Mere snø i oslo på mandag

Anbefalte innlegg

"Et nytt lavtrykk kommer innover vestlandet i morgen kveld og beveger seg østover.

 

- Oslo-området vil få rundt 10 centimeter snø i løpet av mandagen, forteller statsmeteorolog Børje Johansson."

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=255379

 

Beregn dere god tid til og kanskje spesielt fra jobb i morra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ta mine forhåndsregler Lars Thomas :D

 

PS: Tøm innboksen din!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

PS: Tøm innboksen din!

 

Done : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koselig med litt snø.. men jeg må ha meg "vinterboots" til hesten min.. Får ikke ridd når det er så glatt..

 

Jada, så bare mobb at jeg har FWD og nå da... hehe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nina Marie Solberg

Koselig med litt snø.. men jeg må ha meg "vinterboots" til hesten min.. Får ikke ridd når det er så glatt..

 

Jada, så bare mobb at jeg har FWD og nå da... hehe :D

Du har ikke sko med løse brodder til skinnbilen( : smil : ) din da? Da er det jo bare å skru ut og inn de broddene du trenger, enten du trenger isbrodder eller hva det er? Og da får du jo faktisk skrudd litt på den også, selv om den er av kjøtt og blod? :glad::glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roger Kristiansen

Du har ikke sko med løse brodder til skinnbilen( : smil : ) din da? Da er det jo bare å skru ut og inn de broddene du trenger, enten du trenger isbrodder eller hva det er? Og da får du jo faktisk skrudd litt på den også, selv om den er av kjøtt og blod? :glad::glad:

 

 

Hehe, jeg har en såkalt barfothest, dvs, at den går uten sko. Tror han får litt vondt om jeg skulle begynne å skru inn brodder på han :P Så jeg må kjøpe sko som taes på når han skal ut, og taes av når han kommer inn : smil :

 

 

: haha : Skinnbilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nina Marie Solberg

Hehe, jeg har en såkaldt barfothest, dvs, at den går uten sko. Tror han får litt vondt om jeg skulle begynne å skru inn brodder på han :P Så jeg må kjøpe sko som taes på når han skal ut, og taes av når han kommer inn : smil :

 

 

: haha : Skinnbilen..

 

Å, sånn å forstå ja. Du har en sånn bortskjemt hest som aldri har hatt sko på bena du. : rolleyes;)

Ja, så det finnes løse sko også, som man ikke slår fast? Det var jeg ikke klar over, selv om jeg kommer fra en gård hvor vi hadde på det meste 6 travhester. :dødhest:;): smil :

 

Men det blir kanskje noe annet når man kjører skinnbil med henger (trav), enn når man bare kjører bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roger Kristiansen

Å, sånn å forstå ja. Du har en sånn bortskjemt hest som aldri har hatt sko på bena du. : rolleyes;)

Ja, så det finnes løse sko også, som man ikke slår fast? Det var jeg ikke klar over, selv om jeg kommer fra en gård hvor vi hadde på det meste 6 travhester. :dødhest:;): smil :

 

Men det blir kanskje noe annet når man kjører skinnbil med henger (trav), enn når man bare kjører bilen?

 

Riktig : smil : De som blir brukt i trav blir skodd, bare bortskjemte som slipper hehe.

 

Får vel snart gå ut og starte opp bilen. Den er helt nedsnødd nå.. : mad : Også får vi håpe dørene lar seg åpne også.. Dumme snø..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta en tur på travbanen og jobbe litt jeg da. Slutter jo aldri å snø så bruker vel 3 ganger så lang tid: bråk :

 

Noen bra hester da Roger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tom-Rune Birkelund

Får ta en tur på travbanen og jobbe litt jeg da. Slutter jo aldri å snø så bruker vel 3 ganger så lang tid: bråk :

 

Noen bra hester da Roger?

 

Nei, egentlig ikke. Den som hadde kjørt inn mest kjørte inn rundt 1 mill totalt. Hun het Vanadia. Så hadde vi ei avlshoppe som het Løkke Gunn, som var i slekt med Alm Rigel blant annet.

Men det var mest hobby for oss, selv om det ble en del turer til Vikodden på Gjøvik, Biri, Bjerke og Leangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nina Marie Solberg

Riktig : smil : De som blir brukt i trav blir skodd, bare bortskjemte som slipper hehe.

 

Får vel snart gå ut og starte opp bilen. Den er helt nedsnødd nå.. : mad : Også får vi håpe dørene lar seg åpne også.. Dumme snø..

 

Ok, da vet jeg det også. : ja :

 

Har du mye problemer med at dørlåsene speker, så ta en tur til verkstedet. er det noe feil, så vil jeg tro du får det på garanti (men jeg er ikke sikker).: oppgitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roger Kristiansen

Nei, egentlig ikke. Den som hadde kjørt inn mest kjørte inn rundt 1 mill totalt. Hun het Vanadia. Så hadde vi ei avlshoppe som het Løkke Gunn, som var i slekt med Alm Rigel blant annet.

Men det var mest hobby for oss, selv om det ble en del turer til Vikodden på Gjøvik, Biri, Bjerke og Leangen.

 

Må ha vært på 80-tallet engang det vel? Vikodden ble vel lagt ned for en stund tilbake den og. Blir fort dyrt om man skal holde på hvis hestene ikke kjører inn penger. Har selv vært med på å eie travhest, men hu ble skada i januar i år.

 

 

Har hørt snakk om å sette inn en ekstra hjelpefjær i dørlåsene hvis de fryser lett. Stemmer det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tom-Rune Birkelund

Må ha vært på 80-tallet engang det vel? Vikodden ble vel lagt ned for en stund tilbake den og. Blir fort dyrt om man skal holde på hvis hestene ikke kjører inn penger. Har selv vært med på å eie travhest, men hu ble skada i januar i år.

 

 

Har hørt snakk om å sette inn en ekstra hjelpefjær i dørlåsene hvis de fryser lett. Stemmer det?

 

Ja, gubben parkerte tøflene midt på 90-tallet, så etter det har det ikke vært noen hester der. Ja, det gikk nok en del penger, men gubben hadde da noe å fordrive tida med, og det var jo gøy å være med.:ridder:

 

Det med låsene har jeg ikke noe greie på i det hele tatt, annet enn at jeg vet det har vært noen utvidete garantier på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roger Kristiansen

Ja, gubben parkerte tøflene midt på 90-tallet, så etter det har det ikke vært noen hester der. Ja, det gikk nok en del penger, men gubben hadde da noe å fordrive tida med, og det var jo gøy å være med.:ridder:

 

Det med låsene har jeg ikke noe greie på i det hele tatt, annet enn at jeg vet det har vært noen utvidete garantier på det.

 

Det er jo en hobby og et tidsfordriv.

 

Var snakk om garanti ja, men vet ikke hva det innebar. En kamerat med en Seat Ibiza fikk ihvertfall bytta noe i låsemekanismen. Får smøre med låsolje og bruke silikonstift på listene da.

Er ihvertfall meldt litt sol og mildere utover uka..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nina Marie Solberg

Koselig med litt snø.. men jeg må ha meg "vinterboots" til hesten min.. Får ikke ridd når det er så glatt..

 

Jada, så bare mobb at jeg har FWD og nå da... hehe :D

Jeg trår på gassen, og da.......: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sigmund Rannem

Jeg trår på gassen, og da.......: vinke :

 

Hvis du ikke holder munn, kommer jeg og gir deg skikkelig bank.. cool-1.gif

Hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan forresten melde meg inn i MSS her i oslo.. Har brøytet gata her og litt til :( hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nina Marie Solberg

Hvis du ikke holder munn, kommer jeg og gir deg skikkelig bank.. cool-1.gif

Hehe

Skjønner jeg har truffet et ømfintlig område;)

Er vel best jeg trår litt varsomt :rolleye:

 

P.S

Ser akkurat på langtidsvarselet, kommer mer snø på fredag:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan forresten anbefale silikonspray fra Biltema. Brukte det ifjor vinter, aldri vært så problemfritt å åpne frosne bildører. :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sigmund Rannem

Skjønner jeg har truffet et ømfintlig område;)

Er vel best jeg trår litt varsomt :rolleye:

 

P.S

Ser akkurat på langtidsvarselet, kommer mer snø på fredag:D

 

Okej! Du vinner! Vi kan godt byttelåne bil! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Kan forresten anbefale silikonspray fra Biltema. Brukte det ifjor vinter, aldri vært så problemfritt å åpne frosne bildører. :tilber:

 

Takk! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker forresten også bra til viftereimer og andre reimer som støyer. Samt å forhindre at det legger seg is og snø på paraboltallerkenen (til far;))

 

Multiverktøy altså. Rulle skal få seg en omgang silikon han og. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Funker forresten også bra til viftereimer og andre reimer som støyer.

 

Det er bedre å bruke reimspray på slurende reimer. Silikon er et smøremiddel som senker friskjonen, på reimer vil man ha høyere friksjon for bedre grep. Reimspray ligner mye på håndballklister.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri hatt problem med sluring, bare generell støy. De blir stillere med litt silikon. Og så skal det nevnes at jeg aldri sprayer på innsiden eller på reimhjulene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.