Blende/fjerne EGR på Audi A6 1.9 TDI 110 hk

Anbefalte innlegg

Kan prøve å kode den vekk med Vagcom,da ser man fort om man får feilmelding. Jeg koda den vekk i Vagcom på min gamle Passat 3BG med 130 pd motor,ingen feilkoder.

 

Hvor finner en dette i Vagcom/hvordan kode den vekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

038 131 925 passer på innsugsmanifolden din. Skal du også blende på eksosmanifold (fjerne hele EGR ventilen) bruker du deksel med nummer 038 131 925 A.

 

Koster ca. 30kr stykk hos Møller, men må bestilles fra Tyskland.

 

Image015.jpg

 

Passer disse også på 2,5TDI (2001 mod) eller har du andre nr her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer disse også på 2,5TDI (2001 mod) eller har du andre nr her?

 

Har sendt PM til en som har gjort dette, han svarer nok snart forhåpentligvis ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pm har eg fått av Petter, men eg kan desverre ikke svare på om de passer siden eg laget blendlokka mine selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, da så...

 

Men seriøst, ufattelig mange spørsmål om disse passer ditt eller datt. Kjøp to av hvert deksel og du har sikkert en løsning for den nette sum av 120kr....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sparker liv i en gammel tråd her!

 

Er det noen som har benyttet disse to lokkene på en 2.5tdi acv motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestillt begge deksler + pakning til innsugsmanifoil.

Noen tips til hvilken børste som passer bra til rengjøring av innsug?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan delenr er det på EGR-blokk platene til en Golf 4 1.9tdi ATD?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye NM skal boltene til innsugsmanifoilen skrues til med? Trenger jeg bolter til blende lokkene, eller bruker jeg bare de som er på EGR ventilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akk bestil disse lokkene til min passat 1, 9 tdi 130hk motor:) her sitter den ett metal rør på 20 cm mellom innsuget og egr ventil.

Da er det bare å fjerne dette røret og sette på ett lokk oppå innsuget og ett under ventilen vel??:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått opp feilmld på egr'n min, tenkte og bytte den..

Like så greit og blende igjen bare, istedenfor bytte ?

Går dette og gjøre på min 06 Golf Mk5? (BKC) evt samme lokk som disse andre har brukt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må også fjernes i software for å unngå feilkode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bles liv i denne endå ein gong - eg har blokkert egr på hynens Audi 80 1Z. Fruen køyrer ein Cross Polo 2007-mod med 1,4 Tdi - passar desse blokkerings-deksela til Poloen - har lyst å få gjort dette på denne også. vil ein få feilmelding når denne r blokkert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert feilmelding. Har hørt at en kan drille ett hull slik at en lurer systemet men hvor lenge feilmelding holder seg borte eller hvor lang tid det tar før hullet klogger seg tett er eg mer usikker på. Men kanskje verdt ett forsøk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør det skikkelig heller, fjern EGR funksjonen i software. Jeg bor for langt vekke men det er sikkert noen nærmere som også kan fikse slikt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjapt spørsmål Petter, om alt fjernes i software, må solenoid til egr fortsatt være tilkoblet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solenoid må være tilkoblet ja, eventuelt sette i en passende motstand

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker :) da er det bare å få kasta inn igjen den og gått over vakumslanger før justering og "benking" på tirsdag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer disse dekslene på BXE-motor ? (1,9 tdi 07 mod)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Her var det flere sider med svar ja, sikkert lurt å sjekke det før jeg svarer. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.