Kjøpt ny bil :) (Audi A4 1.8T 00 mod)

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny bil i Desember ifjor, da jeg plutselig bestemte meg for å klaske til å kjøpe min "oppnåelige drømmebil". :)

En på jobben skulle selge sin A4 1.8T -00 modell, og etter en prøvetur var det avgjort - den var min.

Etter mye om og men (fy **** Nordea er en vanskelig bank når man er under 23) ble lånet fikset og bilen overtatt.

Fikk ha bilen i ett, 1,, døgn, før jeg tok flyet til Tromsø og gamlingen. Ble ikke mange timers søvn den natta... ;)

 

Er en orginal Audi A4 1.8T 2000 modell med sportsunderstell, sportsstoler, aut. klimaanlegg, el. vindusheiser x4 oog, tja - det er det tror jeg :P

 

 

Måtte prøve meg i Paint ;p

DSC00071redigert22222.jpg

 

 

 

DSC00075redigert.jpg

 

 

 

Pokkers biler som sku stå der. Var sykt kaldt og vind så klarte ikke vent...

DSC00072redigert.jpg

 

 

 

DSC00050-2.jpg

 

 

 

DSC00053.jpg

 

 

 

Et bilde jeg tok fra da jeg og pappa kjørte nedover fra Tromsø. Syns det ble kult :P

DSC00047.jpg

 

 

 

Er utrolig fornøyd med bilen til nå. Helt fantastisk å kjøre. Jobber i Glomfjord så jeg kjører den strekka noen ganger på måned og den ligger utrolig godt på veien, både på snø og asfalt.

Vurderer om jeg skal chippe den til våren. Noen erfaringer å dele om dette? TS-Racing?

 

PS: Da har jeg en stk. flott Audi 100 2.2 1984 til salgs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

grattis mæ ny bil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :D Har ingen gode bilder av interiøret, må vent til det blir lyst en dag.

Eneste som "mangler" er quattro, men det får bli til neste bil. Økonomien tillot ikke det denne gangen. Hardt å vær lærling å kjøp sæ finbil ;)

 

Bård: Kan det være du som har en nøyaktig lik bil? Har sett en samme flere ganger i byen...

 

Edit: Japp, det var du. Så presentasjonstråden din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben...

Blir det gjort noe utsenemssig på bilen?

Og skal du ha filteret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært med i nesten ett år, men takk! Har ikke vært så aktiv verken her eller på treff o.l. Satser friskt i år. :)

Useendemessig, tja. Sykt pen i utgangspunktet. Står å beundrer den nesten hver gang jeg går forbi osv... Har egentlig ingen planer om utseende utenom nye baklykter (vil ha LED-lys som er sotet mørk) og muligens nye frontlykter. Egentlig er dem som er nå fin nok, alternativet er angel-eyes - og det er jeg lei av. Devil-eyes vil ikke passe om ikke resten av bilen er fiksa på.

Ellers blir det 17" og chip til våren. Kuleste hadde vært Porchefelger, men der stopper nok lommeboka meg. RS4- (type2) eller RS6-felger blir det mest sannsynlig.

4 stk 16" på nye Michelin 205/55/16 (?) selges.

 

 

Tenkte noen alà dem: 06789.jpg

Om noen vet av slike med LED - rop ut!

 

 

Jepp, det tar jeg gjerne! Er i Glomfjord hele denne og neste uke. Kan kanskje møtes i helga?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag var det tid for å montere luftfilteret jeg kjøpte hos Stein-Erik Stenersen. Filteret kommer fra TS-Racing og er et av gitterstål (tror det heter noe slikt?), tørt selvfølgelig.

Fikk faktisk sånn "flapp-flapp"-lyd når jeg slipper gassen, noe alà rallybiler, bare lavere og ikke like lys. :D Meget fornøyd ung herremann idag!

 

 

 

Slik var det da jeg startet: (jada, vet det trengs en motorvask..)

Konfilter-montering001.jpg

 

 

Konfilter-montering003.jpg

 

 

Denne sleit jeg faktisk lenge med å få av.

Konfilter-montering007.jpg

 

 

Så etter en tur til Bodø Bil (der det ikke var mekanikere som kunne hjelpe) og etterhvert Auto Parts, endte det opp med dette:

Konfilter-montering009.jpg

 

 

Endelig (nesten) ferdig. Skal stripse kablene skikkelig på mandag.

Konfilter-montering011.jpg

 

 

Gammel og ny :P

Konfilter-montering010.jpg

 

 

Kablene stripses som sagt på mandag og etterhvert (hmm) blir det vel et varmeskjold mot motoren. Trekker litt varmluft nå. Hvis jeg virkelig setter igang skal jeg lage til noe som fører kald luft inn. Tips mottas med takk!

 

 

 

Et par bilder jeg må ta med. Kjøpte meg kamera igår, så har blitt en lang fotosjut i dag..

DivbilderAfyra017.jpg

 

DivbilderAfyra005.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble et par interiørbilder idag også. Så har dere sett det da.

 

DivbilderAfyra021.jpg

 

DivbilderAfyra022.jpg

 

DivbilderAfyra023.jpg

 

 

Skiltplata har kommet på.

Interirbilder004.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var bilen chippet og det ble futt nå ja. Forbikjøringer går lett som bare det nå, uansett gir. Skal være ca. 193 hk og 320 nm nå. Det viste seg at resirkventilen er slapp/ødelagt, den slipper ut luft hele tiden. Så jeg har for øyeblikket ikke fullt turbotrykk, men en ny blir montert nå på mandag.

 

Edit: RS-4 frontfanger og bakfanger er også kjøpt inn. Neste måned blir sideskjørt og 17- eller 18-tommere kjøpt inn. Noen som vet om en eller annen som tar på seg lakkeringsjobb?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen bil Pen bil:) km og kor mye måtte du ut med?

 

Angående Porche felger:) Så Ambefaler jeg disse:) Cup 17" 7.5" foran og 9.5" bak ;)

 

trulsa42.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha! :)

Nå har den gått (hmm) 147 000 km. Ga rett over 100 store for den.

 

Ja, dem passa bra! Jeg klarer bare ikke bestemme meg for felger, hadde samme problemet ifjor til gamlebilen. Det endte med at stålfelgene ble værende på...

Vil helst ha lik bredde framme og bak, ev. bruk spacer for å få dem lik (hvis man trenger det?).

 

 

 

Edit:

 

Fått montert dump idag. Resirkventilen var "slapp", hadde ikke fullt turbotrykk. Fikk testet idag etter bytte og nå lader den 1.0-1.1 bar.

 

Kjekt å jobbe hos morfar :)

dumpmontering003.jpg

 

Gammel og ny.

dumpmontering007.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med 7.5" foran så er den kant i kant med hjulbuen. Og med 9.5" bak så er den kant i kant:) Regner med det er det du er ute etter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, må få dem til å være kant i kant. Men jeg vil ha muligheten til å bytte framme og bak, hvis det skulle trenges. ;)

Vil en spacer får dem langt nok ut bak? Dessuten er felgene jeg nå har snirklet meg inn på kun i 8" bredde, vil det funke framme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8x19 er vel skudd på disse? evt 8,5 x 19 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, må få dem til å være kant i kant. Men jeg vil ha muligheten til å bytte framme og bak, hvis det skulle trenges. ;)

Vil en spacer får dem langt nok ut bak? Dessuten er felgene jeg nå har snirklet meg inn på kun i 8" bredde, vil det funke framme?

 

8" går helt fint foran. En spacer vil få de langt nok ut ja. hvilken et er det på felgene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8.5"x19" går berre godt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var nye felger kommen i hus og på biln :)

Skal av imorra og få en skikkelig vask og polish.

8x18 med 225-45/18. Blei en smuule høy nå :P Blir bra når senkesettet kommer.

 

SANY0154.jpg

 

SANY0157.jpg

 

SANY0158.jpg

 

SANY0159.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finfin bil, få på en 20mm spacer å lengre bolta bake, så blir det bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De felgene passet bilen utrolig bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen bil Patrick :)

Men bakkekontakt søkes ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, tenkte først at jeg måtte få bakkekontakt! ;) Ja stemmer det, er i tvil om jeg vil ha ny bil eller beholde denne. Blir den beholdt må det vel senkes!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å si ifra vænnen, så bestill æ senkesett tell dæ... ;)

kan til å me vær æ har på lager... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke førr å stjæl trådn din Patrick ;)

Men Nina, kan du skaff coilovers te Audi A4? :) Isåfall korsn pris og korsn merke?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.