begynner å se dobbelt og får en uggen følelse i magen/hodet så er det bare å trekke inn noe frisk luft :)

 

Mvh

KMR

Oslo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste er faktisk å fjærne lakken, så levre felgene in for fjerne sink, så polere dem selv for så å chrome det, da blir det heler ikke så dyrt, fordi chrom koster mye hvis de skal polere for deg.

 

Dette gjør jeg selv m de dele jeg skal chrom/har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Karl - Magnus Rabben

Om Duxola er farlig? tja, når du begynner å se dobbelt og får en uggen følelse i magen/hodet så er det bare å trekke inn noe frisk luft :)

 

Hehe, litt farlig ja... I sommer skulle jeg fjerne noe svart transportmaling på en ny karroseridel til en Boble, og fikk litt Duxola på beinet (hadde shorts på meg). Det tok ikke mer enn et minutt før det begynte å svi! Tydeligvis sterke saker! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.