Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om en bra børsteløs maskin i Oslo?

Det beste er selvvask, men børsteløs vask er et godt alternativ når man ikke har tid til annet...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet om en bra børsteløs maskin i Oslo?

Det beste er selvvask, men børsteløs vask er et godt alternativ når man ikke har tid til annet...:)

 

 

De fleste har vel mulighet for børsteløs vask? Hos de fleste her i Stavanger kan man velge med eller uten børster... Regner med det stort sett er det samme i Oslo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste har vel mulighet for børsteløs vask? Hos de fleste her i Stavanger kan man velge med eller uten børster... Regner med det stort sett er det samme i Oslo?

 

Det må jeg innrømme jeg ikke har sjekka, har bare sett maskiner med børster og vurdert det uaktuelt for bilen min. Har du erfaring med noen som er bedre enn andre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

børste maksiner med pusseskinnsbørster er vel det beste?, så lenge bilen blir spylt bra på forhånd. De uten børster bruker ofte heftige kjemikalier for å få vekk ting har jeg hørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må jeg innrømme jeg ikke har sjekka, har bare sett maskiner med børster og vurdert det uaktuelt for bilen min. Har du erfaring med noen som er bedre enn andre?

 

 

Esso og Statoil funker greit syns jeg:) Er lenge siden jeg hadde noen bil i maskin sist da... Bruker selvvasken til å spyle av bilen i ny og ne, også vasker jeg bilen for hånd med jevne mellomrom:)

 

Min erfaring med børsteløse vasker er at de funker helt ok, men føler ikke bilen blir skikkelig ren. Man må lissom "skrubbe" den for at man skal få av all dritt. Jeg bruker å spyle bilen med høytrykk, deretter vaske over den med vaskemit og såpevann, så spyle av etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt det skal være en Esso-stasjon med "pusseskinnsbørstemaskin" et sted på Kalbakken/Grorud/(omegn) som skal være veldig bra. Visstnok en person som spyler bilen med avfetting før du kjører inn. Aldri prøvd den selv, men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Jepp, Uwash, der har jeg vært noen ganger.:) Bra plass der, men tror nok den "såpe-kosten" man skal bruker der riper like mye som en vaskemaskin..? Er liksom fy-fy å ha med såpe og svamp selv på slike plasser, det er bakdelen.

Men det spørs nok om ikke jeg havner opp med et slik alternativ alikevel, er noe med det å få spylt bilen skikkelig rein der en maskinvask ikke kommer til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt det skal være en Esso-stasjon med "pusseskinnsbørstemaskin" et sted på Kalbakken/Grorud/(omegn) som skal være veldig bra. Visstnok en person som spyler bilen med avfetting før du kjører inn. Aldri prøvd den selv, men.

 

Det bør sjekkes!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, Uwash, der har jeg vært noen ganger.:) Bra plass der, men tror nok den "såpe-kosten" man skal bruker der riper like mye som en vaskemaskin..? Er liksom fy-fy å ha med såpe og svamp selv på slike plasser, det er bakdelen.

Men det spørs nok om ikke jeg havner opp med et slik alternativ alikevel, er noe med det å få spylt bilen skikkelig rein der en maskinvask ikke kommer til.

 

Bruker ALLTID egen svamp. Vet aldri hva som var der før deg;) Jobber i Tine så jeg bruker som oftest selvvasken på jobb: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker ALLTID egen svamp. Vet aldri hva som var der før deg;) Jobber i Tine så jeg bruker som oftest selvvasken på jobb: smil :

 

 

Svamp er fyfy;) Bruk vaskemit heller:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

børste maksiner med pusseskinnsbørster er vel det beste?, så lenge bilen blir spylt bra på forhånd. De uten børster bruker ofte heftige kjemikalier for å få vekk ting har jeg hørt.

 

Og cirka 2 millioner bar trykk... Minst :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden vi er inne på Kalbakken, så må jeg nesten få anbefale Rehabil bilpleie. Kjempegode resultater og -veldig- gode priser!

 

Snakk med Lars og hils fra meg. :)

 

tmpkr8.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtle Wash maskinene som enkelte YX-stasjoner har er jo kjempebra. Tør faktisk å påstå at de er mer skånsomme en en gjennomsnitlig håndvask, siden de bruker over 10 ganger så mye vann når de "børster" bilen. Det som er alfa omega med maskinvask er vedlikeholdet av maskinen, så jeg ville ikke kjørt en fin bil i en "fremmed" maskin. Vet at han som driver YX-stasjonen i Tønsberg (hvor min nærmeste Turtle Wash er) er nøye med vedlikeholdet og ettersynet på maskinen, så det ALDRI sitter skitt i børstene, så jeg vasket de tidligere bilene mine utelukkende der på vinteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statoil på Kiellands Plass kan jeg skrive under for. Jeg jobbet der i skoleåret 06/07, så jeg kjenner godt til ledelsen. Det er stor gjennomtrekk på de ansatte, så hvordan de er nå vet jeg ikke, men det var i alle fall veldig bra der, og sjefen sjøl slurver ikke med noe som helst for å spare penger. Han er typen som tror på at fortjeneste kommer av investeringer og vedlikehold, ikke av sparing og gnukking. Med andre ord, bytter slitte deler for å holde kundene fornøyd istedenfor å spare penger ved å drøye byttet

 

Der er det 4 selvvask-buer, "mattebank", og en todelt vaskemaskin med "pusseskinnsbørster". To-tre støvsugere.

 

For øvrig, det er ikke maskinen som er børsteløs. Det er programmet som kjøres i maskinen som ikke inkluderer bruk av børstene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker arbeidsbilen i maskin på statoil, og man kan velge program når man drar kortet.

 

Så om man ser børster i maskinen, må man ikke snu av den grunn. Men om man har veldig møkkete bil, ikke regn med å få bilen ren ved å spyle av den i maskinen... Blir ikke like ren hver gang for å si det sånn :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk vaskemit heller:)

 

Hva er vaskemit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

største problemet med vaskemaskiner her i landet er at eiere kun tenker profitt... Blandingsforholdet blir enten skrudd kraftig ned eller tilsatt lut for henholdsvis å spare penger... Dette skaper kjempe problemer for mange i de tilfellene maskinen stopper opp med såpe på bilen, alle selv kan jo tenke hva som skjer med lut som ikke blir skylt av.. Og det andre er at nesten over alt er det altfor dårlige rutiner på vask av børstene og at det går alt for lite vann over bilen når den først er inne til vask

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svamp er fyfy;) Bruk vaskemit heller:)

 

Word up! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Word up! : rock :

 

 

Hehe, jeg har lært av mester Kjell;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt det skal være en Esso-stasjon med "pusseskinnsbørstemaskin" et sted på Kalbakken/Grorud/(omegn) som skal være veldig bra. Visstnok en person som spyler bilen med avfetting før du kjører inn. Aldri prøvd den selv, men.

 

Esso Trosterud var det visst. Enda ikke sett/prøvd den selv. Jeg vasker for hånd! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet om en bra børsteløs maskin i Oslo?

Det beste er selvvask, men børsteløs vask er et godt alternativ når man ikke har tid til annet...:)

 

Shell 7/11 på linderud har den beste børsteløse vask. Den har såpe i høytrykken som er traffic film remover fra Turtle Wax.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.