Da lå det en stein i veien... F@1!

Anbefalte innlegg

Bildet taler vel for seg... Heldigvis hadde jeg lagt om til vinterdekkene. :) Noen som kjenner til disse felgene? Er vel bare å drømme om å få tak i en ny, og den er vel forbi alt som heter reperasjon... Tenkte å stikke inn til veivesenet for å slenge den på pulten og spørre hva i hel.. dette er for noe.. jaja... : bh :

bilde(8)[1].jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auuu....

 

Gikk bra med understellet da? gjort no lignende en gang, gikk en liten stund så måtte jeg ha hjullager gitt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Steinar Huneide

Bildet taler vel for seg... Heldigvis hadde jeg lagt om til vinterdekkene. :) Noen som kjenner til disse felgene? Er vel bare å drømme om å få tak i en ny, og den er vel forbi alt som heter reperasjon... Tenkte å stikke inn til veivesenet for å slenge den på pulten og spørre hva i hel.. dette er for noe.. jaja... : bh :

Har gjort det samme, må krangle med veivesnet for å få igjen noe der. Kan jo være at det er en lastebil som har mistet en stein eller noe, og da blir det vell heller verre med å få dekt det så lenge du ikke har reg.nr på lastebilen....

Men vet at det er ganske irriterende : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig lastebil ja, men det er en smal og dårlig vedlikeholdt kommunevei.. jeg skal klage som bare det..! jeg har jo ikke råd til 4 nye felger.. Noen som har klaget før og fått penger fra veivesenet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den steinen kan ikke ha vært litten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Steinar Huneide

mulig lastebil ja, men det er en smal og dårlig vedlikeholdt kommunevei.. jeg skal klage som bare det..! jeg har jo ikke råd til 4 nye felger.. Noen som har klaget før og fått penger fra veivesenet?

jeg dro til teknisk etat i kommunen min å spurte om hva jeg skulle gjøre! vi har ikke no erstatningskrav sa han!! så erstatning kan du nok bare glemme antar jeg! fikk heldigvis fixa felgen jeg da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ett hull i vegen som vegvesenet burde ha utbedret så kan du få erstatning, men at det ligger en stein i veien er jo ikke alltid vegvesenet sin skyld da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hallvar Hellesø

jeg dro til teknisk etat i kommunen min å spurte om hva jeg skulle gjøre! vi har ikke no erstatningskrav sa han!! så erstatning kan du nok bare glemme antar jeg! fikk heldigvis fixa felgen jeg da:)

 

hvis det er dårlig vei (f eks hull i veien) som har forårsaket skadene og kommunen visste om det og ikke fixet det, er kommunen erstatningspliktig. Hvis kommunen ikke visste om det slipper de unna. Dvs slike skader på veien må rapporteres til kommunen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AAAuuu... Såg vondt ut for felgenn... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke noe å hente der i gården nei.

har prøvd det samme selv. Du må kunne bevise at hullet/stenen osv. er raportert inn til kommunen. Så har de 4 dager på å rette feilen. Skjer din skade etter de 4 dagene kan du søke om erstatning.

 

Dette var reglene Tr heim kommune brukte fikk jeg til svar da jeg hørte med de for et par år siden.........

 

så lett er det................?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det VAR ganske vondt for felgen.. Jaja. trøster meg med at jeg likevel skulle ha nye vinterfelger siden de var så stygt kjørt fra før jeg fikk bilen. Noen som har tips på 17" som gjør seg på Audi 200?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Truls Kristian Syvertsen

hvis det er dårlig vei (f eks hull i veien) som har forårsaket skadene og kommunen visste om det og ikke fixet det, er kommunen erstatningspliktig. Hvis kommunen ikke visste om det slipper de unna. Dvs slike skader på veien må rapporteres til kommunen.

dette var nyttig informasjon!!!! hehehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk klippet ramme på en gammel Opel jeg hadde da jeg kjørte over "vei sluk" som var løs. Den reiste seg under bilen, smalt godt.

 

Da jeg kontaktet mitt forsikrings selskap, sa de at det for dem var en tapt sak. Det måtte enten bevises at sluken hadde vært synlig skadet slik at vegvesenet hadde hatt rimelig mulighet til å oppdage og gjøre noe med saken. Men da ble spørsmålet hvorfor så ikke jeg skaden og klarte å ungå den.

Eller så måtte jeg bevise at skaden på sluken var av en slik art at jeg som billist ikke kunne ha sett den. Men da ble spørsmålet hvordan skulle da vegvesenet ha hatt mulighet til å oppdage feilen og få gjort noe med den.

 

Opel'n ble skrota forøvrig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Steinar Huneide

Noen som har tips på 17" som gjør seg på Audi 200?

 

Orginale s6 felger. :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.