Den evige søken etter den perfekte is

Anbefalte innlegg

jepps akkuratt hva som står .

Driver å søker rundt etter vann som tilater kjøring på isen.

vet det er blitt observert at det har gått et type isbaneløp oppe på et vann ikke langt fra ulsberg. Noen som vet noe om dette ?

 

Ellers hvis noen vet av et vann e.l så gi meg et tips så skal jeg oppsøke dem som har ansvaret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet av ett stort vann på Fosen.

Der er det fritt fram og kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kringsvannet det da eller? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepps akkuratt hva som står .

Driver å søker rundt etter vann som tilater kjøring på isen.

vet det er blitt observert at det har gått et type isbaneløp oppe på et vann ikke langt fra ulsberg. Noen som vet noe om dette ?

 

Ellers hvis noen vet av et vann e.l så gi meg et tips så skal jeg oppsøke dem som har ansvaret.

 

Du våger deg vel ikke ut på Laugen ? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er oppvokst på Ulsberg, og har aldri hverken hørt om eller sett noe vann man kan kjøre på...

Kommer ikke på andre vann til slik bruk heller... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey , det er jo ikke lange veien i fra Leksvika :)....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger både i Rissa og Leksvik kommune faktisk.

Du får ta turen, så skal jeg ordne me rullekake i versted:-P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt på flere vann på Bjørkelangen, er vel 2-3 vann der som egner seg. Om det er lov tviler jeg på, men sjelden det er politikontroller midt utpå der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du våger deg vel ikke ut på Laugen ? ;)

 

må si laugen frister ja , 50 cm is no , men med regulert vann under så holder et bare med å gå på skøyter der gitt :)

 

Siden det er for å få til et lite arragement for lokallaget (region ) eller klubben da , så er det vel å holde seg på rett side av lov, kommune og annet regelverk som de skulle finne på å legge på :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger både i Rissa og Leksvik kommune faktisk.

Du får ta turen, så skal jeg ordne me rullekake i versted:-P

 

Får høre om GTE 80`n har lyst til å ta en tur :D

Hadde jo vært gøy ,Skulle fått med Vidar også når S2`n blir grei :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med dette? :D Fant en artikkel i Byavisa idag (Link) Åre, Sverige (2 timer fra trondheim?) har jo lenge hatt en isbane, men denne har vel vært forbeholdt svært få.. nå ser det ut som det er åpent for nesten som helst:

 

http://www.kallautolodge.com//index.php?option=com_content&task=view&id=35&Itemid=150

 

 

Om en ikke får låne banen har de evt egne kjørekurs der en kjører med det som fins av diverse porscher med isdekk... 3500 svenske riktignok, men hvor ofte får man delta på noe sånt? :)

 

http://www.kallautolodge.com/images/stories/PDF_doc/porsche_ice_driving.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med dette? :D Fant en artikkel i Byavisa idag (Link) Åre, Sverige (2 timer fra trondheim?) har jo lenge hatt en isbane, men denne har vel vært forbeholdt svært få.. nå ser det ut som det er åpent for nesten som helst:

 

http://www.kallautolodge.com//index.php?option=com_content&task=view&id=35&Itemid=150

 

 

Om en ikke får låne banen har de evt egne kjørekurs der en kjører med det som fins av diverse porscher med isdekk... 3500 svenske riktignok, men hvor ofte får man delta på noe sånt? :)

 

http://www.kallautolodge.com/images/stories/PDF_doc/porsche_ice_driving.pdf

:tilber:

Har du tatt forbindelse med dem? Dette ser VELDIG aktuelt ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne hatt et lite "fellestreff" for begge trøndelagsfylkene på isbanekjøring.

 

Hvis de kunne leid ut banen ei helg hadde det vært supert da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bare å ringe å spørre det Vidar :) ser de har en liten asfaltbane også. kanskje en kunne ha startet en tradisjon her. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ser det ut på Fosen-isen...

Ser ikke så godt dimensjonen av det. Men stort nok.

Og som vanlig litt for glatt:-)

07022009024 (Large).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så veldig bra ut! Håper det holder seg til helga... Kanskje vi kan ta en ny tur!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bare å ringe å spørre det Vidar :) ser de har en liten asfaltbane også. kanskje en kunne ha startet en tradisjon her. : rolleyes

 

Hva skjer, hva skjer?

 

For oss som har seriøse abstinenser for isbanekjøring og ikke kunne stille til Funesdalen..

Hva skjer.....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel kommet litt mye snø de siste dagene, samt at det er meldt mye snø... Så ser vel litt dårlig ut denne helga...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på iskjøring på bjørkelangen i helga jeg:)

Om det blir for mye snø tar jeg traktoren og henger på fresen bak, så blir det bane der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.