Jippi det snør i fredrikstad

Anbefalte innlegg

Nå kommer snøen folkens......

ikveld blir det ut sammen med noen kompiser og har med kamer\video kamera. kan bli morro dette første gang med quatro for meg på glatta og, bare kjørt rwd før og noien store 4wd biler da.

 

Blir jo faen meg som en liten unge når man ser snø for første gang:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jippi!

 

Har sakt fra til fruen, at i kveld blir det ut på tverra!

 

Har heller ikke vært i besittelse av 4wd på vinterføre tidligere, så dette blir morro! Er fra Kirkenes opprinnelig, så jeg har vel i grunden kjørt mer på glatta enn på bar assfalt tidligere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akurat vært en tur på rolvsøy veien (bare måtte ha noe på bensin stasjonene se;)

 

alle ligger jo i 30 på rolvsøy veien. men andre sånn som meg kommer i andre feltet på tverra i 3 gir med lange stikkflammer ut av potta:D

 

sett mange alerede som står langs veien opp til bolig feltet der jeg bor. men hadde ingen problemer jeg, selv med dårlige sommerdekk

 

bare spise og ut og leke seg:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sysn ikke det var noe spesielt spennende med 20" med 285-30 dekker jeg, riktignok syns jeg det er spennende med snø og glatta, men når man ikke kom seg noen plass så måtte jeg bare få bilen min inn under tak og ta reserve bilen min i bruk, den hadde vinterdekk så da blir det litt sladding alikevel. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sysn ikke det var noe spesielt spennende med 20" med 285-30 dekker jeg, riktignok syns jeg det er spennende med snø og glatta, men når man ikke kom seg noen plass så måtte jeg bare få bilen min inn under tak og ta reserve bilen min i bruk, den hadde vinterdekk så da blir det litt sladding alikevel.

 

Ikke noe særlig det nei. kjørte bmw E-34 525 med hjemme snekra turbo motor ifjor. når snøen kom da hadde jeg helt blank sliytte 275\40-18 dekk. sto rolig på rett vei. umulig og bevege seg:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så på nyhetene igår kveld fra fr.stad brua...så ut som enkelte hadde STORE problemer ja...med sommerdekk vel og merke.

 

Spørs om ikke jeg må legge om selv en av dagene....hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje lurt å legge om selv om man kommer seg fram. Om man har sommerdekk når man egenlig skulle hatt vinterdekk, slik som i dag, får man all skyld i ett forsikrings oppgjør om det skulle hende noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører ikke 1 meter jeg med sommerdekk nå...kommer vel ikke frem heller..så det er bare å legge om ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snø er jo topp! Det betyr sidelengs kjøring! Dette er min første sessong med 4wd noe som er fantastisk morsomt og ikke minst effektivt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en tur innom noen parkeringsplasser i går kveld og til min store forundring var det smekk fult av ivrige breisladdere! Så det ser ut som det er mange som trives i snøen om dagen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moro med snø ja, selv med fwd! :D Jeg og dama var ute og tok noen runder på noen parkeringsplasser langs rv111 på vei hjem igår.. Mye moro med snø gett, hehe..

 

Mange som sliter også ja, brukte 1time og 20 min fra greåker til kråkerøy igår ved sju-åtte tida.. Stod i kø i 30 min fra domkirken og bort til kråkerøybrua( er vel sånn ca. 30sekunder kjøring normalt?? :) ).. Parkerte bilen og gikk over, dytta igang en transit som stod fast og køen løsna, typisk : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo fullstendig kaos når det første snøfallet kommer. Mange med sommerdekk enda tror jeg. Tenkt noe mer på bmw knut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en del som fortsatt har eller iallefall hadde sommerdekk igår.

 

Opprinnelig postet av Dag Thomas Svendsen

Tenkt noe mer på bmw knut?

Hysj da.. ;) .. hehe.. Har ikke tenkt så altfor mye, men det blir uansett kun hvis jeg kan beholde coupeen da. Kommer ikke til konvertere helt om jeg i det hele tatt konverterer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg skal la være å "banne" :D... Var nok bare et svakt øyeblikk ;)

 

TILBAKE TIL TOPIC NÅ!!! :D;):P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit nok at det er litt morro å leke seg på glatta med bilen, men den gleden forsvinner fryktelig fort når man kommer hjem etter en tur ut, bare for å se at den jævelen har måka igjen plassen som man har spadd frem til bilen tidligere på dagen.

Lurer på om han står klar oppe i gata for å måke igjen plassen min så fort den er måket ferdig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, om ikke naboen gjør det, så er det brøytebilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hulke snufs... nå forsvinner all morroa igjen... : gråter :

 

Fikk et lite referat fra Martin, ang en sølv farget RS2 og noen stikkflammer på FMV plassen Mats!! Stemmer det eller...Hehe : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke tilfeldigvis på torsdag forrige uke? Var på Gressvik(!) og hørte noe vanvittig til gassbruk i retning mot FMV :D

 

Synd all snøen forsvinner like fort som den kommer her i østfold. Kan vel ikke regne med annet..... : oppgitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.