#1 Skrevet November 15, 2004 Har problemer med å få kjøpt dekk til Ur Quattroen... Orginal dim er 215/50-15 på en 8" felg (original sølv) Ingen selger denne dimmen lenger...noen tips ? Vil helst beholde felgene....men bytter dem om det ikke finnes annen utvei Trenger vinterdekk. Pigg el piggfri.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2004 Kjører 195/65 15 på 8 toms felgene fungerer greit det. Dette er jo dekk som er vanlige, og som fås kjøpt overalt. Rulle dia. blir vel omentrent den samme som 215/50 15. Felgene er jo brede så det er litt vanskeli å få luft i de når en setter på dekkene, men med høyt trykk kommer de som regel. Går jo evnt. å bruke slange i de. Har hatt 185/65 15 på samme felgene uten slanger så det går ann. Blir litt rart å se på da, felgkanten er jo lengre ut enn dekkbanen.(Noen synes dette er fint) Kjøre messig har jeg vært meget fornøyd. Har kjørd piggfritt å det sitter som støpt. Smale dekk er jo fordelakti på slaps, noe som vi trøndere har mye av. Ps: Er intr. vist du finner ut at du skal kvitte deg med felgene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2004 195/55-15 er en perfekt match, og sikkert lettere å få tak i. F.eks. så er alle 4 vinterdekkene fra Nokian å få i denne dimensjonen. http://www.miata.net/garage/tirecalc.html http://www.nokian.com/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2004 Prøvde 195/60 15....Det funka VELDIG dårlig... Dekket var jo bare halvparten av felgen...ikke noe problem å få på, men forferdelig å kjøre på...fikk heller ikke godkjent det på EU/biltilsyn siden bilen nå "hvilte" på sidene på dekket (sidene ble en del av kjørebanen på dekket) Har noen 215/60-15 her nå, men de har for stor rulleomkrets. det ideelet hadde vært noen 205 dekk...men har ikke Stro boka så jeg vet ikke rulleomkr på 215/50-15 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 15, 2004 Opprinnelig postet av Roy Hermod Sæternes Kjører 195/65 15 på 8 toms felgene fungerer greit det. Dette er jo dekk som er vanlige, og som fås kjøpt overalt. Rulle dia. blir vel omentrent den samme som 215/50 15. Felgene er jo brede så det er litt vanskeli å få luft i de når en setter på dekkene, men med høyt trykk kommer de som regel. Går jo evnt. å bruke slange i de. Har hatt 185/65 15 på samme felgene uten slanger så det går ann. Blir litt rart å se på da, felgkanten er jo lengre ut enn dekkbanen.(Noen synes dette er fint) Kjøre messig har jeg vært meget fornøyd. Har kjørd piggfritt å det sitter som støpt. Smale dekk er jo fordelakti på slaps, noe som vi trøndere har mye av. Ps: Er intr. vist du finner ut at du skal kvitte deg med felgene ska du ha 2 sætt org sommarhjul no da? kjør me året roindt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 15, 2004 tenkte å bruke de originale sølvgrå 8x15" på vinterhjula.. så har jeg vintern til å finne noen fine felger til sommerdekka... hadde egentlig ikke lyst til å kjøpe meg både vinter å sommer felger nå med det samme. prøvde den på slapsføre heromdagen på de slitte sommerdekka.....hehe ikke så bra feste nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...