Trenger hjelp til polering.Nå med bilder!

Anbefalte innlegg

Så bar det inn igjen i den varme garasjen. På med arbeidslampene og da begynte for alvor å se hva en hadde i vente.

 

IMG_0790.jpg

 

IMG_0792.jpg

 

IMG_0794.jpg

 

IMG_0775.jpg

 

IMG_0795.jpg

 

IMG_0798.jpg

 

IMG_0804.jpg

 

IMG_0809.jpg

 

IMG_0803.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først begynte jeg med å fjerne emblemene på bakluka etter ønske fra Sigve.

 

IMG_0775.jpg

 

IMG_0776.jpg

 

Etter å ha fjernet emlemene begynte jeg så med Menzerna Power Gloss Compound S34A med orange Cyclo pads på maskinen.

Etter å ha tatt en runde med denne så var det tid for en runde med Menzerna Super Intensive Polish PO 83 med gule Cyclo pads på maskinen. La så en runde med Duragloss TPP 185 og lot den herde over natten Toppet så det hele med Chemical Guys Pete's 53'- Black Pearl Signature Paste Wax. Så var det innvendig som stod for tur. Utgangspunktet var som følger:

 

IMG_0765.jpg

 

IMG_0766.jpg

 

IMG_0767.jpg

 

IMG_0768.jpg

 

IMG_0769.jpg

 

IMG_0770.jpg

 

IMG_0772.jpg

 

Her var det bare å gå løs med såpevann og klut og tom støvsugerpose.

Alle rutene ble tatt innvendig med Chemical guys streak free glass cleaner og utvendig med Duragloss Rain Repel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å komme skikkelig til så ble skilt/skiltplater og gitterne i fontfangeren demontert

 

IMG_0819.jpg

 

 

Etter en hel haug med timer ble resultatet som dette:

 

IMG_0781.jpg

 

IMG_0782.jpg

 

IMG_0783.jpg

 

IMG_0815.jpg

 

IMG_0818.jpg

 

IMG_0824.jpg

 

IMG_0831.jpg

 

IMG_0830.jpg

 

IMG_0845.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også til slutt noen bilder tatt ute i litt bedre lys.

 

IMG_0851.jpg

 

IMG_0852.jpg

 

IMG_0854.jpg

 

IMG_0855.jpg

 

IMG_0856.jpg

 

IMG_0860.jpg

 

IMG_0862.jpg

 

IMG_0867.jpg

 

IMG_0863.jpg

 

IMG_0865.jpg

 

Håper du ble fornøyd med jobben Sigve også er det bare og ta en tur når du vil ha en runde på Tiguanen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd jeg:) men kona gadd ikke å gå ut for å se på bilen engang: eek :

Jaja...er jo vant til laber intresse der i gården da.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow!

Bra jobb Ørjan.. Trengte litt clay den der :P

Og ble jo som alltid meget bra til slutt ;)

 

Grattis Sigve

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd jeg:) men kona gadd ikke å gå ut for å se på bilen engang: eek :

Jaja...er jo vant til laber intresse der i gården da.......

 

Hvaaaaaaaaa: eek : Har hun ikke vært ute og beskuet meterverket: bråk : he he.

Er litt sånn her hjemme også:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow!

Bra jobb Ørjan.. Trengte litt clay den der :P

Og ble jo som alltid meget bra til slutt ;)

 

Grattis Sigve

 

Takk for det. Gikk med en liten klump ja:p

Sølv er ganske lett farge å jobbe med. Litt værre den touranen jeg tok for 2 uker siden. Rullet 110.000km og hadde kun vært polert 1 gang: eek : Var egentlig samme farge som din, men så grå ut, så matt og jævlig var den, men fikkd a den også bra igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig jobb Ørjan! :D Flotte bilder også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk jobb som alltid Ørjan :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig bra Ørjan! :)

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje prøvd Prickbort som avfetting før clay neste gang - da den tar MYE av asfalt/tjære som har satt seg på lakken. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, Ørjan ringer deg bare i morgen jeg... hehe :) så sender vi hege på juleshopping og tar en kveld i garasjen synes jeg :) rått arbeid du gjør ørjan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb Ørjan.. Gøy å se at sølvgrå biler får en skikkelig wetlook også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig jobb Ørjan! :D Flotte bilder også!

 

Tusen takk for det.

 

Fantastisk jobb som alltid Ørjan :D

 

Takk for det ketil.

 

PS. er dårlig gjort å sende sånne friste pm`er sent på kvelden;)

 

Ble veldig bra Ørjan! :)

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje prøvd Prickbort som avfetting før clay neste gang - da den tar MYE av asfalt/tjære som har satt seg på lakken. ;)

 

Takk for det og TUSEN TAKK for tipset. Skal kjøpes inn.

 

jaja, Ørjan ringer deg bare i morgen jeg... hehe :) så sender vi hege på juleshopping og tar en kveld i garasjen synes jeg :) rått arbeid du gjør ørjan.

 

EN kveld! Er du litt optimist eller:p

 

Flott jobb Ørjan.. Gøy å se at sølvgrå biler får en skikkelig wetlook også...

 

Tusen takk for det.

 

Må også legge til at alt av produkter jeg har brukt er å finne i nettbutikken til Scandic Shine. Topp produkter til gode priser og kjempe service fra Ketil om det skulle være noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort har jeg og hørt mye fint om.. MEN: er kun bilextra som selger det, og er jo av en eller annen latterlig grunn ikke en bilextrabutikk i trondheimsområdet.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort har jeg og hørt mye fint om.. MEN: er kun bilextra som selger det, og er jo av en eller annen latterlig grunn ikke en bilextrabutikk i trondheimsområdet.. :o

 

Ikke utelukkende Bilxtra nei. Finnes på noen Statoilstasjoner også ;)

Funker knall, men bør aldri brukes uten å behandle bilen etterpå (polering eller voks), da den er MEGET sterk, og fjerner alt av naturlig beskyttelse i lakken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør man ikke bruke den når man vasker bilen skikkelig med skumvask etterpå? Er det pga. man må få på ett lag beskyttelse at man MÅ polere bilen etterpå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun skumvask etter Prickbort holder ikke, nei. Den er såpass sterk at den fjerner all beskyttelse, og tørker ut lakken, hvilket medfører at alt som finnes av dritt langs veien (og alle andre steder) finner veien inn i porene i lakken.

Finn en bil som er vasket med Zalo, og du ser samme resultat: matt og stygg.

Derfor vil jeg ikke anbefale å bruke den hvis du ikke skal i det minste vokse bilen etterpå.

Ved polering tilfører du også oljer til lakken, ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra resultat Ørjan :) Hvilken maskin bruker du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra resultat Ørjan :) Hvilken maskin bruker du?

 

Takk for det. brukker for tiden en maskin fra vår svenske venn Clas Ohlson

 

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=38881558

 

Billig maskin som sammen med gode pads fungerer greit, men ikke noe mere en det. Relativt svak maskin som fort mister turtallet om du ligger for mye press på maskinen. For nybegynnere så funker den topp. Selv så skal jeg bytte maskin i nær femtid og går da over på roterende maskin fra Flex etter all sannsynlighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mmmmmm, Flex roterende..... :tilber::tilber:

 

Er kjempefornøyd med min! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var såpass fornøyd at jeg hadde en avtale med Ørjan om å ta en behandling på Tiguanen også:)

Men så ble jeg påkjørt av en buss før jul:bs: Ikke store skadene men blir ikke rep før senere i januar.

Hvor lang tid etter lakkering kan man sette igang med lakkbeh ? Noen som vet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var såpass fornøyd at jeg hadde en avtale med Ørjan om å ta en behandling på Tiguanen også:)

Men så ble jeg påkjørt av en buss før jul:bs: Ikke store skadene men blir ikke rep før senere i januar.

Hvor lang tid etter lakkering kan man sette igang med lakkbeh ? Noen som vet ?

 

"Bra" du ble påkjørt Sigve for jeg har ligget HELE julen rett ut med influensa og forkjølelse. Forsøkte meg så vidt ned i garasjen idag, men måtte gi meg etter 3 timer. Da var jeg helt kake. Sattser på at formen er bra igjen til bilen din er ferdig og klar for en behandling.

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Bra" du ble påkjørt Sigve for jeg har ligget HELE julen rett ut med influensa og forkjølelse. Forsøkte meg så vidt ned i garasjen idag, men måtte gi meg etter 3 timer. Da var jeg helt kake. Sattser på at formen er bra igjen til bilen din er ferdig og klar for en behandling.

 

: vinke :

 

Bra du har hatt fri fra jobben da:p Har time hos oppr/lakkerer den 19.jan. Håper for din del du er frisk lenge før det: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.