:Ladetrykk :: Underskredet 1.9 tdi

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min passat 3bg 1.9 tdi 130 hk (Chipet) er ikke helt seg selv om dagen :o

 

Jeg fikk en feilkode som jeg tror het ladetrykk underskredet. Samme kvelden røyk turboen. Den ble byttet og dette så ut til å ha hjulpet men oppdaget på gasspådregg med litt turtall og action at den holdt igjen litt.. Når jeg la om gir var det like fint igjen, men på høyere turtall hender det at den kutter. Skulle for moro skyld se om bilen orket å dra piruetter (Dette er 4 motion) men den holdt helt igjen nmår jeg kom halvveis på turtall i andre gir..

 

Jeg mistenker luftmassemåler, eller lekk i en vacun slange men noen som har noen andre forslag til hva dette kan være?

Nå tørr jeg ikke å kjøre bilen og låner min mors skoda felicia om dagen:o

 

Mvh pk: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Min passat 3bg 1.9 tdi 130 hk (Chipet) er ikke helt seg selv om dagen :o

 

Jeg fikk en feilkode som jeg tror het ladetrykk underskredet. Samme kvelden røyk turboen. Den ble byttet og dette så ut til å ha hjulpet men oppdaget på gasspådregg med litt turtall og action at den holdt igjen litt.. Når jeg la om gir var det like fint igjen, men på høyere turtall hender det at den kutter. Skulle for moro skyld se om bilen orket å dra piruetter (Dette er 4 motion) men den holdt helt igjen nmår jeg kom halvveis på turtall i andre gir..

 

Jeg mistenker luftmassemåler, eller lekk i en vacun slange men noen som har noen andre forslag til hva dette kan være?

Nå tørr jeg ikke å kjøre bilen og låner min mors skoda felicia om dagen:o

 

Mvh pk: vinke :

 

Dyr morro? Sjekk innsugslangen til turbo, kan være denne, Suser det i turbo`n når den står på tomgang? Skjønner ikke helt hvordan du tørr å ta pirruetter med 4Motion, har inntrykk av at drivverket på disse ikke holder....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dyr morro? Sjekk innsugslangen til turbo, kan være denne, Suser det i turbo`n når den står på tomgang? Skjønner ikke helt hvordan du tørr å ta pirruetter med 4Motion, har inntrykk av at drivverket på disse ikke holder....

 

Tørr å ta piruetter??!!

4mot systemet på dissa er jo akkurat likt som på Audi, Quattro!

Er ikke haldex på 3bg vettu.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke antispinn som legger inn da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal fint tåle piruetter på glatt og slett fint underlag. Da er det en drøm og danse på snøen, men er ikke antiskrensen som er tilkoblet heller for det hender at den holder igjen på litt turtall på akselrasjon ut på motorvei etc også. Pluss at det som sagt ligger en feilkode etter vi kjørte vagcom test på turbo el ladetrykk. Mener det stod ladertrykk uderskredet og at konklusjonen vi tok ut ifra det var at den fikk for lite ladertrykk. Derfor mistenker jeg lekk i vacumslange el magnrtventil muligens etc.. Det ble dyr moro når turboen røyk ja og vil ikke doble den regninga så bilen står godt parkert i garasjen nå om dagen da jeg ikke vil bruke den med den feilkoden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vært borti denne feilkoden og funnet svaret? Skal begynne å leite litt i romjula men finner jeg ikke feilen må bilen bli satt bort for feilsøking og testing hos møller.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det sitter N75 ventiler på TDI bilene også? Sjekk evt denne,koble den i fra for og se om den oppfører seg likt,i så fall bytt ventil. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurt å sjekke alle vakumslanger for lekkasje,har vært i flere biler det har vært hull i slangen inn på vakumklokka på turboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar gutter:)

 

Da har jeg litt å gå ut ifra når jeg skal se over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar gutter:)

 

Da har jeg litt å gå ut ifra når jeg skal se over.

 

vil også anbelfale deg å dra til møller å få koblingskjema fra ELSA over vacum/trykkslanger til N75, kan ha vært koblet noe feil eller at det er en slange som er gåen, sjekk spesielt de ut av wastegate klokka til N75.

 

I tilegg sjekk alle turboslangene for oljedrypp og hull, kommer seg fort i nødmodus når det er dårlige slanger:) og ellers lykke til med feilsøkinga,

 

om ikke noe av dette skulle virke prøv å dra av slangen på EGR ventilen. (sett en skru i slangen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset:) Veldig flott med litt respons.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.