Nytt prosjekt!!!....... Polo........

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Nå har jeg gjørt det igjen. Har handlet meg enda en bil som jeg skal ha som prosjekt bil i vinter. Det dreier seg om en 1986 mod Polo. Bilen går veldig greit, men er ikke noe fin. Derfor kostet den meg bare kr.1000,- . Planer for denne bilen er at den skal gå fort, veldig fort. Har lyst til å sette en kraftig maskin i denne. Har på hånd en 16V Golf 2 motor til kr.4000,- . Har også 2 stk VR6 motor fra golf 3. Hva burde jeg gjøre???

Har begynt å ribbe bilen fra hverandre igår for å se hvordan er gulvet og resten av karosserien på bilen. Det så veldig greit ut.

Sportstoler med 4-punkts seler ble bestilt igår. Hellakkering av bilen er også avtalt. Nytt panser og dør på høyre side henter jeg idag. Er åpen for alle forslag angående denne bilen. Håper at den en vakker dag blir vist på et av våre banetreff....

 

Her er det noen bilder av gliset:

v c xzdv.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monter turbo på den ene Vr6en og plasser den i Poloen

Den andre motoren kan sendes nordover;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få heller tak i en G60, og turbo konverter denne, hvis det ikke går fort nok.

 

Vil tro det er mer realistisk å få plass til en G60, enn enn VR6, uten å måtte oppbygge kjærre fullstendig. Hverken du eller Tellef er jo "mester" sveisere, og du må regne med en del sveising for å få plass til en VR6, litt mindre for å finne plass til en G60.

 

Uansett, bilen vil gå som ei kanonkule med en G60, og du drar fort ut 170 -180 hk.

 

Tenk nå på at eks. Polo G40 faktisk har 180 hk, når de er blod trimmet, og de går relativt godt, så..

 

Bare min 0.5$

 

 

...Og du, så hiver du deg med på samlebestillingen til Andreas Westby på Supersport Gewinde, så du får no ok understell på bilen!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha skilter, så glem VR6. Får ikke TÜV på den

 

Skal du ha Golf motor 8v eller 16v så må du ha Salzmann hjelperamme til rundt 8 lapper, pluss spesial eksos, drivaksler osv.

 

Med motorkostnaden i tillegg til hjelperammen har du mer enn nok penger til en G40 konvertering. Med 16v motoren blir bilen også veldig fortung. Vil ikke anbefale 16v i Polo.

 

Skal du ha skikkelig motor så kan du sette inn 1,6L Polo motor med dobble weber, eller kanskje en 1,4L AFH 16v 100 hk motor.

 

Ta en titt på polo16v.de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

Få heller tak i en G60, og turbo konverter denne, hvis det ikke går fort nok.

 

Vil tro det er mer realistisk å få plass til en G60, enn enn VR6, uten å måtte oppbygge kjærre fullstendig. Hverken du eller Tellef er jo "mester" sveisere, og du må regne med en del sveising for å få plass til en VR6, litt mindre for å finne plass til en G60.

 

Uansett, bilen vil gå som ei kanonkule med en G60, og du drar fort ut 170 -180 hk.

 

Tenk nå på at eks. Polo G40 faktisk har 180 hk, når de er blod trimmet, og de går relativt godt, så..

 

Bare min 0.5$

 

 

...Og du, så hiver du deg med på samlebestillingen til Andreas Westby på Supersport Gewinde, så du får no ok understell på bilen!!

 

 

Supersport lager ikke gewinde til Polo 86c, da orginalfjærbeina må sendes ned for gjenging. Det blir for dyrt

 

Husk at bilen blir en god del tyngere med G60 enn med feks G40

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen blir tyngre med en G60, men tilgjengeligheten på motor og deler, er enklere, samt at med litt trim drar du greit ut 200 hk på hjula, for samme pris du drar ut 150 hk i en G40.

 

Men, nå skal det jo sies, at heller ikke G60 er no enkel motor, hvis mann tenker godkjenning. Da er G40 ett helt klart bedre valg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Skal du ha skilter, så glem VR6. Får ikke TÜV på den

 

Skal du ha Golf motor 8v eller 16v så må du ha Salzmann hjelperamme til rundt 8 lapper, pluss spesial eksos, drivaksler osv.

 

Med motorkostnaden i tillegg til hjelperammen har du mer enn nok penger til en G40 konvertering. Med 16v motoren blir bilen også veldig fortung. Vil ikke anbefale 16v i Polo.

 

Skal du ha skikkelig motor så kan du sette inn 1,6L Polo motor med dobble weber, eller kanskje en 1,4L AFH 16v 100 hk motor.

 

Ta en titt på polo16v.de

 

Plus hvis du monterer 16V fra golf kjøper hjelpe ramme fra Salzman slik at du for godkj det, har salzman godkj papirer med hvorledes du bygger 16v Turbo i Polo II. VR6 for du nok store problemer m å få plass plus du vil få et stort forbrukk av drivaksel ledene, plus du må fløtte torpedovegen. Ikke å anbefale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

Bilen blir tyngre med en G60, men tilgjengeligheten på motor og deler, er enklere, samt at med litt trim drar du greit ut 200 hk på hjula, for samme pris du drar ut 150 hk i en G40.

 

Men, nå skal det jo sies, at heller ikke G60 er no enkel motor, hvis mann tenker godkjenning. Da er G40 ett helt klart bedre valg.

 

For å få plass til en G60 må en en bygges om div hydraliske ting (fra mekanisk) må bygges om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder gewinder, er det det dyreste gewindre man for ta du må få presset in hjulalger, for å si det slik skal man bytte demper på en Polo II, må ta av hjul, så skrue av bolt på droivakslen 24mm, så ta av styre staget, så ta av stabstaget og så skrue av i dempertårnet plus calipper, når du da for ut hele fjærbeinet må du ta av demperskål, fjære og så kan du endlig skrua dempere, ganske komplisert, og mest sannsynelig ødeleger du en bolt her eller der siden det er en gammel bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du gir deg aldri du Keko? hehe

 

Kult å dille med polo da igrunn.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En eller annen turbo/4syl maskin, i bagasjerommet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo bli eit morsomt prosjekt dette : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med den Poloen i England som hadde midtmontert 3.6 V8 fra Audi V8? Så noen bilder for en stund siden, men finner ikke igjen linken.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har også bygget en 2F coupe m midstilt 1,8T og 300 hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eyvind Spangen

Hva med den Poloen i England som hadde midtmontert 3.6 V8 fra Audi V8? Så noen bilder for en stund siden, men finner ikke igjen linken.. :)

 

http://www.polov8.com/ er adressen, men den funker ikke hos meg akkurat nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Jensen

De har også bygget en 2F coupe m midstilt 1,8T og 300 hk.

 

Ian Birch, Ex-Dubsport som har bygd denne bilen.

 

Team Guru har jo en med midtmotor 16v også, som snart får Turbo, se forrige treffpunkt

 

Er det bare meg eller er det flere som har på følelsen at denne tråden har utartet seg en smule, utover det trådstarter spurte om????

 

Det er forresten ikke noe særlig mye vanskeligere å sette inn 16v Golf motoren bak, enn det er å sette den inn foran. Bare så du får en liten indikasjon på hvor vanskelig og hvor mye jobb det er å sette inn en Golf motor foran

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange flotte svar. Var ikke på forumet i et par dager og ble veldig overasket over hvor mange svar jeg fikk.

 

Først og fremst vil jeg si at bilen skal ikke ha noen skilter. Planen er å ha den på henger eller kjøre den på prøveskilt. Ut fra dette som dere skriver, ser det ut som det blir mye jobb. Har ingen planer om å gi meg nå. Har bestemt meg å ikke bruke VR6. Da står valget mellom 1.6(polo motor) og G60.Problemet er bare å sakffe en G60 maskin. Har snakket med flere, men det er ingen som har det.

Har også snakket med en igår som har peiling på å sette bur inn i bilen. Han viste meg noen modeller fra ett bilsport blad. Vi har også snakket om fargen på bilen. Knallblå utvendig og hvitt innvendig.

Bør jeg hellakkere bilen før eller etter jeg setter igang med motoren???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal lakkere så bør du gjøre dette før du begynner å sette inn motor.

Etterpå er det omtrent umulig å få det bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Hvis du skal lakkere så bør du gjøre dette før du begynner å sette inn motor.

Etterpå er det omtrent umulig å få det bra.

 

Skal det bli 100% må du først sette inn motoren og få det til å funke, så ta den ut og lakkere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt avehngig av hvilke modifikasjoner som er er nødvendig så er jeg enig i det ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Skal det bli 100% må du først sette inn motoren og få det til å funke, så ta den ut og lakkere

 

Helt riktig, og ved montering masse gammle t-shirts for ex, ved montering. Slik at du ikke skrapper opp nye lakken så mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.