Dekkdimensjon til Ur Quattro

Anbefalte innlegg

Har problemer med å få kjøpt dekk til Ur Quattroen...

Orginal dim er 215/50-15 på en 8" felg (original sølv)

 

Ingen selger denne dimmen lenger...noen tips ?

 

Vil helst beholde felgene....men bytter dem om det ikke finnes annen utvei

 

Trenger vinterdekk. Pigg el piggfri....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører 195/65 15 på 8 toms felgene fungerer greit det. Dette er jo dekk som er vanlige, og som fås kjøpt overalt. Rulle dia. blir vel omentrent den samme som 215/50 15. Felgene er jo brede så det er litt vanskeli å få luft i de når en setter på dekkene, men med høyt trykk kommer de som regel. Går jo evnt. å bruke slange i de. Har hatt 185/65 15 på samme felgene uten slanger så det går ann. Blir litt rart å se på da, felgkanten er jo lengre ut enn dekkbanen.(Noen synes dette er fint) Kjøre messig har jeg vært meget fornøyd. Har kjørd piggfritt å det sitter som støpt. Smale dekk er jo fordelakti på slaps, noe som vi trøndere har mye av.

 

 

 

Ps: Er intr. vist du finner ut at du skal kvitte deg med felgene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde 195/60 15....Det funka VELDIG dårlig...

Dekket var jo bare halvparten av felgen...ikke noe problem å få på, men forferdelig å kjøre på...fikk heller ikke godkjent det på EU/biltilsyn siden bilen nå "hvilte" på sidene på dekket (sidene ble en del av kjørebanen på dekket)

Har noen 215/60-15 her nå, men de har for stor rulleomkrets.

 

det ideelet hadde vært noen 205 dekk...men har ikke Stro boka så jeg vet ikke rulleomkr på 215/50-15

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roy Hermod Sæternes

Kjører 195/65 15 på 8 toms felgene fungerer greit det. Dette er jo dekk som er vanlige, og som fås kjøpt overalt. Rulle dia. blir vel omentrent den samme som 215/50 15. Felgene er jo brede så det er litt vanskeli å få luft i de når en setter på dekkene, men med høyt trykk kommer de som regel. Går jo evnt. å bruke slange i de. Har hatt 185/65 15 på samme felgene uten slanger så det går ann. Blir litt rart å se på da, felgkanten er jo lengre ut enn dekkbanen.(Noen synes dette er fint) Kjøre messig har jeg vært meget fornøyd. Har kjørd piggfritt å det sitter som støpt. Smale dekk er jo fordelakti på slaps, noe som vi trøndere har mye av.

 

 

 

Ps: Er intr. vist du finner ut at du skal kvitte deg med felgene

ska du ha 2 sætt org sommarhjul no da? kjør me året roindt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte å bruke de originale sølvgrå 8x15" på vinterhjula..

 

så har jeg vintern til å finne noen fine felger til sommerdekka...

hadde egentlig ikke lyst til å kjøpe meg både vinter å sommer felger nå med det samme.

 

prøvde den på slapsføre heromdagen på de slitte sommerdekka.....hehe ikke så bra feste nei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.