#1 Skrevet Januar 19, 2009 Hei. Eksosen på s4'n min er av hjemmelaget type som tar nedi overalt. Dette har nå ført til at jeg har eksosprupp foran ett sted. Manifolden er vel heller ikke så glad i alle bevegelsene på denne. Jeg trenger også ny downpipe, da det er en bulk i den som er der, og de orginale er jo kjent for sin "gode" flow i de flotte svingene under der. Bakpotte fra remus sitter allerede på bilen, så jeg tenkte at den kunne vel kansje brukes igjen. Det har seg slik at jeg hadde ikke budsjettert for full ny eksos enda, men denne pruppinga kan vi ikke ha noe av. Derfor lurte jeg på hvor jeg kan skaffe dette billig? Jeg trenger da eksos fra turbo og til bakpotte. En racekatt må vel også på plass, slik at jeg kan vise bilen min til de høye herrer uten å få pekefinger og lapp. Etter hva jeg har skjønt, lønner det seg å gå for rustfritt, selv økonomien er smal? Det jeg ser for meg er vel egentlig en downpipe som ikke deler seg i to, og går over i en racekatt, deretter rør bakover til potta som allerede er der. Er dette noe ferdig jeg kan bestille, eller må det lages til? Hvor bør jeg henvende meg? Jeg vet vel at jeg kommer til å få mange som sier "Trond Gundersen" og "BN-Pipes" nå, men som jeg forstod det, så lå dette på noe rundt 12 kun for catback, og det har jeg ikke rett og slett. Og jeg trenger jo i tilleg DP og pusekatt %&/&*#¤, jeg som skulle spare til RS2-oppsett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2009 Skal du ha billig kjøp simons, noen her på forumet som har det og de er fornøyde det er rustfritt, men ikke sveiset, det er valset. Jeg fikk pris tilbud for morro skyld på komplett catback fra mekonomen på 4950,-, da mangler du kun cat og DP 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2009 Du finner kanskje litt info her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1478688#post1478688 Driver selv å leter etter eksos til S6'en. Har lyst på 3", men vil ikke ha noe som bråker fryktelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2009 Billigste alternativet er Simons, evt å bestille fra 034 motorsport. Med økning i dollarkurs er ikke det like gunstig som det engang var. Hadde gått for Simons hadde jeg vært deg med stramt budsjett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2009 Bare pass på at nesten alle 3" anlegg henger ganske lavt, enkelt og greit fordi røret blir stort. Et anlegg med dobbelt 2.5" er en bedre løsning, men som oftest en god del dyrere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2009 Jeg har ikke vært nedi med simons 3" anlegget mitt enda. Kjører med H&R 40mm senk. Simonsanlegget ligger godt oppunder bilen, tror faktisk det er bedre klaring med simonsanlegget mot for orginal anlegget. Jeg kjører med org. DP, men med cat-erstattere fra BN-PIPES. Lyden er diskret på lavt turtall, men god femmerlyd ved pådrag. Lite/ingen resonnans. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 22, 2009 Ser ut til at det blir Simons da, hvordan er passformen på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 22, 2009 Ser ut til at det blir Simons da, hvordan er passformen på dette? passformen er upåklagelig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 30, 2009 Får man kjøpt 3" Simons hele turen? Noen som vet hva det kommer på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 30, 2009 Som jeg skreiv over så får man komplett simons rustfritt for under 5.000 på f.eks mekonomen. Men er downpipe på s6 som er flaskehalsen, så det er på den man absolutt burde begynne om man tenker effekt og helse til motoren. Tenker man "jeg vil kjøpe meg lyd for 5k" så kjøper man eksos først. Downpipe får man fra ferrita til 3k. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 30, 2009 Downpipe får man fra ferrita til 3k. Er dette direkte fra Ferrita eller via noen forhandler i Norge? Tenker på å bestille meg en slik selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 30, 2009 (endret) Kan gå god for at det rustfrie simons\ray eksoanlegget i 3" er veldig bra.Både kvalitet og passform + lyd.Det er mye bedre enn jeg hadde forventet.Kjører med dette selv på min.Ingen resonans eller noe som slår inni noen steder, enkelt å montere, gir det også + for at de har byttet ut eksosklemmene sine til skikkelig saker nå også i ettertid. Kjøp 3" DP fra 034,så har du hele anlegget for sikkert 7k i 3" hele veien. link til norsk ferrita forhandlerhttp://www.ferrita.no/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 30, 2009 hvor kjøper dere simons 3"? Er det på mekonomen? Noen som har delenr? Skulle ha hatt nytt anlegg på min 200 20v. regner med at det tiil s6 passer uten altfor mye ombygg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 30, 2009 Eks: http://www.pedersens-racing.no/bil/Simons/ http://www.simons.se/NH/distributorer.htm Delenr ligger under her: http://www.simons.se/Katalog/AUDI_SIMONS_SPORTSYSTEM_EXHAUST.htm hvor kjøper dere simons 3"?Er det på mekonomen? Noen som har delenr? Skulle ha hatt nytt anlegg på min 200 20v. regner med at det tiil s6 passer uten altfor mye ombygg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 30, 2009 ferrita dp har vel f.eks eksosmestern, 3k +frakt tror jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 30, 2009 Kan gå god for at det rustfrie simons\ray eksoanlegget i 3" er veldig bra.Både kvalitet og passform + lyd.Det er mye bedre enn jeg hadde forventet.Kjører med dette selv på min.Ingen resonans eller noe som slår inni noen steder, enkelt å montere, gir det også + for at de har byttet ut eksosklemmene sine til skikkelig saker nå også i ettertid. Kjøp 3" DP fra 034,så har du hele anlegget for sikkert 7k i 3" hele veien. link til norsk ferrita forhandlerhttp://www.ferrita.no/ Downpipe på 034 koster 495 + frakt? tja 105 dollar.. dvs 600 dollar x 7 + mva = 5250 kr kun for downpipe fra 034, når dollarn er så sterk er det idiotisk og handle fra us og a. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 30, 2009 De som har sveiseutstyr eller en nabo som har så koster byggesett fra Ferrita ikke så voldsomt... Simons sitt er enda rimeligere, det som tar tid er jo seff downpipe, men er forholdsvis romsligt på disse kontra andre biler, så om man har tid og anledning kan man få downpipe for 600kr kontra 3000kr ferdig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 30, 2009 Jeg for min del har nå kjøpt 3" DP av "Espen Solbakken" her på forumet, og bestiller meg racekatt fra h2m straks (http://www.h2mracing.se/webbutik/product_info.php?cPath=1024_1167&products_id=2978) Så tipper jeg at jeg går for simons eller noe liknende. Har hørt at gutta på Svendsen eksos i tønsberg er bra, og i og med at det må sveises litt for å få på plass flexirør og katt på dp'en, så tenker jeg at jeg tar turen dit. De forhandler Simons også. Får høre med de hva de kan gi god pris på Er det noe vits med eksosbandasje på DP'en? Når den først er ute av bilen, kan jeg jo pakke den inn om det har noe for seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 31, 2009 tja, er litt sent ute, men kan anbefale Custom Aut Craft fra luxemburg. prat med paul der, har han ikke så lager ham. han hadde ikke til V8 da jeg spurte, så da laget han et eksemplar til meg for latterlige 3200 kroner og det har han nå liggende tilsalgs som standard for V8. rustfritt med krommede potter. dobble 2,5 eller 2 1/4. flott lyd billig og bra. høy kvalitet på sveisene. meget meget bra. han har til mange modeller og har han ikke din så lager han. rask levering. jeg hadde mitt på to uker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 31, 2009 Snakket med Mekonomen nå og de var ikke sikker på om simons anlegget var rustfritt... Noen som kan bekrefte dette? I såfall så kjøper jeg det asap (jaja... da var jo sveiseapp,maske og gass til 9k bortkasta ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 31, 2009 tja, er litt sent ute, men kan anbefale Custom Aut Craft fra luxemburg. prat med paul der, har han ikke så lager ham. han hadde ikke til V8 da jeg spurte, så da laget han et eksemplar til meg for latterlige 3200 kroner og det har han nå liggende tilsalgs som standard for V8. rustfritt med krommede potter. dobble 2,5 eller 2 1/4. flott lyd billig og bra. høy kvalitet på sveisene. meget meget bra. han har til mange modeller og har han ikke din så lager han. rask levering. jeg hadde mitt på to uker Link? mer info pls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 31, 2009 Simons anlegget: http://www.simons.se/Katalog/AUDI/AUDI_S4_S6_C4_2.2_Turbo_Avgassystem_Simons_Exhaust.htm http://www.simons.se/Bildarkiv%20system/047-H2DR_Rostfritt_avgassystem_Audi_S4_S6_C4_2.2_Turbo_Simons_stainless_exhaust.htm Det står ihvertfal Simons Stainless Exhaust i webadressen her på den siste linken eg la ut. Hvilken pris fikk du på dette da Jan? Og lang leveringstid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 31, 2009 Snakket med Mekonomen nå og de var ikke sikker på om simons anlegget var rustfritt... Noen som kan bekrefte dette? I såfall så kjøper jeg det asap (jaja... da var jo sveiseapp,maske og gass til 9k bortkasta ) Har lest at det er rustfritt, men falset i skjøtene, ikke sveiset. Så visdu kjøper det kan du sveise skjøtene:) Samt sveise deg downpipe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 31, 2009 tja, er litt sent ute, men kan anbefale Custom Aut Craft fra luxemburg. prat med paul der, har han ikke så lager ham. han hadde ikke til V8 da jeg spurte, så da laget han et eksemplar til meg for latterlige 3200 kroner og det har han nå liggende tilsalgs som standard for V8. rustfritt med krommede potter. dobble 2,5 eller 2 1/4. flott lyd billig og bra. høy kvalitet på sveisene. meget meget bra. han har til mange modeller og har han ikke din så lager han. rask levering. jeg hadde mitt på to uker Ta noen bilder av det og spill inn lyden a:) Er vel denne siden her http://homepage.internet.lu/customautocraft/main.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 31, 2009 2 x 2,25" som sitter orginalt flower vel bedre enn 3" ? 3" = 7,62cm /2 = 3,81 x 3,81 = 14,5161 x 3,14 = 45,58 2 x 2,25" = 5,715cm /2 = 2,8575 x 2,8575 = 8,1653 x 3,14 = 25,63 x2 = 51,27 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...