Anbefalte innlegg

Kommer med bilder og info ettervært..

 

Audi a4 97, ombygd front til 2000 + div

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik så den ut når jeg hentet den

DSC00005.JPG

 

 

Slik så den ut etter en liten kræsj

cellphone_1223384539.jpg

 

Underbygging

DSC00812.JPG

 

Kommer mer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi a4 1,9tdi 97 mod

Montert nye lykter 2000facelift sideskjermer fra 2000 og panser og div

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 med Merche E klasse på henger? er det lov da? heh..er vel i grenseland ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heh.. nå trenger jeg litt hjelp, vil ha litt mere hk er 140nå, og senkesett justerbart og felger hva anbefaler dere ? 18" må felgene være 235 40 profil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utifra årstall regner jeg med du har AFN motoren - originalt 110hk.

 

For å få mer effekt er det kjappeste og billigste å bytte dysespissene, Power Plus 764 eller Power Plus 502 (hakket større) funker bra på din motor. Desverre så bør du i samme sleng hive i ny software i bilen, da chippen du har der nå ikke er tilpasset større dyser og kan gi deg problemer med for høyt turbotrykk (peaks) pga. mer eksos, noe risting pga. overfueling i lav- og mellomregister og muligens for mye røyk.

 

Chip tilpasset større dyser er ikke nødvendigvis alt for dyrt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hv slags motor har du i denne? kan skaffe alt av chip til audi, mn du har 140hk? kan ikke si jeg vet om noen audi som har dette uten å være chippet.. men kan heller ikke se noe intercooler i fronten din..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hv slags motor har du i denne? kan skaffe alt av chip til audi, mn du har 140hk? kan ikke si jeg vet om noen audi som har dette uten å være chippet.. men kan heller ikke se noe intercooler i fronten din..

 

99% sikker på at det er en AFN, 110hk utifra årstall og "140"hk, så han har nok chip fra før. Regner med du kun skaffer "standard" chip som ikke tar hensyn til modifikasjoner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skaffer og videre chipping som tar hensyn til mods.. http://www.sportec.ch bygger chippen etter bil og kundens ønske. men er jo begrensniger så klart på hva dem klarer.. la kke merke til at det stod 1,9 i overskriften føre nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 110hk orginalt.. og er chippet med kgn sin eller hva de heter. pris på disse dysespissene og mye arbeid og bytte ? intercooler tror jeg vil montere i front men er vell mye arbeid ?

 

pris på chip og dyser ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dyser:

2 gode forhandler alternativer:

http://sa06003443.eseller.dk/products/productlist.aspx?MenuItemID=157

http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-Bosio-TDI-Nozzles-%2796-dsh-%2703/Categories

 

Billigst fra kermatdi selv med høy dollarkurs.

rundt 3500kr inkludert frakt og moms. (kermatdi pleier å fikse det slik at du slipper moms ;))

 

Chip:

Bilen din må loddes om, det beste er å lodde i sokler, for da slipper du å lodde flere ganger hvis du trenger å endre på noe. tilpasset chip ut i fra logging (med Vag-Com) til disse motorene er vel Aligator mest kjent (se forums.tdiclub.com). Jeg kan hjelpe med å brenne ut chip til deg og ta kommunikasjonen med Aligator, men det blir litt langt vekke så noen må hjelpe deg med Vag-Com logginga.

 

Eventuellt kan du sende hjernen, så kan jeg også hjelpe deg med å få lodda i sokler, men dette kan enhver lokal elektronikk reperasjonsbedrift hjelpe deg med.

 

Pris ca. 2500,- : smil :

 

Jeg kjører selv med PP520 og software fra Aligator på min 1Z (90hk). Går godt, og ryker mindre enn originalt : eek : Helt sant! (men jeg skal få oppgradert software for å gi litt mer diesel for litt skal det ryke, og jeg skal i tillegg kjøre med vann/alkohol (aka. spylervæske) injeksjon ;)).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok takk.. ser ut som æ må få jort dette ;)

 

hvordan er det med frontmontert intercooler ? pris arbeid tilpassing ? senkesett ? og felger som skiller seg ut ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha gjort noe med din chip, eller oppgradert bilen din overhode er BB-Racing verdt kontakte. Øystein har chippet og omprogramert de fleste av mine biler. Og ang dyser og intercooler kan han nok gi deg noen vink her også...

 

Skal du kjøpe noen felger som ser bra ut, burde du gå for 19" på denne... For at de skal skille seg litt ut. Er nå min mening...:)

Her er dekkskift.no og christer rette mannen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk.. har nå sendt mail rundt.. nå er det bare å sitte å vente på svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk ett fint tilbud derja.. men bb-racing har ikke svart

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.