'92 UrS4 2.2T Avant -> 2.7biturbo (S4-AGB)

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gjort dette før? Hva må til for å få dette til å gå? Vil man få et prosjekt som dette godkjent? Det er jo laget v6 og v8 orginalt i dette chassiet: klø :

 

Det er noe tull med motoren min og jeg vet ikke om jeg gidder å dulle noe mer med den så har derfor begynt å sett litt rundt etter ny motor, spesielt 2.7biturbo motorene.

 

Funderer på å hive ut den 2.2turbo maskina som står i og bytte til 2.7 biturbo, hvertfall om det ikke er alt for mye som skal gjøres om for å få det til. Motoren skal i utgangspunktet da kjøres helt orginal for å få det godkjent, så får man se etterhvert hva det blir til:)

 

Regner med dette er noe av det som må gjøres:

-Motorfester

-Eksos

-Kjølesystem

-Intercooler løsning

-Noe kobling av elektriske system

-Bremser? - eller holder orginale S6 bremser med oppgraderte skiver og klosser?

 

 

kom gjerne med tips og kommentarer på dette da jeg trenger litt info ganske kjapt.

link til sider med deler for å få dette til er også av stor interesse!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig morsomt prosjekt, men jeg tror du blir den første så tviler du får mye svar her inne. Men uansett så lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett 2 i utlandet som har gjort det men fikk ikke mye info ut av sidene siden den ene var fra russland/polen/tjekkia ellerno sånt. Uleselig for min del.

 

Skal se hvordan det blir når jeg får kommet meg inn i nygarasjen nå så får jeg vurdere litt til. Pengene har jeg til å fullføre prosjektet, er bare info og litt arbeidslyst evt som stopper meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett 2 i utlandet som har gjort det men fikk ikke mye info ut av sidene siden den ene var fra russland/polen/tjekkia ellerno sånt. Uleselig for min del.

 

Skal se hvordan det blir når jeg får kommet meg inn i nygarasjen nå så får jeg vurdere litt til. Pengene har jeg til å fullføre prosjektet, er bare info og litt arbeidslyst evt som stopper meg..

 

Et annet alternativ er 2,2 biturbo.. (eventuelt dieselblokk 2,5liter) aldri sett det før, hadde vært tøft med en liten turbo (ladetrykk fra 1500 til 3500) og så kobler den store inn :)

 

Men det er kanskje enda mer arbeid og forskning..

 

Regner med du lager prosjekt tråd uansett hva det blir til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet alternativ er 2,2 biturbo.. (eventuelt dieselblokk 2,5liter) aldri sett det før, hadde vært tøft med en liten turbo (ladetrykk fra 1500 til 3500) og så kobler den store inn :)

 

Men det er kanskje enda mer arbeid og forskning..

 

Se på http://www.ableitet.no --> urquattro --> bla ned til et sort-hvitt bilde av en motor. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se på http://www.ableitet.no --> urquattro --> bla ned til et sort-hvitt bilde av en motor. ;)

 

Det så skikkelig digg ut:)

 

Håper noen tar på seg bryet:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.