Noen som er dreie ekspert her???

Anbefalte innlegg

skal ha dreid eg noen foringer jeg gutter, noen som er mega flinke til dette, orker ikke noe ape mekk alså.

 

skal ha lag traværs foringer til bilen min og disse blir enten i alu eller teflon. så de som dreier skal være ekstremt flinke blir vell i alt 8 foringer trur jeg. bærearms foringen er bestil og kommer i teflon så nå skal vi bli go-cart he he he

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foringer i alu? Hva er vitsen med foringer da. Like greit å sveise vel. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foring i alu? : klø :

Blir ikkje det litt vel go-cart? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke helt sikker enda men trur jeg lager foringene i traværsen i alu, da blir den stum, og så blir det teflon i bærebruene. da bør det holde litt vell. skal være go-cart og kjøre.

men tenkt for et deilig veigrep på våler banen da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en grunn til at det er foringer i et materiale som gir etter litt, så jeg tror du vil få et problem med både støy og slitasje i bilen din. slag og andre viberasjoner vil forplante seg voldsomt og gi slitasje på fler plasser enn akkurat der du har foringa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt dreie litt jeg..

MEN foringer i Alu????

Det er ikke særlig smart! Hvis du setter alu sammen med stål og det kommer vann til(gjerne litt salt også), er du ut å kjører! Da forsvinner nemmelig alu'en etter en tid!! Så det er ikke å anbefale!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christoffer Rosmo

Kan godt dreie litt jeg..

MEN foringer i Alu????

Det er ikke særlig smart! Hvis du setter alu sammen med stål og det kommer vann til(gjerne litt salt også), er du ut å kjører! Da forsvinner nemmelig alu'en etter en tid!! Så det er ikke å anbefale!!

 

tenkte at jeg skulle prate med noen som er eksperter på stål/alu og finne en legering som ikke reagerer mot vannet og stålet,

 

men sliter med og velge riktig da, har jo valget med orginalforinger/teflon/nylon og alu i traværsen.

 

prata med ca 100 stykker som er konge peil og fått 200 forkjelige svar.

 

det beste hadde vært og kommet over et gummi værksted vel og fått dem til og lage skikelige foringe med metal inners og som krympehylse ytters og med stivere gumi.

 

.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seal-Jet i Sarpsborg.... 69142211

 

Bruker de igjennom jobben, de kan garantert lage div, ting i alt mulig materiale...

 

http://www.seal-jet.no/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:tilber:

 

Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær

Seal-Jet i Sarpsborg.... 69142211

 

Bruker de igjennom jobben, de kan garantert lage div, ting i alt mulig materiale...

 

http://www.seal-jet.no/

 

 

Det er i grunnen disse gutta jeg har vært på jakt etter, dem er dritt flinke og raske, dem dreide somringer til girkassa til brodern.

 

de gutta her får en tlf av meg i morra, de skal få lage foringer til bilen min, det garanterer jeg dere.

 

nå kan jeg endelig slappe av : sove :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare et lite tips.. det er ikke alltid det lønner seg å ha det for stivt.. greit nok att våler banen er fin og kjører på ogsånt, men når du svinger så vil du helts ha grep på alle fire hjula, ikke som den ene puggen som racet gatebil serien ifjor, og hadde 3 hjul rundt hele langsvingen på rudskogen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veigrep betyr ikke maks stiv bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet noen kompiser av meg som satte inn 4 stålstenger i steden for støtdempere i en bilcrossbil bare for å prøve. Den velta i første svingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vill ha stivere taraværs foringer, en orginalt helst ikke teflon, har muligen kommet over et firma som kan vulke til meg nå,

 

de foringene til bærebruene blir i teflon. men bilen min blir ikke så mye stivere av den grunnen, mye kommer jo ann på fjærer og dempere også, vil bare ha en bil som er side veis stabil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.