Anbefalte innlegg

Skal begynne å sveise eksos nå, og fant ut at jeg ikke hadde noe skikkelig kapperedskap foruten en 125mm vinkelsliper.

Er det noe som har en egen metallkutter jeg kunne lånt et par dager, evt. vet hvor jeg kan få tak i?

Sjekket med pris på Bosch sin, og han skulle ha en "kompis-pris" på 2600,-(!!) :(

I nødfall blir det vel 230mm Vinkelschleifer, da.....

 

PS! Tror dere ikke idiotene på TESS gav meg Mison AR istedet for Mison 18....grrrrr... *sprut fres pssssjt*...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har en rørkutter av kjedetype som er utrolig mye enklere å bruke enn vinkelkuttere og lignende. Det blir attpåtil helt vinkelrette snitt uten skjevheter. Den reddet meg når jeg skulle ta av det gamle eksosanlegget på min bil for ca 1 år siden. Da hadde eksosen stått på siden September 1986 og var umulig å skru fra hverandre. Den kommer til på trange steder også. Anbefales!!!

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=16071

 

Archive%5CProduct_images%5C20%5CHuge%5C2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres nesten for godt til å være sant ut...: klø :

Har ikke biltema her i traktene, men kan jo kikke rundt på møkkanomen og bilsextra..

 

Glemte å nevne at det er 60mm rør med 2mm gods, skulle det være av interesse....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Dag Sverre Skytterholm

Høres nesten for godt til å være sant ut...: klø :

 

Jeg vet, jeg var litt skeptisk selv når jeg kjøpte den, men den funker helt utrolig greit!

 

Har ikke biltema her i traktene, men kan jo kikke rundt på møkkanomen og bilsextra..

 

Hvis ikke så har Biltema postordre...

 

Glemte å nevne at det er 60mm rør med 2mm gods, skulle det være av interesse....

 

Tror ikke det skulle være noe problem nei. Det står i katalogen at den greier rør Ø 19-83 mm, og du behøver bare vri 1/4 omdreining for å kappe et rør. Dermed kan den også brukes på å demontere rør som skal fjernes under bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med den gassen du har fått er det bare å sette igang å sveise turbo-innsug og alu veltebur Dag .. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sverre Andre Blindheim

Med den gassen du har fått er det bare å sette igang å sveise turbo-innsug og alu veltebur Dag .. :)

 

Jepp jepp!

Mison AR kan KUN brukes til aluminium, noe som ALDRI var nevnt jeg skulle sveise. Vi var enig om Mison 18, og det var det jeg betalte for. Nå når jeg skulle ned å bytte, så kunne jeg plutselig ikke bruke den heller, da måtte jeg LEIE 20-liter Mison 2, som kun brukes til rustfritt og ikke svartstål...

Men Mison 18 kan jo brukes til begge deler ved bruk av rørtråd, noe som jeg måtte si til han 10 ganger før han gadd å slå opp i katalogen og bite den sure sokken i seg!!...what a gang!!

 

jarra...begynner å bli klar til Idre da?!..må vel ta å sette inn litt penger på en konto snart...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TESS i Ålesund ga jeg fullstendig opp ganske fort.. Makan til elendig service, påståelighet og fullstendig mangel på hjelpsomhet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eyvind Spangen

TESS i Ålesund ga jeg fullstendig opp ganske fort.. Makan til elendig service, påståelighet og fullstendig mangel på hjelpsomhet..

 

Stemme det........ Litt offtopic dette, men jeg leverte inn en batteridreven panasonic slagdrill(ekte slagdrill...) jeg har på jobb som slaget var ødelagt på, og fikk beskjed om at dette var min egen feil da verktøyet ikke tålte støv... HALLO??Hva brukers en murdrill til? Og hva blit det når man borrer i mur? Jo støv... Og dette tåler den ikke, så firma måtte fint betale for rep.... Siste maskin kjøpt der ifra våres firma.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel omtrent det samme som at gummistøvlene dem selger ikke tåler vann....:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.