Noen som vil ta på seg en "liten" jobb? (Bytte dyser+)

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan ta på seg å rengjøre/rense ut av EGR og innsugsmanifolden på bilen min? (Skru av innsuget, legge i bløt og blåse/vaske rent inni osv. e.l.)

 

I samme slengen tenkte jeg å få installert nye dyser/dysespisser: http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-17/POWERPLUS-764/Detail

 

Bilen er en 2002 VW Passat 1,9 TDI 130 Hk.

 

Jeg er ganske avhengig av bilen i jobb/henting av barn, så ønsker at bilen ikke blir stående så mye mer enn en dag eller to...

 

Noen som kan ta på seg jobben?:):tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke 130hk pumpedyse da? i såfall mye jobb å bytte dyser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen din har pumpedyser og er litt arbeid å bytte. Er dysene dine dårlige, har eg liggande et sett med flett nye orginale dyser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er jobb, men betaler selvfølgelig for hjelpen.

Har vel ikke probemer med dysene, men har lest mye bra om de som er nevnt i linken.

 

Noen som har mulighet til å hjelpe meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikkje bruke disse dysene på din motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt over, er dysene du linka til laget for rotasjonspumpemotorene (VP) og ikke til din pumpedyse (PD) motor. PD dyser har annen prislapp og er vanskelig å bytte selv desverre. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpedyse motor har ikke samme dyser. Dysene sitter vel inne i motor,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

simpelt å bytte pumpedyse elementer i grunn... om man har et måleur og et stort skyvelær.. det er alt som trengs utenom momentnøkler på 1.9 tdi. 2.0 er enda lettere.. justering av slag er simpelt også:) bare skru justeringsskrue helt ut på alle dyser, sette op måleur så man ser når enkelt dysa er presset max ned når man turner motor skru så justeringsskruen på dendysa som da står max presset sammen, helt til anslag og 180 grader tilbake igjen. sånn da var den justert. flytt så måleuret til de 3 neste og gjenta. (ekstra på 1.9tdi og 2.0 med 8v topp er at man måler vridninga dysa sitter i toppen med et stort skyvelær.. her er det faste mål på hvor myede skal vris. så alt i alt ganske enkelt :) bare å pipe om noen vil ha det gjort :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.