bodø: hjelp til instal av vag-com på XP

Anbefalte innlegg

: flau :: klø :

noen i bodø som kan tenke seg å hjelpe med følgende problemstilling? jeg har gitt opp! : mad : pc er no' dritt!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er problemet? Er det original Vagcom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet er at jeg ikke får innstallert drivere vellykket som det er forklart i "bruksanvisningen" som fulgte med.

 

mjæ, vetikke. iallefall ikke med lissens går jeg ut i fra. kjøpte av noen her på forumet for en go stund siden for 400kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.... Det må da være noen som kan hjelpe deg....

Har du prøvd å send en henvendelse til lokallags-gruppa???

Eller på noen av de andre lokallagene?? Ser finnmark har en diskusjon om vag com der også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du cd med vagcom på? Hvilken versjon er dette? 512? Hvis du ikke har denne er vel 409 den versjonen Ross-tech har lagt ut som freeware. Instaler denne på ett kjent sted. Når du setter inn kabel, spør windows om driver. Da må du velge mappa vagcom eller hvor du har installert programmet. Hjalp dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.... Det må da være noen som kan hjelpe deg....

Har du prøvd å send en henvendelse til lokallags-gruppa???

Eller på noen av de andre lokallagene?? Ser finnmark har en diskusjon om vag com der også..

 

Ja, var det jeg tenkte også skjønner du :P: rolleyes kommer vel ikke noe lenger ned på lokallagsnivå enn å legg tråden under nordland?

 

Har egentlig kommet til det stadiet at jeg faktisk trenger hjelp i stedet for å klare å lese meg til det når jeg faktisk ikke får det til med den guiden som følger med : dum :

 

Mulig dette ken ha en sammenheng med at jeg har sittet med mac de siste tre årene og er litt "ute" av windows, har derfor lite peiling om ting ikke fungerer delvis av seg selv. Meget dålig når det kommer til feilsøkining og utbedring : klø :: flau :

 

 

Har du cd med vagcom på? Hvilken versjon er dette? 512? Hvis du ikke har denne er vel 409 den versjonen Ross-tech har lagt ut som freeware. Instaler denne på ett kjent sted. Når du setter inn kabel, spør windows om driver. Da må du velge mappa vagcom eller hvor du har installert programmet. Hjalp dette?

 

det er iallefall ikke 512, muligens 409 ja... kan jo alltids prøve dette tipset. Men kan man "gå tom" for nye usb porter for å installere på om instalasjonene feiler. Er denne porten da oppbrukt? Hvordan resetter man dette i så fall?

 

 

:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må vel inn på enhetsbehandling under min hiddenmaskin for å fjerne den enheten som er lagt til. Hvis du ikke har fått noe nyere versjon på cd er kanskje det greieste og laste versjon 409 fra rosstech direkte, så er du sikker på rett driver osv. Tut og kjør. Det er ikke noe du kan gjøre galt. Det verste er som du selv sier, porten blir "oppbrukt" i den forstand at du må slette enheten.

 

Denne tråden skulle du kanskje opprettet under teknisk mekanisk og underforum diagnose vet du.... Det er kanskje der det er mest/best hjelp å få får ettertiden. Litt færre som snoker innom lokallagssidene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått til å installere drivere, og tilordne com-port med rett nummer.

Problemet mitt er at den kabelen(interface) jeg har ikke er kompatibel med Vista.

VagCom slutter da å virke etter 5 sekunder.

Er litt knotete dette med driverne, men klarer å få det til.

Problemet er vel at du sitter i Bodø, og jeg i Mosjøen......

Stikk innom, så kan jeg hjelpe deg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.