#1 Skrevet November 5, 2004 Hei alle sammen! Nå har jeg gjørt det igjen. Har handlet meg enda en bil som jeg skal ha som prosjekt bil i vinter. Det dreier seg om en 1986 mod Polo. Bilen går veldig greit, men er ikke noe fin. Derfor kostet den meg bare kr.1000,- . Planer for denne bilen er at den skal gå fort, veldig fort. Har lyst til å sette en kraftig maskin i denne. Har på hånd en 16V Golf 2 motor til kr.4000,- . Har også 2 stk VR6 motor fra golf 3. Hva burde jeg gjøre??? Har begynt å ribbe bilen fra hverandre igår for å se hvordan er gulvet og resten av karosserien på bilen. Det så veldig greit ut. Sportstoler med 4-punkts seler ble bestilt igår. Hellakkering av bilen er også avtalt. Nytt panser og dør på høyre side henter jeg idag. Er åpen for alle forslag angående denne bilen. Håper at den en vakker dag blir vist på et av våre banetreff.... Her er det noen bilder av gliset: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 5, 2004 enda ett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 5, 2004 Monter turbo på den ene Vr6en og plasser den i Poloen Den andre motoren kan sendes nordover;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 5, 2004 Få heller tak i en G60, og turbo konverter denne, hvis det ikke går fort nok. Vil tro det er mer realistisk å få plass til en G60, enn enn VR6, uten å måtte oppbygge kjærre fullstendig. Hverken du eller Tellef er jo "mester" sveisere, og du må regne med en del sveising for å få plass til en VR6, litt mindre for å finne plass til en G60. Uansett, bilen vil gå som ei kanonkule med en G60, og du drar fort ut 170 -180 hk. Tenk nå på at eks. Polo G40 faktisk har 180 hk, når de er blod trimmet, og de går relativt godt, så.. Bare min 0.5$ ...Og du, så hiver du deg med på samlebestillingen til Andreas Westby på Supersport Gewinde, så du får no ok understell på bilen!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2004 Skal du ha skilter, så glem VR6. Får ikke TÜV på den Skal du ha Golf motor 8v eller 16v så må du ha Salzmann hjelperamme til rundt 8 lapper, pluss spesial eksos, drivaksler osv. Med motorkostnaden i tillegg til hjelperammen har du mer enn nok penger til en G40 konvertering. Med 16v motoren blir bilen også veldig fortung. Vil ikke anbefale 16v i Polo. Skal du ha skikkelig motor så kan du sette inn 1,6L Polo motor med dobble weber, eller kanskje en 1,4L AFH 16v 100 hk motor. Ta en titt på polo16v.de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 5, 2004 Opprinnelig postet av arne jakobsen Få heller tak i en G60, og turbo konverter denne, hvis det ikke går fort nok. Vil tro det er mer realistisk å få plass til en G60, enn enn VR6, uten å måtte oppbygge kjærre fullstendig. Hverken du eller Tellef er jo "mester" sveisere, og du må regne med en del sveising for å få plass til en VR6, litt mindre for å finne plass til en G60. Uansett, bilen vil gå som ei kanonkule med en G60, og du drar fort ut 170 -180 hk. Tenk nå på at eks. Polo G40 faktisk har 180 hk, når de er blod trimmet, og de går relativt godt, så.. Bare min 0.5$ ...Og du, så hiver du deg med på samlebestillingen til Andreas Westby på Supersport Gewinde, så du får no ok understell på bilen!! Supersport lager ikke gewinde til Polo 86c, da orginalfjærbeina må sendes ned for gjenging. Det blir for dyrt Husk at bilen blir en god del tyngere med G60 enn med feks G40 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 5, 2004 Bilen blir tyngre med en G60, men tilgjengeligheten på motor og deler, er enklere, samt at med litt trim drar du greit ut 200 hk på hjula, for samme pris du drar ut 150 hk i en G40. Men, nå skal det jo sies, at heller ikke G60 er no enkel motor, hvis mann tenker godkjenning. Da er G40 ett helt klart bedre valg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 5, 2004 Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen Skal du ha skilter, så glem VR6. Får ikke TÜV på den Skal du ha Golf motor 8v eller 16v så må du ha Salzmann hjelperamme til rundt 8 lapper, pluss spesial eksos, drivaksler osv. Med motorkostnaden i tillegg til hjelperammen har du mer enn nok penger til en G40 konvertering. Med 16v motoren blir bilen også veldig fortung. Vil ikke anbefale 16v i Polo. Skal du ha skikkelig motor så kan du sette inn 1,6L Polo motor med dobble weber, eller kanskje en 1,4L AFH 16v 100 hk motor. Ta en titt på polo16v.de Plus hvis du monterer 16V fra golf kjøper hjelpe ramme fra Salzman slik at du for godkj det, har salzman godkj papirer med hvorledes du bygger 16v Turbo i Polo II. VR6 for du nok store problemer m å få plass plus du vil få et stort forbrukk av drivaksel ledene, plus du må fløtte torpedovegen. Ikke å anbefale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 5, 2004 Opprinnelig postet av arne jakobsen Bilen blir tyngre med en G60, men tilgjengeligheten på motor og deler, er enklere, samt at med litt trim drar du greit ut 200 hk på hjula, for samme pris du drar ut 150 hk i en G40. Men, nå skal det jo sies, at heller ikke G60 er no enkel motor, hvis mann tenker godkjenning. Da er G40 ett helt klart bedre valg. For å få plass til en G60 må en en bygges om div hydraliske ting (fra mekanisk) må bygges om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 5, 2004 Når det gjelder gewinder, er det det dyreste gewindre man for ta du må få presset in hjulalger, for å si det slik skal man bytte demper på en Polo II, må ta av hjul, så skrue av bolt på droivakslen 24mm, så ta av styre staget, så ta av stabstaget og så skrue av i dempertårnet plus calipper, når du da for ut hele fjærbeinet må du ta av demperskål, fjære og så kan du endlig skrua dempere, ganske komplisert, og mest sannsynelig ødeleger du en bolt her eller der siden det er en gammel bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 5, 2004 Du gir deg aldri du Keko? hehe Kult å dille med polo da igrunn....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 6, 2004 En eller annen turbo/4syl maskin, i bagasjerommet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 8, 2004 Kan jo bli eit morsomt prosjekt dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 8, 2004 Hva med den Poloen i England som hadde midtmontert 3.6 V8 fra Audi V8? Så noen bilder for en stund siden, men finner ikke igjen linken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 8, 2004 De har også bygget en 2F coupe m midstilt 1,8T og 300 hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 8, 2004 Opprinnelig postet av Eyvind Spangen Hva med den Poloen i England som hadde midtmontert 3.6 V8 fra Audi V8? Så noen bilder for en stund siden, men finner ikke igjen linken.. http://www.polov8.com/ er adressen, men den funker ikke hos meg akkurat nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 9, 2004 Opprinnelig postet av Runar Jensen De har også bygget en 2F coupe m midstilt 1,8T og 300 hk. Ian Birch, Ex-Dubsport som har bygd denne bilen. Team Guru har jo en med midtmotor 16v også, som snart får Turbo, se forrige treffpunkt Er det bare meg eller er det flere som har på følelsen at denne tråden har utartet seg en smule, utover det trådstarter spurte om???? Det er forresten ikke noe særlig mye vanskeligere å sette inn 16v Golf motoren bak, enn det er å sette den inn foran. Bare så du får en liten indikasjon på hvor vanskelig og hvor mye jobb det er å sette inn en Golf motor foran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 9, 2004 Takker for mange flotte svar. Var ikke på forumet i et par dager og ble veldig overasket over hvor mange svar jeg fikk. Først og fremst vil jeg si at bilen skal ikke ha noen skilter. Planen er å ha den på henger eller kjøre den på prøveskilt. Ut fra dette som dere skriver, ser det ut som det blir mye jobb. Har ingen planer om å gi meg nå. Har bestemt meg å ikke bruke VR6. Da står valget mellom 1.6(polo motor) og G60.Problemet er bare å sakffe en G60 maskin. Har snakket med flere, men det er ingen som har det. Har også snakket med en igår som har peiling på å sette bur inn i bilen. Han viste meg noen modeller fra ett bilsport blad. Vi har også snakket om fargen på bilen. Knallblå utvendig og hvitt innvendig. Bør jeg hellakkere bilen før eller etter jeg setter igang med motoren??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 9, 2004 Hvis du skal lakkere så bør du gjøre dette før du begynner å sette inn motor. Etterpå er det omtrent umulig å få det bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 9, 2004 G 60 deler til salgs: Her Her Her Her Her Den som leter, den finner! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 9, 2004 Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen Hvis du skal lakkere så bør du gjøre dette før du begynner å sette inn motor. Etterpå er det omtrent umulig å få det bra. Skal det bli 100% må du først sette inn motoren og få det til å funke, så ta den ut og lakkere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 9, 2004 Litt avehngig av hvilke modifikasjoner som er er nødvendig så er jeg enig i det ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 11, 2004 Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen Skal det bli 100% må du først sette inn motoren og få det til å funke, så ta den ut og lakkere Helt riktig, og ved montering masse gammle t-shirts for ex, ved montering. Slik at du ikke skrapper opp nye lakken så mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...