Anbefalte innlegg

noen som vet hvor jeg får kjøpt prickbort på mer en 1l flasker rundt elveum eller på nettet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilextra selger i hvertfall.. men om det er på elverum vet jeg ikke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket Statoil?

De har det i hvert fall her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilextra på hamar så skal sjekke der, statoil har bare flasker på 1l

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

No offence, men hvorfor trenger du større flasker? Skal du bruke Prickbort hver gang du vasker bilen...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.godkjemi.com

 

 

Prickbort går det mye av, selv har jeg snart brukt opp en 10liters dunk siden engang på forsommeren 2008. For oss østlandsbilister mener jeg at prickbort nesten er uunværlig, vi som kjører i salt/slapsføre store deler av vinteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører en da ikke rundt uten voks på bilen... ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører en da ikke rundt uten voks på bilen... ?

 

Jo... Prickbort fjerner alt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker ikke det hver gang nei, bruker på 2 biler så går fort litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

godkjemi som sagt her..

Flere Bilxtra skal ha dette, men enkelte har ikke og himler til og med med øya når man spørr..

- eks Drammen

 

Jeg skal snart bestille ny 5L på godkjemi!

Prickbort er overlegent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører en da ikke rundt uten voks på bilen... ?

 

 

Prickbort fjerner ikke Duragloss 111 forsegling ihvertfall.

La på bilen min tidlig i vinter og brukt avfetting flere ganger uten å rebehandle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort fjerner ikke Duragloss 111 forsegling ihvertfall.

La på bilen min tidlig i vinter og brukt avfetting flere ganger uten å rebehandle.

 

Hmm... fjernet min.. Hehe.. Nå er vell jeg overlegen kresen på beading da, så har vell noe med det å gjøre.. hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det er jo en fin måte å sjekke om sealeren eller voksen fortsatt er til stede, så ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prickbort hva er det a? noen man vasker bilen med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petroleumsbasert avfetting. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petroleumsbasert avfetting. :)

 

Det må jeg prøve ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er desverre et godt hopp til neste kvantum hos oss.. 30L.. En fyr som bestilte uten å hente. God pris Vegard!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

såpass ja Ole K. pris på den da?

Får dere ikke tak i midre asså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.godkjemi.com

 

 

Prickbort går det mye av, selv har jeg snart brukt opp en 10liters dunk siden engang på forsommeren 2008. For oss østlandsbilister mener jeg at prickbort nesten er uunværlig, vi som kjører i salt/slapsføre store deler av vinteren.

 

Er det noen andre online butikker som forhandler enn http://www.godkjemi.com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker ikke avfettning mer enn ca 2-3 ganger i året på min bil. Om vinteren blir den bare spylet, da jeg liker å tro at man skåner lakken mer enn å avfette og gni rundt møkka i lakken. er jeg inne på noe eller er det bare dumt..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen andre online butikker som forhandler enn http://www.godkjemi.com?

 

Jeg handler stort sett alt mitt hos http://www.blankbil.no

Knallgod service og kort leveringstid. Kjøpte en 25l dunk der i høst, suveren på asfaltflekker og vrien dritt.

Jeg har dog annen avfetting til dagligvask om sommern, til fjerning av insekt osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker ikke avfettning mer enn ca 2-3 ganger i året på min bil. Om vinteren blir den bare spylet, da jeg liker å tro at man skåner lakken mer enn å avfette og gni rundt møkka i lakken. er jeg inne på noe eller er det bare dumt..?

 

Du er helt klart inne på noe, men det må fortsatt mer til enn bare spyling på vinteren fordi vi vil ikke ha saltet liggende på lakken og det samme med asfalt.

Å fjerne asfalt, salt og møkk før håndvask er viktig for å vaske skånsomt, derfor bør man bruke f.eks. prickbort som nevnt over til salt og asfalt, og en annen type såpe/vannbasert avfetting for å fjerne generell møkk og roadgrime før håndvask.

 

Det er også viktig å beskytte bilen i form av voks eller forsegling, og det er ingen kunstverk å gjøre dette selv lenger:)

Ta en titt på Detailersclub.no der står det veldig mye nyttig ang vedlikehold av bil og lakk

 

Edit: ved å avfette, såpelegge og høytrykksspyle før håndvask slipper du å dra dritten rundt med washmitten/svampen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blankbil har både 5 og 10 liters dunker.

Uansett så er prickbort ganske mild mot voks og forsegling hvis den påføres våt bil, og den tar veldig masse møkk;) Eg har brukt prickbort sikkert 10 ganger på bilen min med 2 lag SW shield og den beader fortsatt like bra....

Så det at prickbort fjerner alt er bare tull ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen på lakkforsegling tidligere i år og da kjøpte jeg prick bort av han som

gjorde jobben.. Har bare brukt den når jeg har fått bilen full av asfalt, men den funket

veldig bra og skadet ikke lakkforseglinga, så jeg er veldig fornøyd;)http://www.blankbil.no

god service og kort leveringstid;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker prickbort nesten hver gang jeg vasker bilene. Har lagt på Autoglym HD voks, prickbort fjerner i hvertfall ikke den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.