#101 Skrevet Februar 19, 2009 det der så jo veldig bra ut, var de muligheter for annen stuss eller var det kun den med 2 utblås? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#102 Skrevet Februar 19, 2009 vis du skal ha andre må du kappe og sveise på 8" loffene selv, om det er det du skal ha:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#103 Skrevet Februar 19, 2009 Har selv vært innom Svendsen Eksos i Tønsberg og hørt litt med de. Har jo nå 3" DP og racekatt liggendes, så det blir å sveise på flexirør, lage til en flens etter den, deretter sette flenser på katten på begge sider (skal ha mulighet til å sette inn et rør der istedet) og så tilpasse rør frem til Simons anlegget. Denne jobben inkludert anlegget fikk jeg til 6800 kr. Syns det var helt OK i og med at selve anlegget koster 5000 med rabatt på mekon, og jeg ikke kan sveise noe særlig selv :> 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#104 Skrevet Februar 21, 2009 syns store loffer er drit stykt og harry, men kikka på en s4 en gang og den hadde ovalt utblås som var nesten like bredt som hullet i fangeren, passet veldig bra på bilen i hvertfall, var sånn jeg tenkte på, hehe så de 8" loffene kan du ha for deg selv. husker jeg kjøpte eksos til den forrige bilen, og det var simons, da hadde de forskjellige utblås og velge i mellom:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#105 Skrevet Februar 21, 2009 Størrelse og fasong på utblås er jo absolutt en smakssak, men personlig synes jeg definitivt den typen som sitter på dette Simons-anlegget er finest. Dobbelt utblås ser bra ut, enkelt og greit. Loffvarmer leder tankene til opprånede riskokere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#106 Skrevet Februar 21, 2009 Hvem skaffer 3" racekat (rustfri) til en bra pris da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#107 Skrevet Februar 21, 2009 Hvem skaffer 3" racekat (rustfri) til en bra pris da? ebay er vel biligste... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#108 Skrevet Mars 23, 2009 Rart, mekonomen trondheim finner ikke anlegget, kun via en norsk leverandør... da til 7500,- !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#109 Skrevet Mars 23, 2009 Rart, mekonomen trondheim finner ikke anlegget, kun via en norsk leverandør... da til 7500,- !! Dem fant det ikke i Bergen heller til og begynne med, men etter litt knoting bestilte dem det rett fra fabrikk. Slik jeg skjønte det var det slik det måtte gjøres med de rustfrie. Du kan jo be dem snakke med mekronomen i Bergen og spørre der hvordan de gikk fram. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#110 Skrevet Mars 25, 2009 Trenger delen som går over fra de 2 orginale rørene, til ett 3" rør som følger kitten om noen har !!!! PM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#111 Skrevet Mai 5, 2009 Har fått tak i brukt komplett rustfritt 3" eksos med downpipe som skal være bygd av Ferrita rør og potter, men syns det er for mye bråk/during på lave turtall og tomgang. Det er katalysator/race kat og to potter på anlegget, men usikker på om dette er lyddemper potter eller bare to "tomme" potter. Men er litt vansklig å se siden anlegget bare er i to deler, downpipen og hel sveiset anlegget bakover etter det. Noen som har forslag til hva eg kan gjøre for å få det mer stillegående? Andre som har fått sveiset 3" komplett anlegg som har erfaringer og dele? Eller vil 3" anlegg uansett gi slik dur/bråk på tomgang og lave turtall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#112 Skrevet Mai 20, 2009 Kan ikke noen som har 3" Simons ta fram digitalkameraet sitt og lage litt lyd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#113 Skrevet Juli 12, 2009 (endret) Tok fram mitt kamera etter mye om og men. Ikke helt happy med lyden fra kamera, men det kan kansje ha noe med plasseringen av kamera. Men det er da noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#114 Skrevet Juli 12, 2009 Vææ! du har også den klirrelyden i mellomakslinge din? klirrer som bare det når du ruser bilen i fri:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#115 Skrevet Juli 12, 2009 har selv rustfri supersprint på min s4 c4 fra cat og custum 3" rustfri før det. nydelig lyd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#116 Skrevet Juli 12, 2009 Vææ! du har også den klirrelyden i mellomakslinge din? klirrer som bare det når du ruser bilen i fri:P Er nok ikke mellomakslingen som klirrer. Det er varmeskjoldet til DP som ligger å klirrer. Lurte på å fjerne det da jeg bygget om til manuell, men det får være der til ny DP er på plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#117 Skrevet Juli 12, 2009 til meg var det noe som lå løst inni mellomakslingen.. høres hvertfall slik ut. når man holder i akslingen blir det stille. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#118 Skrevet August 28, 2009 (endret) Noen som har forslag til hva eg kan gjøre for å få det mer stillegående? Andre som har fått sveiset 3" komplett anlegg som har erfaringer og dele? Eller vil 3" anlegg uansett gi slik dur/bråk på tomgang og lave turtall? Prøve i denne tråden og. Sliter med mye dur/resonans på min S6 (2,2T AAN) nå på tomgang og lave turtall. Det er 3" anlegg fra turbo med racekat og to potter. Er kjøpt brukt men alt skal være bygget av Ferrita rør. Liker gromlyd ved pådrag, men på tomgang og mellom 2000 - 3000 omdreininger på de ulike girene syns eg det er alt for mye dur/resonans. Lurer på å montere en Vibrant 1142 3" Ultra Quiet Resonator, link: http://vibrantperformance.com/catalog/product_info.php?cPath=1021_1033_1055&products_id=47&osCsid=8f4939d622b52d4db1c5cd380f74f9df Men vet ikke om dette vil hjelpe mye? Noen som har andre tips? En annen ting eg har tenkt på, hjelper det å bytte til en annen bakpotte med 2x2,5" utløp i stedet for 2x3"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#119 Skrevet August 28, 2009 Det hadde vel kanskje hjulpet med eksosbandasje et stykke på eksosen, fra turbo og ned til under bilen og et lite stykke videre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#120 Skrevet August 28, 2009 Det hadde vel kanskje hjulpet med eksosbandasje et stykke på eksosen, fra turbo og ned til under bilen og et lite stykke videre. Takker for tips. Ser de har dette på Biltema, http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=142522 Fungerer denne greit? Noen som har prøvd den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#121 Skrevet August 28, 2009 Jeg har allerede kjøpt den med alu på ene siden. Har bare ikke fått montert enda. Tror ihvertfall det hjelper litt på varme under panseret. Det er det jeg håper litt på ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...