#1 Skrevet November 4, 2004 Hva om vi i mjøs distriktet fikk leid våler bannen en dag/helg til neste år og fått med oss to rally sjåfører en til forhjulsdreven og en til firhjulsdreven(til meg alså :-) ) og fått litt skikelig kjøre opplæring på bannen. hvis vi klarer og skaffe mange nokk intriserte nå og tar på melding og betaling før jul bør vell alt kunne gå i boks, så folk ikke kommer til sommern som har meld seg på og sier neeeeeeei kan ikke jeg, hvis man da alerde har betalt og på meldt så vil mann da ikke ødlegge for de andre. mann kan da heller selge plassen sin, Hva sier dere til dette forslaget da????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2004 Hadeland lokallag har også planer om dette (og muligens søkt om banetid allerede?). En mulighet er jo kanskje å samarbeide med de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 5, 2004 hadde jo vært en ide det kommer jo litt ann på hvor mange som kan kjøre vil kjøre osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 5, 2004 Eg er med! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2004 Dette er jo også noe som vi har tatt opp tidligere. Men fant vel ut at det ble for dyrt med tanke på antall folk som ble med.... Men absolutt noe som bør la seg gjøre. Samarbeid med Hadeland lokallag hadde jo vært noe. Står noe om dette i en annen tråd her mener jeg å huske... Tipper det blir mye bra VACN treff neste år jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 5, 2004 det er derfor jeg sier at man kan melde seg på nå og betale med en gang, for da er penga allerede i kassa, så da får de som vil kjøre kjøre. mens de som treker seg har et problem, og hvis mann ikke får inn nokk penger innen en hvis dato så retuneres bare penga. Hadde ikke det vært en grei ide da???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 5, 2004 Opprinnelig postet av Tor Olav Salvesen det er derfor jeg sier at man kan melde seg på nå og betale med en gang, for da er penga allerede i kassa, så da får de som vil kjøre kjøre. mens de som treker seg har et problem, og hvis mann ikke får inn nokk penger innen en hvis dato så retuneres bare penga. Hadde ikke det vært en grei ide da???? Støtter den der fullt ut jeg! MEN så er jeg i den situasjonen at jeg eier hverken Vw eller Audi ... SÅÅÅ.. har vel lite jeg skulle sagt.. men å få til et samarbeid med Hadeland lokallag på dette og ta påmelding og betaling i god tid før treffet bør absolutt gå an.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 5, 2004 Opprinnelig postet av Tor Olav Salvesen det er derfor jeg sier at man kan melde seg på nå og betale med en gang, for da er penga allerede i kassa, så da får de som vil kjøre kjøre. mens de som treker seg har et problem, og hvis mann ikke får inn nokk penger innen en hvis dato så retuneres bare penga. Hadde ikke det vært en grei ide da???? noe av det samme ble prøvd av bilforumet, med mer eller mindre dårlig utfall.. vi i hadeland er keene på et sammarbeid.. vi skal snakke litt nærmere om det når vi for tider og datoer for neste år igjen ifra NTS Våler i slutten av mnd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 5, 2004 Opprinnelig postet av Luis Araya noe av det samme ble prøvd av bilforumet, med mer eller mindre dårlig utfall.. vi i hadeland er keene på et sammarbeid.. vi skal snakke litt nærmere om det når vi for tider og datoer for neste år igjen ifra NTS Våler i slutten av mnd.. MEN...og et STORT MEN..... Bilforumet og VACN skal EI sammenliknes... men ja..skjønner hva du mener. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 5, 2004 Opprinnelig postet av Stig Are Amundsen MEN...og et STORT MEN..... Bilforumet og VACN skal EI sammenliknes... men ja..skjønner hva du mener. hehe.. men da er vi enige da;) Kan du PM meg mail eventuelt til lokallagslederen deres? Svein-erik har ikke tilgang til internett om dagen så ofte som jeg har;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 5, 2004 Opprinnelig postet av Luis Araya hehe.. men da er vi enige da;) Kan du PM meg mail eventuelt til lokallagslederen deres? Svein-erik har ikke tilgang til internett om dagen så ofte som jeg har;) Kurt Lundquist er leder.... KUUUUUUUUUUUUUUUUUUURT!!????? hvor er du??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 6, 2004 Opprinnelig postet av Stig Are Amundsen Støtter den der fullt ut jeg! MEN så er jeg i den situasjonen at jeg eier hverken Vw eller Audi ... SÅÅÅ.. har vel lite jeg skulle sagt.. men å få til et samarbeid med Hadeland lokallag på dette og ta påmelding og betaling i god tid før treffet bør absolutt gå an.. Når du er VACN medlem, så går det sikkert bra om du køyrer med riskokaren din , så lenge det ikkje er noken som har store problem med det. Det er jo kun kjentfolk omtrent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 7, 2004 Opprinnelig postet av Roar Stegegjerdet Når du er VACN medlem, så går det sikkert bra om du køyrer med riskokaren din , så lenge det ikkje er noken som har store problem med det. Det er jo kun kjentfolk omtrent. hehe.. hvis dette er tilfelle så er jeg med... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 7, 2004 Her er jeg ! Noen som er et telefon nummer til Svei Erik ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 7, 2004 91321597 eller, 91663157... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 7, 2004 Leie av bane osv. Bare en liten (stor ?) bemerkning. Klubben har nesten bestandig fått spørsmål om vi skal tillate andre merker enn VW / Audi få kjøre på banen når klubben arrangerer. Vi har egentlig tatt en styrebeslutning på at det skal IKKE skje. Årsakene er flere: Med andre merker, får vi biler samtidig på banen som har helt annen kjøre-karakteristikk (forhjuls-/bakhjulstrekk) med helt andre sving-egenskaper. Alle som leier bane plikter å stille med førstehjelps-tilgang. Dette er en kostnad som ofte kommer i tillegg til baneleien. Dersom medlemmer skal ha fordeler, f eks lavere kjøre-kontingent, er det sannsynlig at dette krever støtte fra hovedkassen. Risikiene er flere og det ser ut som om dere er klar over flere av dem. Hvis vi "viker" i forhold til visse prinsipper, er det etter styrets mening ikke lenger et VW/Audi-banetreff, men et arrangement a-la Gatebil. Dette har de gjennomført i Mo i Rana uten ønske om økonomisk støtte fra hovedkassen. Ved å ha god kontroll med HVEM som kjører (startnummer på bilen etter godkjent teknisk kontroll av bl a bremsevæske) skal alle ha undertegnet en erkæring der de er klar over sikkerhetsaspektet ved banekjøringen. Dette krever baneutleier ! Altså: Det er en del å være klar over ved banearr. Hovedstyret nekter egentlig ingen å forsøke seg på dette, men ikke i klubbens navn uten skikkelige kontroller og kunnskap om hvem som kjører ! Hvis det skulle skje noe, vil HELE klubben bli stigmatisert og skadelidende. I så fall kan klubben bli nektet å tilsvarende arrangement senere. Tenk på det ! Dette eregentlig godt ment, hilsen leder'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 7, 2004 Opprinnelig postet av John Kopperud Leie av bane osv. Bare en liten (stor ?) bemerkning. Klubben har nesten bestandig fått spørsmål om vi skal tillate andre merker enn VW / Audi få kjøre på banen når klubben arrangerer. Vi har egentlig tatt en styrebeslutning på at det skal IKKE skje. Årsakene er flere: Med andre merker, får vi biler samtidig på banen som har helt annen kjøre-karakteristikk (forhjuls-/bakhjulstrekk) med helt andre sving-egenskaper. Alle som leier bane plikter å stille med førstehjelps-tilgang. Dette er en kostnad som ofte kommer i tillegg til baneleien. Dersom medlemmer skal ha fordeler, f eks lavere kjøre-kontingent, er det sannsynlig at dette krever støtte fra hovedkassen. Risikiene er flere og det ser ut som om dere er klar over flere av dem. Hvis vi "viker" i forhold til visse prinsipper, er det etter styrets mening ikke lenger et VW/Audi-banetreff, men et arrangement a-la Gatebil. Dette har de gjennomført i Mo i Rana uten ønske om økonomisk støtte fra hovedkassen. Ved å ha god kontroll med HVEM som kjører (startnummer på bilen etter godkjent teknisk kontroll av bl a bremsevæske) skal alle ha undertegnet en erkæring der de er klar over sikkerhetsaspektet ved banekjøringen. Dette krever baneutleier ! Altså: Det er en del å være klar over ved banearr. Hovedstyret nekter egentlig ingen å forsøke seg på dette, men ikke i klubbens navn uten skikkelige kontroller og kunnskap om hvem som kjører ! Hvis det skulle skje noe, vil HELE klubben bli stigmatisert og skadelidende. I så fall kan klubben bli nektet å tilsvarende arrangement senere. Tenk på det ! Dette eregentlig godt ment, hilsen leder'n Her og skjønner eg egentleg ikke heilt kva du egentleg meiner John. Dersom Ola Nordmann er medlem i VACN(gyldig medlemsskap), men køyrer for tiden BMW 325i 2002 mod. Men er fortsatt aktiv i det lokallaget(Tilknytta VACN) som er nærmest heimplassen hans. Kan ikkje han da få køyre på eit lokallagstreff, som har banekøyring? Selfølgeleg følger han og alle dei reglane, og direktiva som er fastsatt. Og det er akurat den samme sjekk av bil/utstyr som på resten av gjengen. Dersom alle deltakarane/medlemmene på treffet godtek dette selfølgeleg. Det er jo greit å ha ein fast regel på dette. Sjølv om eg kanskje syns det kan bli litt for mykje byråkrati. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 7, 2004 Ja, tenkte det jeg oxo..... Alle som skal ut på banen, uansett kjørestil (FWD/RWD), så er det jo på eget ansvar da.. Tenker da på eventuelle skader og sånne ting på bilene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 7, 2004 Opprinnelig postet av Ørjan Suvdal Ja, tenkte det jeg oxo..... Alle som skal ut på banen, uansett kjørestil (FWD/RWD), så er det jo på eget ansvar da.. Tenker da på eventuelle skader og sånne ting på bilene... Trur nok at utlukingen av bilar må skje utifra køyrestil og teknisk stand. Kan ikkje luke ut bilar fordi dei har "feil" merke i grillen, ihvertfall ikkje på eit lokallagstreff. Me kan ikkje være så blåaugde og tru at alle VW og Audi som stiller på desse treffa er så mykje bedre enn andre merker. Men det er da MIN meining, og det er ikkje sikkert at alle er enig i det. Men det er greit med eit regelverk fra klubben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 7, 2004 Forskjellen ligger ikke blant medlemmene, men blant de som IKKE er medlemmer. Når disse ser at andre merker kjører, lurer de på hvorfor ikke "ALLE" som har lyst kan få kjøre. Straks får arrangøren en rekke spørsmål som det er vrient å forholde seg til. Dette er hovedårsaken. Dessuten har vi stort sett hatt langt lavere kjøre-priser enn Gatebil. Den som arrrangerer tar på seg et ganske stort ansvar. Hva med flaggvakter f eks ? Jeg synes, før vi drar dette videre og eventuelt blir irriterte på hverandre, at dere ber om å få en kopi av det regelverk NTS (ikke VW/Audi-klubben !) har satt opp for bruk av banen dlik dere ønsker. Der vil en del av svarene ligge. Hilsen leder'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 7, 2004 Slapp av pojker! har ikke tenkt å kjøre fra dere med riskokern min uansett jeg.. hehe.. *provosere* Men jeg er enig med Roar... så lenge man er medlem og faktisk har betalt osv osv... men jeg har ikke tenkt meg ut på noen som helst bane på noe vacn treff så lenge jeg ikke har Vw eller Audi selv... Nå var vel dette mest ment som et treff kun for lokallaget vil jeg tro? mulig jeg oppfattet dette feil.. men men.. God natt og sove godt alle barn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 10, 2004 uansett hva som kjer så håper jeg at vi klarer og få et lokal treff på våler da i alle fall. Håper noen gider og ta tak i dette, kan hjelpe til så godt jeg kan. hadde vært gøy og hat med en kjøre lærer for 4*4 og forhjulsdrift. ingen som kjenner engsetten da?? eller har jeg en kompis som har rally lisens osm er rå til og kjøre audi 90 q men jeg krysser fingrene for at vi for dette til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 10, 2004 Nå snakker vi... Flott, det er denne tankegang og virksomhet som må prege klubbens holdninger og bruk av f eks Våler-banen. Vi går inn for at våre medlemmer skal bli BEDRE BILFØRERE ved kjøring med egen bil under trygge (litt mer ekstreme enn på veien) forhold. Hvis noen har kontakter inne rally-/banekjøring-miljø som kan hjelpe oss med dette, er dette hjertelig velkommen. Hilsen leder'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 10, 2004 Opprinnelig postet av John Kopperud Nå snakker vi... Flott, det er denne tankegang og virksomhet som må prege klubbens holdninger og bruk av f eks Våler-banen. Vi går inn for at våre medlemmer skal bli BEDRE BILFØRERE ved kjøring med egen bil under trygge (litt mer ekstreme enn på veien) forhold. Hvis noen har kontakter inne rally-/banekjøring-miljø som kan hjelpe oss med dette, er dette hjertelig velkommen. Hilsen leder'n Skal ta meg ein prat med Tord Linnerud neste gang han er innom på jobben.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 10, 2004 Tidspunkt for leie av Våler-anlegget Jeg har nettopp vært i kontakt med Kjersti på NTS (62429802) og fått bekreftet vårt ønske om baneleie en weekend i fra 19 til og med uke 25. Offisielle bane-arr må gå foran. Vi vil få svar på når vi kan "komme til" i begynnelsen av desember. Hilsen leder'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...