Anbefalte innlegg

Vurderer og kjøpe med Carbonpanser og diverse snadderdeler i carbon til Golfen. Har funnet panser og motordeksel hos http://www.realcar.se

 

Jeg skulle gjerne hatt ett panser med badlook hvis det hadde vært mulig å få tak i.

 

Kom gjerne med linker til nettbutikker og bilder hvis dere har!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk :)

Noen som vet hvordan ett carbonpanser festes? Kan det vippes opp på samme måte som før eller må man løfte av hele panseret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Magne Gunleiksrud

takk :)

Noen som vet hvordan ett carbonpanser festes? Kan det vippes opp på samme måte som før eller må man løfte av hele panseret?

 

Byttet til carbonpanser på bilen til en kamerat og det fungerer på samme måte som vanlig panser, brukte de samme festene og skruene som var til originalpanseret. Vippes opp på vanlig måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk litt på forumet på http://www.vwvortex.com

 

og les om carbon-panser...

 

UTROLIG mange som har fått disse panserene blås av, så de MÅ festes med panserlåser foran i tillegg til de orginale festene og låsen...

 

var jo en tråd her for en stund siden om en svenk S4, eller RS4 som hadde fått knust vindu og takluke samt bulka over vinduet pga at panseret har "delt" seg i limingen og løsnet, og blåst av...

 

(trenger ikke SYK fart for å få til heller... )

 

som sagt, les litt på vwvortex forumet om GOlf IV så får du masse info

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husker den tråden ja! panserlåser er sikkert ett must.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er en innteresant mening....men jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor carbon deler har blitt så innmari in ??

 

Folk kjøper jo panser som er tro kopier av orginalpanserene for 5000,- penger!!

 

/me begynner snart å plaster....!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er en innteresant mening....men jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor carbon deler har blitt så innmari in ??

 

Folk kjøper jo panser som er tro kopier av orginalpanserene for 5000,- penger!!

 

/me begynner snart å plaster....!

 

Nope, det er ingen interessant mening :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er en innteresant mening....men jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor carbon deler har blitt så innmari in ??

 

Folk kjøper jo panser som er tro kopier av orginalpanserene for 5000,- penger!!

 

/me begynner snart å plaster....!

 

Det er vel mest det at det er dyrt og eksklusivt Carbon er jo meget lett matriale, men det nekter jeg og tro at man merker på en gatebil.

Jeg vil ha det for å skille meg litt ut fra de andre golf gutta, jeg synes det er morro og lage noe som skiller seg litt ut.

Men det spørs om det blir noe på meg da det ser ut som om det er lite og få tak i av ferdige deler, det blir for dumt med bare panseret liksom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vurderer faktisk å lage glassfiber form av noe. For så å lage en avstøpning i carbon.

 

(fikk blod på tann etter at bakfangerprosjektet mitt gikk driiiitbra =p)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer og kjøpe med Carbonpanser og diverse snadderdeler i carbon til Golfen. Har funnet panser og motordeksel hos http://www.realcar.se

 

Jeg skulle gjerne hatt ett panser med badlook hvis det hadde vært mulig å få tak i.

 

Kom gjerne med linker til nettbutikker og bilder hvis dere har!

 

Jeg syntes badlook/böseblick ser ganke bra ut når det er forseggjort!

carbon er jo dritstilig det og, men det er faktisk folk som har begynt å få det på bilene sine her til lands. Og spør du meg så er det jo mye mer gøy å ha noe som ikke "allmennheten" har, kanskje et forseggjort badlook. Men som sagt, det begynner jo å bli flere og flere med det og. men slik kan du gjøre det selv hvertfall; Kjøp deg et stykke metall panser forlenger (6-700,-fåes på http://www.powerzone.no) og begynne med å skarpe vekk kjitt'n under kanten på pansret, punkt-sveis metallet på slik som her (og nederst ser du endelig resultat) og sparkle eller tinne imellom (helst tinne da sparklingen kan gå opp). Du må da hellakkere pansret på nytt og skjermene + front for å få dette til å se veldig bra ut da og total kostnad da er på 5000,- + 500 - 3000,- for en ny emblemfri grill (fåes på de fleste steder). (Det kostet det for meg for 2 år siden + at jeg gjorde jobben selv og sparte inn noen få kroner der)

nesten ferdig.jpg

DSC00402800x600.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes badlook/böseblick ser ganke bra ut når det er forseggjort!

carbon er jo dritstilig det og, men det er faktisk folk som har begynt å få det på bilene sine her til lands. Og spør du meg så er det jo mye mer gøy å ha noe som ikke "allmennheten" har, kanskje et forseggjort badlook. Men som sagt, det begynner jo å bli flere og flere med det og. men slik kan du gjøre det selv hvertfall; Kjøp deg et stykke metall panser forlenger (6-700,-fåes på http://www.powerzone.no) og begynne med å skarpe vekk kjitt'n under kanten på pansret, punkt-sveis metallet på slik som her (og nederst ser du endelig resultat) og sparkle eller tinne imellom (helst tinne da sparklingen kan gå opp). Du må da hellakkere pansret på nytt og skjermene + front for å få dette til å se veldig bra ut da og total kostnad da er på 5000,- + 500 - 3000,- for en ny emblemfri grill (fåes på de fleste steder). (Det kostet det for meg for 2 år siden + at jeg gjorde jobben selv og sparte inn noen få kroner der)

 

 

Litt off topic, men pent arb gjort på pansere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off topic, men pent arb gjort på pansere

 

takk, det blir jo kun bra hvis en gjør det selv :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes badlook/böseblick ser ganke bra ut når det er forseggjort!

carbon er jo dritstilig det og, men det er faktisk folk som har begynt å få det på bilene sine her til lands. Og spør du meg så er det jo mye mer gøy å ha noe som ikke "allmennheten" har, kanskje et forseggjort badlook. Men som sagt, det begynner jo å bli flere og flere med det og.

 

Drømmen min er å finne ett carbon panser med badlook :) men det er ikke så lett...

har lyst til at golfen min skal skille seg litt fra de andre og jeg har en del planer som jeg skal få gjort i vinter ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drømmen min er å finne ett carbon panser med badlook :) men det er ikke så lett...

har lyst til at golfen min skal skille seg litt fra de andre og jeg har en del planer som jeg skal få gjort i vinter ;)

 

 

Veit ikkje heilt ka i syns om Carbon sjøl, e litt kult, men samtidig "teit" at det e "feil" farge i forhold til resten av bilen...

 

her har du det du e på jakt etter... (prisene er med panserlåser (ekstra))

 

700-800 US$ for dette her med "bad-look"

 

boserblick.jpg

 

boser.jpg

 

600-700 US$ for dette her for biler uten emblem (type kameigrill, eller lignende)

 

dtmkarbon_ch99vg4nn.jpg

 

600-700 US$ for dette helt vanlige

 

dtmkarbon_ch99vg4n.jpg

 

 

Mer info finner du her http://www.dtmautohaus.com/html/karbon.html

 

Hvorvidt de sender til Norge vet jeg ikke... vil tro at et panser ikke er det letteste og sende heller... litt greit at det er helt når det kommer fram liksom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja : ja : der har du AKKURAT hva jeg er på utkikk etter! Men det skulle vært en norsk butikk da... blir nok en røslig pakke det der :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja : ja : der har du AKKURAT hva jeg er på utkikk etter! Men det skulle vært en norsk butikk da... blir nok en røslig pakke det der :D

 

E jo bare og slenge over ein mail da... prisen e jo ikkje SÅÅÅ gær'n da...

Dessuten fraktprisan fra USA pleie ikkje å være stort meir enn du må betale i frakt innad i Norge.

Det som kan være eit problem da, e å få dem til å sende det til deg... utrolig mange firma "over-there" som ikkje vil sende ut av USA... (Trur det e veldig strenge regla for ansvar for pakkene for avsender, og at dem e redd for reklamasjona...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E jo bare og slenge over ein mail da... prisen e jo ikkje SÅÅÅ gær'n da...

Dessuten fraktprisan fra USA pleie ikkje å være stort meir enn du må betale i frakt innad i Norge.

Det som kan være eit problem da, e å få dem til å sende det til deg... utrolig mange firma "over-there" som ikkje vil sende ut av USA... (Trur det e veldig strenge regla for ansvar for pakkene for avsender, og at dem e redd for reklamasjona...)

 

har knota ned en mail ,så vi får se.

 

700$ er 4 352,95kr i dagens kurs så det er ikke så gæli, 5396kr inkl 24% moms.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har knota ned en mail ,så vi får se.

 

700$ er 4 352,95kr i dagens kurs så det er ikke så gæli, 5396kr inkl 24% moms.

 

 

så får du dem til å skrive ned verdien på pakka til en 2-300 dollar, så sparer du deg en 600 lapp på momsen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ut InPro, eller se i DTS katalogen på side272.

Vanlig panser i carbon men uten böse. Står her Golf IV 99-03 art.nr 610501950 til 569 Euro . Ellers så har også FK blandt mange,motorkåper i Carbon til 1,8T 189,90 Euro. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.