#1 Skrevet Januar 2, 2009 Vaska bilen igår, og etter en tur på 2 mil var den så og si møkkskitten igjen, helt håpløst!!! Har dere noen tips for hvordan jeg holde den ren lenger? Den er vokset for 2 måneder siden, kan kanskje gjøre dette igjen nå, men fins det andre triks også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2009 Skvettlapper hjelper, ikke at det er noe pent.. Er bilen i tillegg flat i rompa, så blir den fryktelig skitten bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2009 Skvettlapper hjelper, ikke at det er noe pent.. Er bilen i tillegg flat i rompa, så blir den fryktelig skitten bak. Skvettlapper er ett must synes jeg,hjelper MYE på steinsprut oppover dørene og bortover kanalene også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2009 men skvettlapper på en ny fin bil er vel som å banne i kjerka?? klippekort på den lokale vaskehallen. hehe... det som er dumt er den kulda som setter en stopper for vasking... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2009 Hjelper noe med sealent /voks - dritten løsner ihvertfall greiere. Jeg la på noen lag for et par uker siden ... spyler bilen når jeg har en sjanse å da blir den ganske bra også(95% ren ). Slipper derfor å skrubbe å skure så mye på lakken ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2009 Liiite lyst å sette på skvettlapper, men kanskje jeg er nødt til det. Ja, jeg har A3 så den er jo flat bak, føler det ligger et lag på 3cm med dritt der! Vanskelig å vaske i kulden ja, gamlingene har satt stopper for å vaske i oppkjørselen der, lager jo skøytebane, hehe litt stress å kjøre til statoil hver dag for å vaske også, så er jo bilen skitten når jeg kommer hjem uansett. Blir bare til at jeg bytter ut dritten, positive er jo at det ikke setter seg så godt da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 2, 2009 la vær å kjøre? Får hadde jeg egen vinterbil, det funka jo veldig bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2009 eller la vær å vaske? du sier det jo selv, at den er skitten igjen før du kommer hjem etter du har vaska den? hva i alle dager er vitsen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 3, 2009 Ivareta bilen sin kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 3, 2009 Hjelper å tørke bilen så støv å dritt ikke får en "lim" å feste seg i, men Ikke mye vits i om det er vått ute seff: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 3, 2009 Vask ofte som folk sier, er sikkert innendørs vasking der. Ny dritt er bedre en gammel uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 3, 2009 men skvettlapper på en ny fin bil er vel som å banne i kjerka?? klippekort på den lokale vaskehallen. hehe... det som er dumt er den kulda som setter en stopper for vasking... Har skvettlapper foran på begge bilene bilene mine:) Kanskje ikke så pent men duverden så mye mindre søl på bilen;)Bevarer lakken bedre også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 3, 2009 Vinterlagring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 3, 2009 Vask bilen 1 - 3 ganger i uka, innendørs vaskehall da såklart, tørk av med pusseskinn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 3, 2009 må bare få ut litt frustrasjon her, ta deg en tur i trheim, så sett du pris på at du har vei å kjør på iheletatt her, for veien vår var bort inatt, regner med at brøyte mannskapet hell på enda.. Mvh Stian S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 3, 2009 Vask bilen 1 - 3 ganger i uka, innendørs vaskehall da såklart, tørk av med pusseskinn Pusseskinn riper. Bruk MF håndkle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 3, 2009 eller la vær å vaske? du sier det jo selv, at den er skitten igjen før du kommer hjem etter du har vaska den? hva i alle dager er vitsen da? Vasker du ikke bilen om vinteren? synes virkelig en S4 fortjener bedre enn det. Har vaska den godt i dag og satt den inn i garasjen, lurer på om jeg skal kjøre den ut igjen og kjøre på avfettning og vokse den på nytt i morgen.. Er det helt nødvendig å claye bilen før voks eller holder det med en god runde avfettning? Har ikke clay i huset og er vel stengt over alt imorgen... Har lyst på en vinterbil ja, men har ikke blitt noe enda. Får bli til neste vinter såfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 3, 2009 Jeg ville absolutt clayet først ja. Jeg har noe liggende.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 3, 2009 Vask ofte som folk sier, er sikkert innendørs vasking der.Ny dritt er bedre en gammel uansett jeg vet ikke helt om jeg er så sikker på at ny saltlake på lakken er bedre enn gammel. jo øystein, jeg vasker bilen om vinteren, men ikke så ofte og aldri når jeg vet den kommer til å bli skitten igjen på et par dager. Har ikke tid, penger eller kapasitet til å vaske bil annenhver dag. Var nylig en tur i trheim med bilen, der tror jeg iallefall jeg har kommet til å gitt opp fort med konstant bløt vei (og salt-mudd) i løpet av den tiden jeg var der. Ikke mye vits å vaske før man kjører nordover heller når den blir like ille de første 2 av de 73 milene. To dager etter jeg kom til bodø skulle vi på besøk 12 mil unna, ikke mye vits å vaske da heller. Du sier en S4 fortjener bedre enn det, nå er det vel strengt talt en S4 en A4 med annen motor å interiør så utvendig er det vel ikke så mye forskjell i det hele og store. Lakken er 10 år gammel, derav 2år på autobahn og dermed ikke helt ny. Hadde jeg hatt utstillingsbil hadde jeg kun brukt den på tørre, solfulle sommerdager 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 3, 2009 Vaska bilen igår, og etter en tur på 2 mil var den så og si møkkskitten igjen, helt håpløst!!! Har dere noen tips for hvordan jeg holde den ren lenger? Den er vokset for 2 måneder siden, kan kanskje gjøre dette igjen nå, men fins det andre triks også? Kan garantere deg en ting hvis du virkelig HATER vinteren.... Med quattro vil du ELSKE den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 3, 2009 Har Quattro jeg også men liker ikke vintern for det:p Vil ha sommer og lyse dager døgnet rundt som vi har her= Båtkjøring: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 3, 2009 er noherk med denne vinteren ja.. grei med kulde og sånn så lenge det er tørt på veien.. men her er det jo kulde og varme om hverandre.. veksler jo fra - 2 til +2 på 500m. bilen blir møkette når du rygger ut av vaskhallen.. men har to biler jeg.. vasker den ene på kvelden etter jobb og lar denstå der, og kjører den andre hjem.. skal få vasket, polert og waxet audin nå jeg.. fått en slave til å gjøre dette for meg nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 3, 2009 vask når det er skikkelig KALDT..vasker du bil i -14 og klarer å tørke hele bilen,så er den rein i maaange dager etterpå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 3, 2009 men du ligger inne med lungebetenelse, koldbrann i fingrene og har en isklump av en bil om du ikke klarer det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 3, 2009 vask når det er skikkelig KALDT..vasker du bil i -14 og klarer å tørke hele bilen,så er den rein i maaange dager etterpå... ja, om man er heldig å få oppleve den temperaturen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...